Billig host til Joomla og mange billeder?
Fra : ASKF

Dato : 15-09-11 00:45

En kammerat bruger One.com til host, men det Joomla test site han har
sat op til at jeg kan lære at bruge systemet er ekstremt sløvt.

Vi har talt om at lave et site til vores netværk af amatører, hobbyister
og semi-pro tegnere og malere, hvor de kan lave en profil med tilhørende
galleri.

Da billeder i høj opløsning kan generere ret meget trafik, forventer jeg
problemer med de billige hosts som tilbyder gratis trafik, og forbyder
file-repositary brug (en pakket fil med høj opløsning af billeder eller
3D grafik for hver bruger, er ellers oplagt til at reducere
trafikmængde, så sitet kun skal vise i lavere opløsning).

Mit håb er at finde en host som koster 10-20kr/m, men hvor man nemt kan
opgraddere til bedre/dyrere løsning 30-50kr/m når vi har fået sitet
etableret og brugere begynder at komme til.

Største problem med at finde hosts er at vi har nogle specielle ønsker
og krav:

Mulighed for sub-domæner
Krav: Joomla optimering
Krav: mulighed for flere ftp-konti
Krav: Indeksering af tabeller i database
Krav: God statistik og mulighed for advarsel når trafikgrænse nærmes
Ønske: høj begrænsning på at lave ftp-konti
Ønske: ftp-konti skal kunne oprettes til sub-folders
Ønske: fleksibel trafikgrænse - underskud fra en måned kan evt.
overføres til næste, så vi har god tid til at opgraddere trafik aftale
uden stor efterregning (vi forventer kun betaling i form af øl fra
"kunderne", eller senere at det kan rende rundt via meget begrænset
mængde uanimerede banner-reklamer)

Hvis brugen når et punkt hvor bannere giver mere end udgiften,
opgraderer vi selvfølgelig til en mere pro løsning, eller jeg lader en
ven stå for hosting af egne servere.

Nogen forslag?
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen