Offentliggørelse af teknisk e-mail korresp~
Fra : Toke Nørby

Dato : 12-09-11 10:54

Jeg har lagt en teknisk korrespondance med en mand (jeg ikke rigtig
kender) ud på min hjemmeside og han siger, at det er ulovligt.

Er det rigtigt? korrepondancen er teknisk og ender med, at jeg
afbryder samarbejdet med ham. Den er lidt lang, men jeg vil være glad
for en kommentar eller to, tak:

http://www.norbyhus.dk/binroom/pem-email.html

Mvh
Toke
--
Toke.Norby@Norbyhus.dk
Læs om Ejnar Olsen og Søllestedmærkerne

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-09-11 11:26

On Mon, 12 Sep 2011 11:54:08 +0200, Toke Nørby
<Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote:

>Jeg har lagt en teknisk korrespondance med en mand (jeg ikke rigtig
>kender) ud på min hjemmeside og han siger, at det er ulovligt.
>
>Er det rigtigt?
Hvis ikke andet er aftalt, kan jeg ikke se, at du ikke kan
offentliggører korrespondance.

Men, du kunne jo havde overvejet at gøre det anonymt, således at
modparten fremstod anonymt, det gjorde du ikke og derfor slås du nu
med ham fordi han åbentbart føler sig udhængt/udstillet på en uønsket
måde.

>korrepondancen er teknisk og ender med, at jeg
>afbryder samarbejdet med ham.
Du har som jeg ser det været intereseret i at udstille ham fordi der
er nogle uoverensstemmelser (jeg gider ikke læse hele korrespondancen,
men jeg ser ikke at der er tale om personfølsomme oplysninger. Det
ligner mest af alt flueknipperi) og det reagerer han nu på.

Henvis ham til at kontakte en advokat, så må du jo tage den derfra.

/Hans

Fra : Toke Nørby

Dato : 12-09-11 13:08

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Hvis ikke andet er aftalt, kan jeg ikke se, at du ikke kan
>offentliggører korrespondance.

Takker - det var også min umiddelbare tanke, men just to make sure!

> [...]
>modparten fremstod anonymt, det gjorde du ikke og derfor slås du nu
>med ham fordi han åbentbart føler sig udhængt/udstillet på en uønsket

Tjoeh, men det er pokkers svært at gøre det anonymt idet artiklen jo
er offentliggjort andetsteds med navns nævnelse og jeg blev i givet
fald nødt til at nævne hvor artiklen findes.

>Du har som jeg ser det været intereseret i at udstille ham fordi der
>er nogle uoverensstemmelser

Joh, men det er mere fordi han lovede at sende mig artiklen så jeg
kunne kommentere den inden, den blev offentliggjort samt bruger
nedgørende bemærkninger om en død kollegas gamle artikler.

> (jeg gider ikke læse hele korrespondancen,

det er ikke uforståeligt

>men jeg ser ikke at der er tale om personfølsomme oplysninger. Det
>ligner mest af alt flueknipperi) og det reagerer han nu på.

Jeg vil ikke kalde det flueknepperi, da jeg faktisk prøver at fortælle
ham, at han er galt afmarcheret, men - ok - det kan vel også være
flueknepperi.

>Henvis ham til at kontakte en advokat, så må du jo tage den derfra.

Det kan jeg gøre.
Tak fordi du tog dig tid til at kigge og kommentere!
Mvh
Toke