12 meter kapsejlads ??
Fra : Torben Pd 57 Sirius

Dato : 10-09-11 01:35

Hej NG
sideste week end sådan ca. ved 17:30 tiden så jeg nogle meget store og
flotte sejlbåde, der sejlede kapsejlads i svanemølle bugten, som den
venlige sejler jeg er gac jeg dem plads til at afvikle deres sejlads,
der stod et 12 med en strej under i deres sejl som typemærke.
Er der nogen af jer der ved hvilken bådtype det var, hvilken klub der
arrangerede sejæadsen. Jeg tog nogle billeder af bådende, som jeg da
gerne vil give ril dem.

god vind
Torben
Pd 57 Sirius

Fra : Finn Borch

Dato : 10-09-11 09:17

On 10 Sep., 09:34, Torben Pd 57 Sirius <tgb...@it.dk> wrote:
> [...]
> Er der nogen af jer der ved hvilken bådtype det var, hvilken klub der
> arrangerede sejæadsen. Jeg tog nogle billeder af bådende, som jeg da

Det er både fra den imponerende, gamle 12 meter-klasse.
Se evt.: http://en.wikipedia.org/wiki/12-metre_class
I mange år sejlede man Americas Cup i netop den klasse.
12 meter-sejladserne i DK finder sted fra KDY i Tuborg Havn.

M.v.h.
Finn B.A.