Youtube er ved at være langt ude med deres~
Fra : Klaus Petersen

Dato : 11-09-11 20:32

Nu stopper sony sgu med deres pis på Youtube!

Jeg var inde på danske Electric Lady Lab's kanal hos dem og
forsøgte på at afspille videoen Wondering, så blot for at
få den her smidt op i fjæset:

Denne video indeholder materiale fra SME, som har blokeret
adgangen for dit land. Desværre.

Danske statborgere er åbenbart ikke gode nok til at få lov
til at se musik vidoer med danske kunstnere mere på Youtube
når Sony ejer rettighederne til musikken.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Max

Dato : 11-09-11 20:51

Hej Klaus

> Danske statborgere er åbenbart ikke gode nok til at få lov
> til at se musik vidoer med danske kunstnere mere på Youtube
> når Sony ejer rettighederne til musikken.

Sony må vel selv selv bestemme hvem de vil vise deres
ting til ?

Max

Fra : Klaus Petersen

Dato : 11-09-11 21:05

Max wrote:

> Hej Klaus

> Sony må vel selv selv bestemme hvem de vil vise deres
> ting til ?

Det er da ondsvagt at blokere en dansk kunstners video for
hendes fellow danske statsborgere, så de ikke kan få lov
til at se den.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Max

Dato : 11-09-11 21:09

Hej Klaus

> Det er da ondsvagt at blokere en dansk kunstners video for
> hendes fellow danske statsborgere, så de ikke kan få lov
> til at se den.

Det må du så kunne overbevise SONY om, skriv til dem.

Max

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-09-11 21:30

Max skrev:

> Det må du så kunne overbevise SONY om, skriv til dem.

Sænk lige paraderne. Der er vel ikke noget i vejen for at skrive om det her.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Max

Dato : 11-09-11 21:45

Hej Peter

> Sænk lige paraderne. Der er vel ikke noget i vejen for at skrive om
> det her.

Nogen der siger andet ?

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-09-11 22:07

"Klaus Petersen" skrev i meddelelsen

Max wrote:

> [...]

Det er da ondsvagt at blokere en dansk kunstners video for
hendes fellow danske statsborgere, så de ikke kan få lov

De vil hellere sælge musikken end stille den gratis til rådighed.

Jan

Fra : Klaus Petersen

Dato : 12-09-11 03:05

Jan Kronsell wrote:

> [...]
> til at se den.
>

> De vil hellere sælge musikken end stille den gratis til rådighed.

Tja, men det hjælper ikke just på pirateriet når man konstant skal
have de "SME" beskeder smidt op i hovedet hos Youtube, for den slags
får en del til at søge andre veje hvor de så kan downloade dem i stedet
typisk i HD kvalitet.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Per

Dato : 12-09-11 08:28

Klaus Petersen wrote:

> [...]
> have de "SME" beskeder smidt op i hovedet hos Youtube, for den slags
> får en del til at søge andre veje hvor de så kan downloade dem i

Kan man ikke bare gå ind via en proxy-server og på den måde få lov at se
videoen ?

Mvh. Per

Fra : Klaus Petersen

Dato : 12-09-11 12:46

Per wrote:

> Kan man ikke bare gå ind via en proxy-server og på den måde få lov at
> se videoen ?
>
> Mvh. Per

Har prøvet med bla. hidemyass og andre, men de døjer med det her
3rd party dims der åbenbart også skal anvendes for at loade musik
selskabernes videoer.

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Martin Bak

Dato : 12-09-11 08:58

"Klaus Petersen" <nom@il.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> have de "SME" beskeder smidt op i hovedet hos Youtube, for den slags
> får en del til at søge andre veje hvor de så kan downloade dem i stedet

Hvorfor synes du at det er naturligt at du kan få sådanne produkter uden
beregning? Gider du heller ikke betale for den mad du skal spise?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-09-11 09:29

> [...]
> til at se musik vidoer med danske kunstnere mere på Youtube
> når Sony ejer rettighederne til musikken.

Det er vel et spørgsmål om, at der er investeret et X antal kroner i en
kunstner, der skal hentes hjem igen... Måske er det her, vi skal finde
forskellen på Rock / Poppens klientel, og Hansi Hinterseer, eller andre i
gruppen anset for mindre betydende kunstnere... Nemlig at deres publikum,
stadig finder dem værd at betale for. Musikere, vil gerne kunne leve af
deres musik... Pladeselskaber o.s.v.. Vil også gerne kunne leve af at
distribuere det... At så ikke alle dispositioner virker helt logiske, er så
en anden side af sagen...

M.V.H....Benny..