Biodiesel - pest - afhjælpning
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-11 12:33

Ohøj alle.

Der har før været en streng angående biodiesels uheldige bivirkninger for
bådejere.

For nylig er jeg faldet over en Dims, som Volvo Penta markedsfører i sit
katalog.

En såkaldt: Diesel Fuel Decontaminator.

Kan findes på Volvo Pentas hjemmeside under afsnittet om Lystbådemotorer.

Det er et filterlignende apparat, med indbyggede magneter, som monteres
mellem tanken og dieselfilteret.
Det påstås, at kunne slå mikroorganismer ihjæl.
Da det er monteret før returledningen, skulle det også holde tankindholdet
rent p.ga. cirkulationen.

Er der nogen blandt dette forums begavede og vidende deltagere, der kan
bidrage med viden/oplysninger/erfaringer angående dette "vidundermiddel"?

Med andre ord: Virker skidtet eller ej?
I bekræftende fald: Hvorfor?

MVH

Egon

Fra : blueocean

Dato : 12-09-11 07:09

On 12 Sep., 13:33, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen blandt dette forums begavede og vidende deltagere, der kan
> bidrage med viden/oplysninger/erfaringer angående dette "vidundermiddel"?

Hej Egon

Jeg har sådan et siddende på min tank installtion, om det virker ved
jeg ikke, men det har siddet der i en årrække, fik det på i Italien,
da jeg fik lavet motor renovering af en Volvo mand i Napoli. Han satte
det på og fortalte mig at det virkede mod biodeisel og disel pest. Jeg
har ikke haft nogle problemer med det.
Så................Virker .........Virker ikke ved jeg ikke .
Det får lov at sidde der.

Gert

Fra : Lars

Dato : 12-09-11 14:30

I akvarie/havedamskredse er der jævnligt debat om brugen af ultraviolet lys
til at slå sygdomsfremkaldende mikrober ( bakterier/virus ) ihjel. Det burde
vel også kunne bruges i en dieseltank??
Jævnfør anden tråd er farvet lys ved at blive populært.. Prøv det i tanken.

Hilsen Lars

Fra : HKN

Dato : 12-09-11 15:11

Men skal det så ikke være noget kraftigt lys, hvis det skal lyse enten oppe
fra masten eller fra ydersiden af båden og så helt ind i tanken?

Måske skal det bare være "sort" lys......

-Henrik

Fra : BoA

Dato : 12-09-11 14:35

Den 12-09-2011 13:33, news tele dk skrev:
> [...]
> mellem tanken og dieselfilteret.
> Det påstås, at kunne slå mikroorganismer ihjæl.

Magneter virker skam mod bakterier - hvis man kan ramme de små
skiderikker - hvilket kan være ret svært

Med et grin fra BoA

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 12-09-11 10:14

Stiller de overbeviste sig sammen i en cirkel og sender healing gennem
solsystemernes centrale healings portaler, til jordens indre kerne,
hvor healings processen derefter strømmer gennem jordens magnetiske
felter ud til alle levende organismer på jorden, er der måske en
chance for at de der har betalt for dimsen, i lighed med dem der køber
kalkmagneterne, føler en virkning som vi andre ikke kan spore ))

Mange bakterier har små magnetsystemer indbygget, de bruges til at
navigere med. Mon ikke de uforstyrret spiser videre og efterlader lidt
her og der.

Mon ikke magneterne kan få forhandlerne til at afgive det største
grin.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-11 17:47

Det er jo netop det, der er spørgsmålet.
Vi har jo set mange forskellige former for "magnetisk magi" på markedet
gennem årene.
(jeg tror ikke på "kalkmagneter" - men kender dog en del, der hårdnakket
påstår, at de virker. Men jeg har endnu ikke fået lov til at save et af
nævntes vandrør over)
Det, der er interessant, er jo, om menneskeheden generelt er smådum, eller--
(jævnfør vor nuværende regering. Den er valgt--af hvor kloge mennesker--))

Et eller andet sted må der for pokker da findes noget relevant om sådanne
dimser. Skønt jeg ikke har kunne finde noget

Man kunne jo godt falde for fristelsen til at mene, at ingeniører og
videnskabsmænd ikke har undersøgt sagen, p.ga. manglende prestige i den
slags.
Jævnfør den imponerende uvidenhed om noget så simpelt som en virksom kur mod
forkølelse.
Der er mere prestige i at forske i aids og kræft.

Så igen:
Exakt viden efterlyses.

MVH

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-11 17:35

Man kunne måske lace små magneter, lade dem i en haglpatron, og skyde
bæsterne?

