MS Windows
briani 27239
Mistede lokal admin rettigheder
Fra : Lars

Dato : 12-09-11 18:41

Hej, jeg havde min laptop med Win 7 Pro UK ude ved en kunde, hvor den blot skulle have adgang
til et share på deres netværk.

IT damen, havde inden jeg nåede at reagere, oprettet min pc på deres domæne, hvorefter den
rebootede
Efterfølgende har min account kun "guest rights" istedet for local admin

Jeg syntes at det er ret uheldigt at dette overhovedet kan ske!

Når jeg vil lave noget der fordrer local admin rights, som installation, regedit etc. skriver
den at jeg skal indtaste admin password, omend der ikke er noget felt til at gøre dette.
Alternativet "insert smartcard" er ret ubrugeligt eftersom jeg ikke har dette

Jeg fandt nedenstående, der dog ikke hjalp mig
www.overclock.net/windows/580382-something-seriously-wrong-w-windows-7-a-2.html

Bla. startede jeg op i safe mode som "Administrator", hvor jeg kunne gå ind i UAC (User Account
Control"

Under "Configure advanced user profile properties", kan jeg se min account, der fylder 16 GB

Under "manage accounts", kan jeg ikke se min account, kun Administrator samt Guest

Kan jeg via "manage accounts" oprette en ny account med eksakt samme navn men nu med local
admin rights, hvor den så forhåbentlig giver mulighed for at ændrer den eksisterende, istedet
for at overskrive den med en ny af samme navn

--
Best regards

Lars

Fra : Henning

Dato : 12-09-11 20:20

> [...]
>Alternativet "insert smartcard" er ret ubrugeligt eftersom jeg ikke har dette

Hvad med en systemrestore til før det angivne tidspunkt?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-09-11 20:22

Kontrol Panel | System. Under Computer navn domæne osv. Klik på Skift.
Afmeld domæne og vælg Arbejdsgruppe i stedet. Reboot.

Regards Jens Peter Karlsen.