Stafetten: Hatte og andre hovedbeklædninge~
Fra : Kert Rats

Dato : 12-09-11 00:14

Stafetten er denne gang om hatte og andre hovedbeklædninger - lige fra
sixpence til turban.
Det emne har vi vist ikke haft før.

Jeg lægger ud med en enkelt næsten klassisk godbid: You Can Leave Your Hat
On - med go'e gamle Joe Cocker.
Lyt med på denne kanonoptagelse: http://www.youtube.com/watch?v=bQGR5--XTJ0

Kom så, alle sammen, og gi' den en ordentlig en på hatten!

Venligst

Kert Rats

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-11 01:00

Kert Rats wrote:
> [...]
> Lyt med på denne kanonoptagelse: http://www.youtube.com/watch?v=bQGR5--XTJ0
>
> Kom så, alle sammen, og gi' den en ordentlig en på hatten!

Jamen, vi fortsætter da med klassikerne...

Daimi: "Jeg sætter min hat, som jeg vil"
http://www.youtube.com/watch?v=PTuMSkWQ-jM

Og så lige lidt 'dirkeri' med en lille 'skævert'
Dirch Passer og Gitte Hænning: Lille frøken himmelblå
http://www.youtube.com/watch?v=P0-L0AGEWEk

...Og så er de to da også lidt jazzede.

mvh. erik rihcard

Fra : Martin Bak

Dato : 12-09-11 09:14

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> Stafetten er denne gang om hatte og andre hovedbeklædninger - lige fra
> sixpence til turban.
> Det emne har vi vist ikke haft før.

Så må vi da ha´denne, der for denne gruppe må ramme lige i plet med hensyn
til musiksmagen. Og det er jo et næsten nyt klip, i modsætning til alt det
gamle lort med Beatles og Rolling Stones.

Johnny Reimar - Du burde købe dig en tyrolerhat:
http://www.youtube.com/watch?v=SWWRBeGYbgo

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-09-11 09:39

> [...]
> Lyt med på denne kanonoptagelse:
> http://www.youtube.com/watch?v=bQGR5--XTJ0
>
> Kom så, alle sammen, og gi' den en ordentlig en på hatten!

Tja, så kan man jo gætte på, om Tom Jones er blevet advaret mod nøgne
kvinder, siden hun godt måtte beholde hatten på...
You can leave your hat on...

http://www.youtube.com/watch?v=uGBvbrXNjs0

Og Okay, jeg kunne altså ikke dy mig, nu da jeg så det... Helt samme
melodunte, bare med Joe Cocker... Men altså med den lille sjove stavefejl,
der gør at den hedder... Baby, du må godt beholde hovedet på.... Så her er
der nok ikke tale om, at døden klær' hende

http://www.youtube.com/watch?v=gFso6brN-FI&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 12-09-11 12:06

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Tja, så kan man jo gætte på, om Tom Jones er blevet advaret mod nøgne
> kvinder, siden hun godt måtte beholde hatten på...

Tom Jones' version er lidt vammel og lummer, synes jeg, hvor Joes version
til forskel er rap, hårdtslående, markant og distinkt i rytmen. Og så passer
Joes vokal bedre til sangen end Toms.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-11 14:55

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> Stafetten er denne gang om hatte og andre hovedbeklædninger - lige fra
> sixpence til turban.
> Det emne har vi vist ikke haft før.

Kun en enkelt fra mig: http://www.youtube.com/watch?v=MT9ZNJ2YS64

En Syrisk sang om en hat, med svenske undertekster

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-11 15:22

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
> Lyt med på denne kanonoptagelse:
> http://www.youtube.com/watch?v=bQGR5--XTJ0
>
> Kom så, alle sammen, og gi' den en ordentlig en på hatten!

Er der nogen der kender denne klassiker over alle klassikere?
Du burde købe dig en tyrolerhat
http://www.youtube.com/watch?v=gKD9uQL_DUw

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-11 15:58

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> wrote in

> Kom så, alle sammen, og gi' den en ordentlig en på hatten!

Her er en rigtig dygtig dansk jazzmusiker. Hatten har været et varemærke i
årevis.

http://www.youtube.com/watch?v=DnWB6DkWHj8

Et af Jans forbilleder havde osse noget med hatte. Her Mr. Monk:

http://www.youtube.com/watch?v=vAZSc1wT8Mo&feature=related

og endelig Dr. Hook, hvor der osse altid var en markant hat med. Jeg kunne
huske linien "I flex my muscles every evening and put on my big black hat"
så varer det lidt inden man kommer i tanke om, at sangen hedder "I'm A
Lamb"

http://www.youtube.com/watch?v=UB2LqVGwgao

Venligst
Lars

Fra : Kert Rats

Dato : 14-09-11 00:06

> [...]
> Lyt med på denne kanonoptagelse:
> http://www.youtube.com/watch?v=bQGR5--XTJ0
>
> Kom så, alle sammen, og gi' den en ordentlig en på hatten!

Jeg gi'r lige denne stafet en dag mere.
Indtil da kan I lytte og se med på "Top Hat, White Tie and Tails" fra
musicalkomedien "Top Hat" fra 1935 med Fred Astaire i hovedrollen sammen med
Ginger Rogers.
Linket er: http://www.youtube.com/watch?v=wc77Vlb-yAE

Mon ikke der skulle være noget med en turban eller en fez?

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 14-09-11 20:06

> [...]
> Lyt med på denne kanonoptagelse:
> http://www.youtube.com/watch?v=bQGR5--XTJ0
>
> Kom så, alle sammen, og gi' den en ordentlig en på hatten!

Det bliver Martin Bak, der vinder stafetten for sit bud "Du burde købe dig
en tyrolerhat".
Åge bød også ind med denne, men Martin kom først.

Sangen er nok den, som flest kommer i tanker om, hvis man spørger dom om en
sang om en hat.

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Bak

Dato : 15-09-11 06:55

> [...]
> Åge bød også ind med denne, men Martin kom først.
>
> Sangen er nok den, som flest kommer i tanker om, hvis man spørger dom om

Uh tak for det. Det var lidt overraskende. Jeg skynder mig at starte en ny
stafet, men jeg er ikke hjemme før på mandag, så den får lov til at køre
nogle dage og jeg håber dermed at der kommer mange gode bidrag.

--
Martin
http://www.martinbak.dk