MVH

Egon

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 12-09-11 12:30

Måske forholder det sig som med kvinder der specielt ved fuldmåne
lider af søvnløshed og bliver mere modtagelige end ellers.

Ja virkningen af dumhed kan ses torsdag aften hvis papegøjepartiet,
som det se ud til, vinder.

Den magnetiske virkning er undersøgt; men konspiratorer har fortsat
frit spillerum.

M.h.t. sygdommene som der refereres til er det mutationerne der
konstant driver forandringerne.
Det er netop det i forbindelse med bakterierne, betegnet dieselpest,
der også kan give uforudsigelige mutationer når der tilsættes et
antibiotika til dieselolien. Det giver på sigt kun resistente
bakterier, uanset om der bruges alm. diesel eller biodiesel.
vandopslemningen i biodiesel er større og det giver en hurtigere
forurening.

Der findes ingen eksakt viden om pseudomagneterne, ellers havde det
været indført på ethvert fly. Fly bruger store mængder brændstof og
der aftappes hver uge ret så store mængder kondensvand af hvert fly og
der er løbende kontrol af en evt. forekomst af dieselpest og det
imødegås omgående.
Der er kun ét, kontrol, tilsikring og good housekeeping.

Mvh/Harding

Fra : Per Christiansen

Dato : 12-09-11 20:51

[...]

Så åbner jeg en foretning med tørklæder og burka, så behøver jeg vist
ikke at tænke på mere resten af livet.

per

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-11 10:10

OK.
Der findes så tilsyneladende ikke exakt viden på området, som du har
kendskab til.
Mon ikke det er rigtigt forstået?

Ang. Fly:
Man kunne formodentlig godt tænke sig, at en eventuel virkning af omtalte
system, ville komme til kort p.ga. den, har jeg ledet mig fortælle, temmelig
store mængde brændstof, flymotorer forbruger.

Så foreløbig kan vi formodentlig antage, at sådanne systemer ikke er
praktisk anvendelige for fly.

Men muligvis kan der dog findes exakt viden.
Som blot kræver, for at findes, at man spreder søgningen lidt mere?

MVH

Egon

*************************************

Fra : Roderiet

Dato : 13-09-11 21:38

Hva´så der Harding ?. Er det dig som er papegøjen ?. Magen til vrøvl skal
man lede efter. mvh N.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 12-09-11 12:33

Husk lige på reglerne:

http://www.sofartsstyrelsen.dk/regleroglove/Sport/Sider/Sprængningerogskydninger.aspx

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-11 10:19

Øv - som ventelig kunne du ikke nærer dig.

Fra : Finn Borch

Dato : 12-09-11 15:07

On 12 Sep., 21:50, "Per Christiansen" <p...@lite.dk> wrote:
> "Harding E. Larsen"  skrev i meddelelsennews:dcfe3baf-c141-4732-82ad-091abb05c720@v8g2000yqa.googlegroups.com...
>
> M ske forholder det sig som med kvinder der specielt ved fuldm ne
> lider af s vnl shed og bliver mere modtagelige end ellers.
>
> Ja virkningen af dumhed kan ses torsdag aften hvis papeg jepartiet,
> som det se ud til, vinder.
>
> ---------------------------------------------------------------------------­---------------
> S bner jeg en foretning med t rkl der og burka, s beh ver jeg vist
> [...]

Herlig debat.
Nogen har ret i det åndelige, andre i det mere jordiske, og nogen i
begge dele.

Dieselpest er en blanding af vand og slam fra hendøende bakterier. Det
sidste tilstopper filtre. Pesten kan, efter min egen erfaring, synligt
antage former fra "lettere gule ærter" til kulsort.
Da jeg hverken er ingeniør eller teolog, skal jeg ikke kunne kunne
sige hvordan - eller om - VP´s magnetdims virker.
At der imidlertid er et marked for mirakelmidler er helt klart.

Finn B.A.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-11 10:17

"Finn Borch" skrev i meddelelsen

> [...]

sige hvordan - eller om - VP´s magnetdims virker.
At der imidlertid er et marked for mirakelmidler er helt klart.

*******************************

Mirakelmidler---

Det er jo det, der er spørgsmålet.
Derfor starten af tråden.
I det håb, at der muligvis, et eller andet sted, en nogen, der ved noget
konkret.

Jeg finder det ikke hensigtmæssigt, uden videre at antage, at der er tale om
"mirakelmiddel".

