Kan ikke relay gennem Comxnet?!
Fra : Esben

Dato : 12-09-11 21:43

Er der andre der har ComX som udbydere, men mailklient igennem en anden
udbyder, som lige pludselig ikke kan SMTP ud? Kan se oplysninger nok er
ændret men kan ikke helt greje om man overhovedet kan relay nu?

Fra ComX' hjemmeside:

- Indgående og udgående server: mail.comxnet.dk
- SSL skal være aktiv på begge.
- Indgående port: 995
- Udgående port: 465
- Brugernavn: Hele mailadressen
- Den udgående server kræver godkendelse

Slog SSL til og modtog certifikat, men det virker stadigt ikke og ved
sgu heller ikke om det er vejen frem, når jeg har anden mailudbyder. Det
har virket til dato og min kone er ramt af samme problem på sin maskine.

Nogen idéer?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-09-11 22:00

Esben skrev den 12-09-2011:
> [...]
> sgu heller ikke om det er vejen frem, når jeg har anden mailudbyder. Det
> har virket til dato og min kone er ramt af samme problem på sin maskine.

Det kan være de ligesom TDC kun modtager fra egne mailadresser.

Hvis det er din @get2net.dk skal du måske bruge mail.telenor.dk som
SMTP og POP3.

Her er et par TDC forklaringer
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=11378

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23851

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Esben

Dato : 12-09-11 23:04

Jørgen Nielsen <nospamjn2@get2net.dk> wrote:

> Det kan være de ligesom TDC kun modtager fra egne mailadresser.

> [...]

Tror ikke jeg kan bruge Telenors SMTP, når jeg ikke er på deres
netværk?! Under alle omstændigheder har ComX' virket ind til i dag. Må
snkke med ComX imorgen, men det er jo ikke sikkert de er særligt
behjælpelige med det...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-09-11 06:30

Esben skrev den 13-09-2011:
> [...]
> netværk?! Under alle omstændigheder har ComX' virket ind til i dag. Må
> snkke med ComX imorgen, men det er jo ikke sikkert de er særligt

Jeg kører på en TDC forbindelse og der blev der for et par år siden
lukket for muligheden for at sende med en @get2net.dk som afsender.

TDC var dengang, for en gangs skyld så flinke, at give en
fejlmeddelelse med link til løsnningen... at bruge Telenors SMTPserver
og det har kørt glimrende siden.

Som password har jeg flueben ved Brug samme som modtag.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]