Spørgsmål til RAM konfiguration i HP DL380~
Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 13-09-11 02:16

Hejsa,

jeg har 2 DL380 G6 servere med 2 CPU's hver og den følgende 64GB RAM
konfiguration:

PROC 1 DIMM 1G : not installed
PROC 1 DIMM 2D : 8192 MB 1067 MHz
PROC 1 DIMM 3A : 8192 MB 1067 MHz
PROC 1 DIMM 4H : not installed
PROC 1 DIMM 5E : not installed
PROC 1 DIMM 6B : 8192 MB 1067 MHz
PROC 1 DIMM 7I : not installed
PROC 1 DIMM 8F : not installed
PROC 1 DIMM 9C : 8192 MB 1333 MHz

PROC 2 DIMM 1G : not installed
PROC 2 DIMM 2D : 8192 MB 1067 MHz
PROC 2 DIMM 3A : 8192 MB 1067 MHz
PROC 2 DIMM 4H : not installed
PROC 2 DIMM 5E : not installed
PROC 2 DIMM 6B : 8192 MB 1067 MHz
PROC 2 DIMM 7I : not installed
PROC 2 DIMM 8F : not installed
PROC 2 DIMM 9C :8192 MB 1333 MHz

Jeg skal udvide med mindst 16 GB RAM i hver server, men hvilke
muligheder har jeg? Kan jeg tilføje 8GB i begge slots 5E og evt. det
samme i slots 8F i tilfælde af, at jeg vil udvide med 32 GB i hver
server?

På forhånd tak,
Ronnie

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-11 23:52

Ronnie Ziegler wrote:
> [...]
> muligheder har jeg? Kan jeg tilføje 8GB i begge slots 5E og evt. det
> samme i slots 8F i tilfælde af, at jeg vil udvide med 32 GB i hver

Det kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kunne gøre, men du kan
finde en guide til ram installationen på HP's hjemmeside.. Det er
altid en god idé at checke.

Husk at du skal bruge RAM af samme type som det der allerede er i
maskinerne.

// Hans

Fra : Mik

Dato : 01-10-11 20:05

Ja, hvis vi taler om Advanced ECC mode.
For andre Modes se User Guiden.

Moduler installeres begyndende med A til og med I for hver CPU.
Max 2 UDIMMs per channel.
Husk ikke at blande RDIMMs med UDIMMs vær ligeledes opmærksom på om
modulerne er Dual Rank eller Quad Rank
sidstnævnte skal i først.
Fordel iøvrigt modulerne ligeligt mellem CPU'erne.

Mvh.
Mik