Historien er fuld af ulykkelige exempler på, at udnævnte experter, ligesom
lægfolk, i årtier har benægtet ting og sager, som efterfølgende har vist sig
at være korrekte.

Jeg har ikke selv nogen konkret opfattelse af, om omtalte system virker
eller ej.

Men er sandelig nysgerrig..!!

Så igen:

Nogen der ved andet og mere end kagekonefortællinger og frit i luften
stående formodninger?

MVH

Egon

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-09-11 15:16

On Tue, 13 Sep 2011 11:17:12 +0200, "news tele dk" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

>Så igen:
>
>Nogen der ved andet og mere end kagekonefortællinger og frit i luften
>stående formodninger?

Det er jo lidt svært at modbevise noget der ikke eksisterer, altså
hvis disse magneter er virknisngsulde så blev de monteret ab fabrik af
fabrikanterne, de har alle gode grunde til at gøre dette (hvis det
ellers virkede).

At der også reklameres med forskellige kunders lovprisning, skamros og
lidet underbyggede erfaringer gør det ikke mere troværdigt.

Hvis det bare havde en brøkdel af den virkning der påstås så er kunde
grundlaget enormt og ville sagtens kunne bære en uvildig videnskabelig
uvederlighæftig undersøgelse af produktes virkning, men det ser vi
ikke, og hvorfor ? Lortet virker ikke som de påstår.

/Hans

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 13-09-11 19:25

Jeg tænker lidt på, om dieselpest er noget, der "kun" er forbeholdt søens
folk, for det må da være et problem for gravemaskiner og mange andre
lignende dieseldrevne maskiner (biler, lastbiler og alt muligt andet), der
ikke har samme flow i forbruget som et passagerfly.

Jeg har kun i et enkelt tilfælde været præsenteret for en sejler med et
problem, som blev dømt til at være dieselpest, men om det var det, ved jeg
ikke - tror faktisk at skidtet i dieseltanken netop var det, det var - skidt
og møg og ikke noget med bakterier.

Mvh
Torben

Fra : HKN

Dato : 13-09-11 19:47

Problemet er velkendt i både person- og lastbiler, samt kompressorer o.lign.
maskineri - så det er på ingen måde forbeholdt lystsejlerne.

Jeg har til gengæld aldrig hørt om det indenfor flyindustrien - de flyvere
jeg har været i mekanisk kontakt med blev tanket med 100 oktan benzin, og vi
tappede alene vandet fra for at undgå is i karburatoren, og deraf
efterfølgende motorsvigt.

Men det er muligt at der på Hardings tid fandtes dieseldrevne flyvere (ironi
kan forekomme)

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-11 17:02

,
Men det er muligt at der på Hardings tid fandtes dieseldrevne flyvere (ironi
kan forekomme)

Mvh
Henrik

Mener du, at hans viden stammer fra krigsårene?
På tysk side?
(ironi
kan forekomme)

MVH

Egon

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 14-09-11 08:26

On Tue, 13 Sep 2011 20:25:07 +0200, "Torben Skovgaard Bach"
<tsbach@FJERNnyka.dk> wrote:

>Jeg tænker lidt på, om dieselpest er noget, der "kun" er forbeholdt søens
>folk,
Nej, alle med diesel (fyringsolie) kan være vindere i det spil.

> [...]
>ikke - tror faktisk at skidtet i dieseltanken netop var det, det var - skidt
For dem der ikke ved at det er bakterier ligner det jo bare skidt og
møg.

/Hans

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 13-09-11 03:47

Det var skam venligt ment med blot at genopfriske gældende regler.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 13-09-11 06:22

»Eksakt viden«? I hvert fald er de videnskaber man kalder eksakte,
typisk fysik og kemi som udmærker sig ved at måle på størrelser som
er meget kvantitative og objektive og egnede til matematisering.

Sikker viden kan man (set ud fra et filosofisk synspunkt) aldrig opnå
inden for nogen videnskab.

Det kulte kan være sejlivet.

På fly ville man aldrig medbringe unødvendig vægt, de nuværende
metoder giver den fornødne virkning.

Volvo har en beskrivelse i dette link:

http://www.volpower.co.nz/webfiles/volpower/files/fuel.pdf

Der mangler en basal beskrevet test af produktets drabseffekt over for
mikroorganismer. Det giver ikke resultat at omtale formodede
procentsatser.
“Field tests” under praktisk anvendelse mangler også. Der er
tilsyneladende ikke planer for udarbejdelse af standarder for disse.
Det giver ikke det bedste indtryk.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 14-09-11 05:49

Det var da pokkers, i disse valgtider og måske en kommende hård tid
for danskerne med en massiv forøgelse af skatterne.
Der jokes meget omkring de partier der har forøgelse af skatter som
deres mål.

