Beklædningsregler, fortolkning
Fra : Leif Neland

Dato : 12-09-11 19:46

I reglerne for en sportsgren, distanceridning, står der i reglementet:

.. . . .
525.2. Reklamer, logo, sponsorater og flag
Se også Fælles Bestemmelser. Rytteren må bære logoer -dog skal
følgende placerings- og størrelseskrav for logoerne overholdes:
Logo må max. fylde 200 cm2 på ærmet af jakke eller anden tilsvarende
beklædning på overkroppen.
.. . . .

Der er ikke nævnt noget om bukser.
Betyder det, at det ikke er tilladt med logo eller reklamer på bukserne,
eller at der ikke er nogen begrænsninger.

Og er et firmanavn/mærke stavet med bogstaver et logo, eller er ord forbudt?

De famøse ridebukser kan ses her:
http://www.athorsecare.com/Bekl%C3%A6dning/Ridebukser/160%20Stud%20One%20-%20Ridebukser.html

Personligt mener jeg de burde forbydes af æstetiske årsager, men det er
så en anden sag.

Leif

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-09-11 22:47

"Leif Neland" skrev i meddelelsen

[...]

Jeg ville nok spørge rideforbundet eller hvem der end har lavet reglerne.
Der er jo ikke tale om n lov men om et reglement. I gymnastik var der en
tilsvarende regel, og den indebar at den eneste reklame, man måtte bære var
på det ene ærme, ikke alle mulige andre steder.

Jan

Fra : Leif Neland

Dato : 12-09-11 22:56

Den 12-09-2011 23:47, Jan Kronsell skrev:

> [...]
> var der en tilsvarende regel, og den indebar at den eneste reklame, man
> måtte bære var på det ene ærme, ikke alle mulige andre steder.

Men hvis det nu var en lov, kunne man så rent juridisk afgøre ud fra
teksten alene, hvad der menes?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-11 23:19

Leif Neland skrev:

> Men hvis det nu var en lov, kunne man så rent juridisk afgøre ud fra
> teksten alene, hvad der menes?

Ja, så ville det være tilladt med alle mulige reklamer på
bukserne - forudsat at der ikke var en anden paragraf der
begrænsede dem.

--
Bertel

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-09-11 06:44

On Mon, 12 Sep 2011 20:46:00 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>følgende placerings- og størrelseskrav for logoerne overholdes:
> Logo må max. fylde 200 cm2 på ærmet af jakke eller anden tilsvarende

Men der står " Logo må max. fylde 200 cm2 på ærmet af jakke eller
anden tilsvarende beklædning på overkroppen", så må bukser/nederdel
ikke benyttes til logo.

>Betyder det, at det ikke er tilladt med logo eller reklamer på bukserne,
Ja.

>eller at der ikke er nogen begrænsninger.
Man kan jo læse som fanden læser biblen, og se at der ikke står, at
det specifikt er forbudt med logo på bukser, og derfor mene at det må
være tilladt.

>Og er et firmanavn/mærke stavet med bogstaver et logo
Det vil jeg mene.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 13-09-11 07:40

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev

> [...]
> placerings- og størrelseskrav for logoerne overholdes:
> Logo må max. fylde 200 cm2 på ærmet af jakke eller anden tilsvarende

Placeringkravet er et ærme, om ærmet sidder på en jakke, frakke eller en
trøje er ligegyldigt.

Der står at logoer skal være på ærmet og ikke større end 200cm2

Et logo er et logo, firmaets kendetegn.

http://www.bufferzone.dk/images/Mercedes-logo-crom.gif
http://www.arlafoods.dk/upload/global/logos/arla_logo_rgb_300dpi.jpg

mvh