Film i Rom
Fra : Steen

Dato : 11-09-11 15:23

Efter en lille tur til Rom, kom vi til at tale om film der foregik i/
var optaget i/viser lokaliteter i Rom.
Prinsessen holder fridag er en klassiker, Ben Hur foregår vistnok i
Rom…men er nok ikke optaget der.
Andre forslag?
--
Steen

Fra : Sune

Dato : 11-09-11 15:49

On Sun, 11 Sep 2011 16:23:07 +0200, Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
>var optaget i/viser lokaliteter i Rom.
>Prinsessen holder fridag er en klassiker, Ben Hur foregår vistnok i

http://www.imdb.com/title/tt0046250/locations

Hvis du klikker på en af lokaliteterne får du mange bud.
Både gode og dårlige :)

Mvh
Sune

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-09-11 17:40

Sune wrote:

> http://www.imdb.com/title/tt0046250/locations
>
> Hvis du klikker på en af lokaliteterne får du mange bud.
> Både gode og dårlige :)

Fellini: Roma og La Dolce Vita.

Per V
--
En "ubåd" er en båd, der ikke er en båd. En båd, der kan sejle under
vandet, er en u-båd. Det samme gælder forskellen på et uland og et

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-09-11 17:59

Sune skrev:

> http://www.imdb.com/title/tt0046250/locations
>
> Hvis du klikker på en af lokaliteterne får du mange bud.
> Både gode og dårlige :)

Jeg synes ikke jeg ser nogle *billeder* på linket.
Jeg leder efter et berømt sort/hvidt-billede fra et
gadekryds i Rom, hvor en del unge mennesker
hænger ud med deres scootere. Jeg husker ikke om
lokaliteten eventuelt skulle være fra "Prinsessen
holder fridag".

--
Herluf :·)
»Jeg kender ik' sagen

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 12-09-11 03:13

Den 11-09-2011 18:59, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
> gadekryds i Rom, hvor en del unge mennesker
> hænger ud med deres scootere. Jeg husker ikke om
> lokaliteten eventuelt skulle være fra "Prinsessen

Du tænker vel ikke på billedet American Girl in Italy?

Bjarne

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-09-11 06:51

Bjarne S Nielsen skrev:

> Du tænker vel ikke på billedet American Girl in Italy?

Tak! Det var netop det billede fra 1951. Det var så ikke
fra Rom, men Firenze.
http://www.fotoblogger.dk/american-girl-in-italy/

Faktisk troede jeg at det var et "still-billede" fra en film.

--
Herluf :·)

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 12-09-11 14:58

Den 12-09-2011 07:50, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Tak! Det var netop det billede fra 1951. Det var så ikke
> fra Rom, men Firenze.
> http://www.fotoblogger.dk/american-girl-in-italy/
>
> Faktisk troede jeg at det var et "still-billede" fra en film.

Der har været skrevet om dets historie for nyligt i en eller anden avis.
Det er en flot plakat, som vi havde hængende i en del år. Den er nem at
få fat i.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-09-11 23:24

In news:j4ig87$s4u$1@dont-email.me,
Steen <isteen@gmail.com> typed:
> [...]
> var optaget i/viser lokaliteter i Rom.
> Prinsessen holder fridag er en klassiker, Ben Hur foregår vistnok i

En del af Ben Hur foregår godt nok i Rom. "La Dolce Vita" eller "Det Søde
Liv", som den hedder på dansk, foregår også i Rom. Det er den hvor Anita
Ekberg tager sig en dukkert i Trevifontænen. Den sidste film jeg har set,
som foregår i Rom er "Engle Og Dæmoner". Det er iøvrigt en pragtfuld film,
men Tom Hanks er jo altid god.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Steen

Dato : 14-09-11 13:47

On 2011-09-11 22:24:16 +0000, Tove Krieger said:

> [...]
> har set, som foregår i Rom er "Engle Og Dæmoner". Det er iøvrigt en
> pragtfuld film, men Tom Hanks er jo altid god.

Tak til alle for gode forslag.
Et par af filmene er reserveret fra det lokale bibliotek - og Ben Hur
samt et par andre Rom-relaterede film vises på TCM i den nærmeste
fremtid.
--
Steen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-09-11 08:19

Steen skrev:

> [...]
> var optaget i/viser lokaliteter i Rom.
> Prinsessen holder fridag er en klassiker, Ben Hur foregår vistnok i

Ben-Hur (med Charlton Heston) er indspillet i Rom, men meget af den
selvfølgelig i studier (Cinecittà).

Flere italienske klassikere, som viser lidt eller meget af Rom:
Cykeltyven, Umberto D., Gadepigen Cabiria og Rom - åben by.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Rene Schnoor

Dato : 13-09-11 14:40

Steen skrev den 11-09-2011:
> [...]
> optaget i/viser lokaliteter i Rom.
> Prinsessen holder fridag er en klassiker, Ben Hur foregår vistnok i Rom…men

Hvis man må komme med et forslag fra Danmark er der jo "Italiensk for
begyndere"

Fra : Rene Schnoor

Dato : 13-09-11 14:42

Efter mange tanker skrev Rene Schnoor:

> Hvis man må komme med et forslag fra Danmark er der jo "Italiensk for
> begyndere"

Ups der var jeg lidt for hurtig - og for glemsom - optagelserne fra
filmen er fra Venedig!

Fra : Falkoneren

Dato : 15-09-11 15:46

> Andre forslag?
> Steen

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Films_shot_in_Rome

Her er et par mere!
//Kim

Fra : Zeki

Dato : 05-10-11 11:45

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> optaget i/viser lokaliteter i Rom.
> Prinsessen holder fridag er en klassiker, Ben Hur foregår vistnok i

Fars fede Ferie II
http://www.imdb.com/title/tt0089670/