Næsten halvdelen af den danske befolkning ved hvad papegøjepartiet er,
det står til det dårligste valg i ethundrede år (gæt hvorfor), der er
også Villyjarder, Villy-defekten, Pensionstyve, Luftkastel for en
studehandel, radikale pipper falsk, Magtens førstefødte, Søvndals fejl
på fejl,Miljonær skatten der kan blive et stor selvmål, Enhedslisten
skal være klar til at vælte Thorning, Skatteborger pas på dine penge
med dit kryds, Supersohniske pengetransporter, o.s.v.

Her i strengen behandler vi B-akterierne mellem O-lie og V-and.
Margrethe-effekten er ikke langvarig og kommer bestemt ikke med i Ohms
lov selv om det er en form for modstand.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-11 17:08

Hr. Harding..!!
Om dt
et nu ikke var fordi, man var et anstændigt menneske, kunne man sagtens
falde for fristelsen for at kalde dig, og din opførsel i politisk retning,
for noget meget lidt flatterende.
Jeg vil nøjes med, at fremfører den formodning, at du selv tilhører
klakørbanden for et Brunt parti.

Til resten af gruppen:
Undskyld mig, men jeg kan ikke sidde en sådan fastioid smører, som Hr
Harding fremfører overhørig.

Skal ikke gentage sig, før tidligst når Hr. Harding atter fremturer med sin
Weltanschaung.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 14-09-11 11:01

Det var dog en ynkelig tynd pinken m.m.
Får du ikke mere gratis avis eksemplarer fra din tidligere
arbejdsgiver. Opremsningen er taget derfra; men du læser måske mere
urbanblog: http://pateren.urbanblog.dk/

Mvh/Harding

Fra : Claus B. P.

Dato : 15-09-11 18:26

Den 14-09-2011 19:01, Harding E. Larsen skrev:
> Det var dog en ynkelig tynd pinken m.m.

Jeg synes da nogle af de navne var meget morsomme... Men en ting er
politik, en anden ting er at vi bådfolk jo nok må knække nakken endnu
dybere, og holde lav profil fremover, hvis Ønskelisten og de andre røde
vinder i aften, - det ligger jo lige for at supplere millionærskatten
med en skat på lystbåde! Det er jo kun de rige svin nord for København
der har råd til lystbåd, og at køre i bil ind til København...
[politik og ironi off]

Men en god nyhed for antibiodiesel freaks: Vallensbæk Havn meddeler
netop at det nye tankanlæg endelig er i drift, og det er "rigtig" diesel
der er i tanken, ikke biodiesel.

/Claus

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 15-09-11 19:16

Claus B. P. wrote:

> [...]
>
> Men en god nyhed for antibiodiesel freaks: Vallensbæk Havn meddeler
> netop at det nye tankanlæg endelig er i drift, og det er "rigtig"

Sådan er det - så vidt jeg ved, var det ikke blå blok, der fik indført
misundelsesskatten, som for mit vedkommende er lidt mere end 50% af prisen
på min bådforsikring.

Vi går imod svære tider - tror jeg, men konstellationen ser ikke ud til at
være holdbar i en hel valgperiode.

Mvh
Torben

Fra : HKN

Dato : 15-09-11 19:29

Det var desværre Poul Schlüter der indførte 1% skatten på bådforsikringer
ifm kartoffelkuren. Vi kan så takke Anker J. for at føre DK helt ud på
kanten, så der måtte en kartoffelkur til, for at rette op på den danske
finanser.

Mvh
Henrik

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 15-09-11 19:45

HKN wrote:
> [...]
> prisen på min bådforsikring.
>
> Vi går imod svære tider - tror jeg, men konstellationen ser ikke ud
> til at være holdbar i en hel valgperiode.

Ja hukommelsen er i den grad farvet af, hvad man holder med i politisk
henseende, og den holder jo ikke i virkeligheden.
Har ellers syntes godt om "der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet",
men hvis det var ham, der fik indført misundelsesafgiften o.f. lystsejlerne,
så forstår jeg bedre, hvorfor C står til at blive en ret så lille parti med
deraf følgende mindre indflydelse...

Hilsen
Torben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 16-09-11 07:06

BANGE!!!

