Hvad er det her for én?
Fra : Klaus Andersen

Dato : 13-09-11 12:27

Jeg har igen haft besøg af sådan en fætter i min stue, og jeg aner ikke hvad
det er.

Den er ca. 3,4 cm lang og meget agressiv.
Da jeg skulle til at tage den for at smide den ud i haven begyndte den at
løfte og stritte med bagenden og det så ud som om den havde en brod af en
slags, så det endte med papir/glas trikket i stedet.

http://gupl.dk/65474/

Mvh

KA

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-11 13:02

Sjovt, har lige set et program på DR1 med denne rov bille som den hedder,
den er ikke farlig, den hæver halen som en skorpion for at se
frygtindgydende ud med hverken bider eller stikker.

Claus

Fra : Klaus Andersen

Dato : 13-09-11 13:14

"Claus Petersen" <clausATpuppetmaster.dk> skrev i en meddelelse
> Sjovt, har lige set et program på DR1 med denne rov bille som den hedder,
> den er ikke farlig, den hæver halen som en skorpion for at se
> frygtindgydende ud med hverken bider eller stikker.

Super, mange tak Claus.

Mvh

KA

Fra : Armand

Dato : 14-09-11 02:21

Den 13-09-2011 14:01, Claus Petersen skrev:
> Sjovt, har lige set et program på DR1 med denne rov bille som den
> hedder, den er ikke farlig, den hæver halen som en skorpion for at se
> frygtindgydende ud med hverken bider eller stikker.

- - - - Og det virker jo fortrinligt, kan vi høre

--
Armand.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 14-09-11 13:17

> - - - - Og det virker jo fortrinligt, kan vi høre

Ha ha, jeps

Fra : EBK

Dato : 23-09-11 18:02

Den bider meget hårdt med de store kæber der uden problemer gennembryder
huden og forsager stor smerte - har prøvet det.

Ebbe

Fra : Martin Bak

Dato : 13-09-11 13:12

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> løfte og stritte med bagenden og det så ud som om den havde en brod af en
> slags, så det endte med papir/glas trikket i stedet.

Det må være Philonthus cognatus, selvom den opgives til at være noget mindre
end dit eksemplar. Men den er magen til, og det er netop her i september at
man plejer at se den.
http://www.fugleognatur.dk/gallery.asp?mode=ShowLarge&ID=32795

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Klaus Andersen

Dato : 13-09-11 13:25

> [...]
>>

> Det må være Philonthus cognatus, selvom den opgives til at være noget
> mindre end dit eksemplar. Men den er magen til, og det er netop her i

Jeg er sikker på at både du og Claus har ret.

På dette billede kan man lidt bedre se størrelsen, det er en ordentlig
fætter
http://gupl.dk/65484/

Mvh

KA

Fra : Martin Bak

Dato : 13-09-11 13:41

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er sikker på at både du og Claus har ret.

Her er også et billede mere:
http://www.fugleognatur.dk/gallery.asp?mode=ShowLarge&ID=69497

Hvis du tilmelder dig fugleognatur.dk, kan du både registrere din
observation og oploade dine billeder. Det synes jeg da du skal gøre. Især
det første billede du postede var rigtig godt, og det vil de nok blive glade
for på siden.

--
Martin
http://www.martinbak.dk