Kontrollere flash afspilning på extern mon~
Fra : Frank Dyring

Dato : 14-09-11 18:22

Jeg skal afvikle forskellige videoer, billeder og lydfiler til et
foredrag. Normalt ville jeg bruge PowerPoint, men der er jeg låst
af en bestemt rækkefølge og jeg har brug for løbende at kunne
rykke rundt i det.

Derfor tænker jeg at lave noget i flash, hvor alt loades til
start og jeg derefter kan klikke på nogle "ikoner" eller lign. på
min computerskærm, hvorefter det valgte videoklip / billede vises
på ekstern skærm (projektor).

Er der nogen, der har erfaringer med noget lignende, eller har en
bedre idé?

//Frank

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus U

Dato : 14-09-11 20:09

Frank Dyring skrev:

> [...]
> skærm (projektor).
>
> Er der nogen, der har erfaringer med noget lignende, eller har en bedre

Nej - jeg har ikke prøvet det, men det er absolut muligt at lave i Flash.
Jeg ville overvej nøje, hvilken i opløsning jeg laver Flash filmen.
Samtid vil jeg være opmærksom på, at mens det er hurtigt at ajourføre et
powerpoint show, kan det kræve lidt mere og tilvending, hvis det er Flash.
Tilgengæld er der nærmest ubegrænset muligheder med Flash. Du kan selv
definere genvejstaster, så du med et enkelt tryk på en tast kan skifte
mellem diverse elementer. Men det kræver, at man bruger den nødvendige
tid på projektet.

--
Hygge
/Claus U