Nostalgisk gensyn med gammelt design
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-09-11 13:10

Hej alle

Som eneste undtagelse har jeg tilladt Telmore at sende mig
nyhedsmeddelelser, og det gør de så - fint nok.

Mit mailprogram er Thunderbird, og det er sat op til at vise den
rå HTML-kode hvis det forekommer i en mail.

Mailen blev indledt og afsuttet med 13 gange:
http://www.1-1portal.dk/imagegallery/telmore/20110907/spacer.gif

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 14-09-11 18:31

On 14-09-2011 14:10, Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> rå HTML-kode hvis det forekommer i en mail.
>
> Mailen blev indledt og afsuttet med 13 gange:

Uden af vide præcis hvordan mailen ser ud og alt det der, så er HTML og
Email virkelig også noget forbandet bøvl - Tror næsten at Outlook
Express (den der følger med Windows XP) render er IE6 eller ældre.

Så tabel design er stortset det eneste anvendelige for at få det til at
vise korrekt i de fleste programmer.
Også er der tonsvis af "regler" man skal bruge for at få det til at
spille bedst muligt, så som, style tag indeni body tag - Float og andre
ting virker heller ikke korrekt, og nogle gange slet ikke.

Så jeg kan sagtens forstå at der bliver brugt spacer.gif's (men måske 13
liiiiige er i overkanten) :)

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-09-11 19:34

Martin skrev:

> Så jeg kan sagtens forstå at der bliver brugt spacer.gif's (men måske 13
> liiiiige er i overkanten) :)

Så må vi være tilbage ved IE4 eller ældre.
Jeg har aldrig brugt spacer.giffer i de 11 år jeg har lavet hjemmesider
(dengang havde jeg ie 5.0 og Netscape 4.5), og der havde jeg ingen
problemer med at undvære spacergifferne.
Tabeldesign brugte jeg, men ikke spacer.gif.

Det var først for et par år siden jeg overhovedet fandt ud af at man en
gang havde brugt det til at styre layoutet. Jeg kendte det kun som noget
som nogle hjemmesidemagere lagde hen over billederne for at hindre
kopiering.

--
Philip

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-09-11 21:11

Martin skrev:

> Uden af vide præcis hvordan mailen ser ud og alt det der, så er HTML og
> Email virkelig også noget forbandet bøvl -

I mailen var der link til en egentlig hjemmeside for det
tilfældes skyld at HTML ikke virkede ordentligt i ens
mailprogram. Siden er lavet på samme måde:

http://www.1-1portal.dk/1-1NewsMail/Webversionmerge.aspx?id=14150883&lid=1996&key=hBvhkFWoFhQ2Bshw&CampaignID=127725&customerID=598

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-09-11 22:58

Bertel Lund Hansen skrev:

> Mit mailprogram er Thunderbird, og det er
> sat op til at vise den rå HTML-kode hvis det
> forekommer i en mail.

Når jeg får en kvittering fra Telenor på en betalt
regning, er det også opsat i gammendags html,
lavet i et ældre office-program - og den kan ikke
udskrives uden at en fjeredel mangler.

De har sat <body width="756">, og det kan ikke
være på et normalt stykke papir.

1½ års kommunikation med dem har ikke løst
problemet - jeg venter fortsat på en løsning

Jeg er faktisk selv kommet med løsningen, men
det kan deres tekniske afdelign ikke finde ud af
at implemetere.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg