HTML5 semanstisk strukturopmærkning.
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-09-11 20:54

http://webdesign101.dk/html5/
er en artikel om de nye semantiske
strukturelementer i HTML5.

I en privat mail er jeg blevet spurgt om
en yderligere forklaring på, hvorledes
man korrekt strukturerer en webside under
med brug af disse elementer, især hvornår det er
mest korrekt at bruge hhv. article og
section.

Jeg besvarede naturligvis forespørgslen,
men er nu stødt på en noget bedre forklaring
end jeg i stand til at levere:

http://www.tinyurl.dk/28952

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-09-11 10:53

Jørgen Farum Jensen wrote:

> http://www.tinyurl.dk/28952

Let og ligetil, ser det ud til. Men hvorfor ikke den faktiske url?

http://html5doctor.com/wp-content/uploads/HTML5Doctor-sectioning-flowchart.pdf

Erik Ginnerskov

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-09-11 07:52

Erik Ginnerskov wrote:

> Let og ligetil, ser det ud til. Men hvorfor ikke den faktiske url?

Præcis Erik.
Det er meget dårlig karma kun at præsentere forkortede URI'er.

'Os' der ved lidt om sikker adfærd på nettet kunne ikke drømme om at klikke
på den slags.

Stig Johansen

Fra : scootergrisen

Dato : 17-09-11 09:01

Jeg tror bare der skal gå noget tid og jeg lige skal se de nye tags i
brug før jeg rigtig fatter det.
Måske også fordi der er så meget nyt i HTML 5 på en gang også skal man
jo lige finde ud af det.

Men det jo meget smart at der er kommer en masse nye strukturelle tags
sådan at man ikke behøver bruge alle de <div> som jo er svære at se
præcist hvor ender.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-09-11 16:22

scootergrisen forklarede den 17-09-2011:
> [...]
>
> Men det jo meget smart at der er kommer en masse nye strukturelle tags
> sådan at man ikke behøver bruge alle de <div> som jo er svære at se

En fornuftig editor - NP++ f.eks. -, der kan lave markup, og/eller en
fornuftig markup (indrykning) gør det vældig overskueligt, også i HTML
4.01.
^^

Birger

http://bbsorensen.dk