Lave træstruktur med HTML eller CSS
Fra : Crazy

Dato : 14-09-11 05:04

Er der nogen der har en god idé til hvordan jeg laver en træstruktur
således, at jeg kan gøre noget mere overskueligt? Det er måske
nemmere, hvis man lige kigger på de to billeder der linkes til.

Hvad jeg har (som tabel):
http://www.myupload.dk/showfile/99575882a4d.png

Hvad jeg ønsker:
http://www.myupload.dk/showfile/99576182a4d.png

Jeg er ikke klar over om det kan gøres i ren HTML eller om der skal
CSS/javascript til (det må selvfølgelig gerne være pænere end lige dét
jeg har lavet i Notepad)?

På forhånd tak.

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-09-11 12:55

Crazy skrev:

> Jeg er ikke klar over om det kan gøres i ren
> HTML eller om der skal CSS/javascript til

Erik har engang lavet dette:
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/map.php?id=maptxt
- det er bare med en smule grafik.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-09-11 13:04

Den 14/09/11 13.54, Allan Vebel skrev:

> Erik har engang lavet dette:
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/map.php?id=maptxt
> - det er bare med en smule grafik.

Det er jo elegant og without dickedars.

Hvis han/du gerne vil lave det i tekst, kan <pre> vel gøje jobbet?
http://www.w3schools.com/tags/tag_pre.asp
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-09-11 20:30

Crazy kom med denne ide:
> [...]
>
> Jeg er ikke klar over om det kan gøres i ren HTML eller om der skal
> CSS/javascript til (det må selvfølgelig gerne være pænere end lige dét

http://bbsorensen.com/test/billeder/slgt/slgt.jpg

Ikke andet end div'er. Bruger border til at "tegne" stregerne.
Ikke helt enkelt, og kan mere end der vist er brug for i det aktuelle
tilfæde.
Vil mene at det skulle være forholdsvis enkelt.

Det er et billede, fordi sitet også kan editere indholdet - men det
skal ikke pilles ved...
Så i denne forbindelse blot et "kan lade sig gøre" eksempel.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-09-11 22:20

Birger Sørensen skrev:

> http://bbsorensen.com/test/billeder/slgt/slgt.jpg
>
> Ikke andet end div'er. Bruger border til at "tegne"
> stregerne.

Nydeligt lavet.

Så er der lige lidt sikkerhed. Taster jeg adressen
fra billedet ind i IE8, kan jeg komme ind på siden,
se popup-vinduerne med oplysninger om at du
fylder år i denne måned - er det meningen?

Hov! Jeg kan endda gemme en tekst under dit
vindue - det er vist ikke meningen at enhver skal
kunne det

I Firefox og øvrige browsere kommer der en
password-boks i stedet.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Birger Sørensen

Dato : 15-09-11 08:52

Den 14-09-2011, skrev Allan Vebel:
8X
> Så er der lige lidt sikkerhed.
....8X

Skulle være rettet..
Thx - også for SMS'en ^^

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-09-11 05:51

Den 14/09/11 21.30, Birger Sørensen skrev:
> Crazy kom med denne ide:

> http://bbsorensen.com/test/billeder/slgt/slgt.jpg

Ud fra billedet blev jeg interesseret, da jeg også er slægtsforsker. Når
jeg går ind på mortove.dk går min Firefox i venteposition, mens den
tilslutter og venter på jigsaw.w3.org og jeg kommer ikke videre.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-11 06:39

Kurt Hansen skrev:

> Ud fra billedet blev jeg interesseret, da jeg også er slægtsforsker. Når
> jeg går ind på mortove.dk går min Firefox i venteposition, mens den
> tilslutter og venter på jigsaw.w3.org og jeg kommer ikke videre.

Opera og Firefox ventede en rum tid og viste derefter en hvid
statussøjle (alt hentet). Siderne så alligevel forkrøblede ud -
lidt forskelligt i de to browsere.

--
Bertel

Fra : Birger Sørensen

Dato : 15-09-11 09:18

Bertel Lund Hansen har bragt dette til os:

> Opera og Firefox ventede en rum tid og viste derefter en hvid
> statussøjle (alt hentet). Siderne så alligevel forkrøblede ud -
> lidt forskelligt i de to browsere.

Henter billede fra jigsaw - som tilsyneladende er nede...?
Der ligger noget tudsegammelt og ikke længere brugbart. Domænet
anvendes til familieanliggender i underfolder /familie.
Måske kommer der en dag noget brugbart - men jeg har ikke tid til det
pt.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Christian Hansen

Dato : 15-09-11 07:32

Jeg lavede for laaang tid siden denne her :
http://chrsen.dk/da/scripter/php/stamtavle/

Den kan du frit benytte, hvis du finder den anvendelig :)

Venligst

Christian

--
Christian Hansen