Du ser farven rød... Nu er du bange... Meeen vi ska helt ind i de
"riges"
lommer... Helt ind til guldet... Du ligger ned... Lommerne er tømte...
Huset er på tvangsauktion... Meeen vi ska ha dig længere ud... Helt ud
på røven, så du kan forsætte dit nye liv som lige borger uden
opsparing og livskvalitet... Med en udenrigsminister der ikke kan tale
engelsk, og en statsminister der snyder i skat... Og du har ret, NU ER
JEG BANGE!!!
Hver eneste gang et af landets medier har gennemgået en påstand fra
Villy-defekten, har den vist sig at være usand, viser en opgørelse fra
fagbladet Journalisten. Helle er taget i at 60% af hendes påstande var
usande.
Ja det er uhyggeligt du.
Det ser ud at spliden allerede er i fuldt flor, for Margrethe vi være
udenrigsminister, hun kan godt se at uden engelsk som
udenrigsminister, så går den ikke. Danmark bliver totalt til grin med
lystløgnernes mange ”bedrifter”.
Hvad med Supersohniske pengeoverførsler, ja vi føler os meget utrygge.
Villyjarderne vil trille.
Lad os håbe at Cirkus Helles Angles bliver meget kortvarigt.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-11 16:50

Du kan jo slutte dig til Asger Aamund--
Ham, der åbent har erklæret, at han foretrækker en stærk mand, diktator,
fremfor demokrati.
Sikkert lige selskab for dig.

Fra : Per Christiansen

Dato : 16-09-11 18:42

Nu åbner jeg sku min nye foretning med salg af tørklæder burka og
tvangsægteskaber.

nu vil det vælte ind over grænsen , så jeg kan leve fedt af det, selv om jeg
skal betale
mere i skat, altså rød mer skat.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 16-09-11 12:12

Ja det giver lidt kolorit på valgkampen når der tilføres lidt
morsomheder dog men ret så alvorlige undertoner.
Spørgsmålet er om vi sejlere blot skal vende den anden kind til i
stedet for at støtte op om det store arbejde som Dansk Sejlunion i
form af lobby virksomhed udfører.
Til tider kan det være svært over for soserflertallet der blot tromler
løs.
I vores havn ønskede de at en vinterplads til 140 både blev inddraget
til parkeringsplads for den kommende Blå Planet (afløseren for
Danmarks Akvarium). Det kunne de ikke på grund af en fredning som de
selv tidligere havde foranstaltet.
Derfor fandt de på noget nyt. Vinterpladsen skulle indgå i en
udviddelse af renseanlægget og det kunne man godt få lov til.
Virkeligheden var at en udviddelse var unædvendig men at man blot
flyttede klaringsbasinnerne til Vinterpladsen og vi anlægge en
parkeringsplads der hvor de nuværende klaringstanke er placeret.
Midt i sommerferien blev der udsendt et brev til dem der benytter
denne vinterplads, med kraf om at stativer og både skulle flyttes væk
inden for 14 dage. Efter blot 4 dage begyndte ko0mmunen af egen drift6
at flytte stativerne ud på et parkareal mellem træerne helt ud til
vandet og bådene blev flyttet i løbet af kort tid. Området står nu
afspærret men intet er sket på grunden.
Havneassistenterne er for øjeblikket begyndt på at opstille de bedste
jernstativer ud ad sydmolen m.m. I en skrivelse udsendt til samtlige
bådejere i havnen har de bebudet at kørevejene på vinterpladserne vil
blive benyttet til at opstille hovedparten af den 140 både. Det vil
sige at det måske ikke bliver muligt at udtage både individuelt efter
hånden som de bliver klargjort i foråret.
Til gengæld rydder de ikke op for gamle trailere på den store
parkeringsplads der ejes af kommunen og hvor tillige halvdelen er
gratis udlånt til Hellers som parkeringsplads for han kunder; men som
han har benyttet til salg af brugte både og betalte vinterpladser som
han udlejer.
Det kunne tyde på at den nuværende røde kommunalbestyrelse ikke er
venligt stemt over for sejlerne; men fortsætter den samme nedslående
kurs over for sejlerne, der med deres familier trods alt udgør en stor
del af kommunens borgere.
Der er brug for at sejlerne bliver mere synlige så de ikke overtromles
af sosserne.

Tillykke med jeres nye tankanlæg, et projekt til efterfølgelse i mange
andre havne.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 16-09-11 12:29

Du drømmer og håber på rigtigheden af det sosso fatamogane af
usandheder de har fremført. (Ifølge din tidligere arbejdsgiver).

I dit indlæg skyder du som sædvanligt helt ved siden af. Hold dig
inden for fareområdet.

Mvh/Harding

Fra : Jan

Dato : 16-09-11 19:06