Krav til skyldner
Fra : Michael Nielsen

Dato : 10-09-11 11:42

Hej
Vi vandt i retten en tvist vedrørende fejl og mangler ved vores hus, -
sælger blev dømt til at betale erstatning.
-indtil videre har vi ikke set en krone trods 3 gange i fogedretten.
Hvor mange af vores udgifter til inddrivelse, advokat, selvrisiko til
forsikring, betaling af syn og skøn kan jeg ligge oven på erstatningsbeløbet
fra retten ?

Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-09-11 12:26

Den 10-09-2011 12:41, Michael Nielsen skrev:

> Hvor mange af vores udgifter til inddrivelse, advokat,
> selvrisiko til forsikring, betaling af syn og skøn kan jeg
> ligge oven på erstatningsbeløbet fra retten ?

Blander du ikke tingene sammen? Syn og skøn er vel i
forbindelse med retssagen og ikke i forbindelse med fogedretten?

Det er dommeren, der fastsætter, hvad modparten skal betale.
Det gælder både for syn og skøn og for advokat, og det sker
i forbindelse med dommen i retssagen.

Med hensyn til fogedretten, så oplyses det, så vidt jeg ved,
i forbindelse med de enkelte besøg i fogedretten.

Alt herudover må du selv betale.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren: