Hvide reflekser til montering på egere lov~
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-09-11 11:16

Hejsa

Spørgsmålet om disse hvide reflekser til montering på egere er
lovlige?
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_22/OFF22.SHTML

På pakningen står der
"Anvendelse i stedet for gule plastikreflekser er tilladt"

Svjv så skal reflekser monteret på egere være gule jvf Bekendtgørelse
om cyklers indretning og udstyr §7 stk 4
"En cykel skal på hvert hjul være forsynet med mindst én gul refleks,
der er synlig fra siderne, eller med hvide reflekterende dæk- eller
fælgsider."
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=21839#K4

Nogen ideer

mvh /Peter

Fra : Jubi

Dato : 09-09-11 19:32

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Ja, loven skal overholdes. Skip Aldi. Aldi burde meldes til
forbrugerombudsmanden e.lign. for den slags.
--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : Jubi

Dato : 09-09-11 20:01

"Jubi" <jubi@msn.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> mvh /Peter
>

> Ja, loven skal overholdes. Skip Aldi. Aldi burde meldes til
> forbrugerombudsmanden e.lign. for den slags.

Nå ok, jeg har lige set hjemmesiden (aldis) og det er ikke dem der
påstår noget forkert.
Det er den der har skrevet på pakningen der er forkert på den.
Om det så er lovligt at sætte dem på egrerne, sammen med den/de gule
naturligvis, er så en anden sag.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 09-09-11 20:29

Jubi prøvede igen, igen at skrive sig fra sit sludder:
> Nå ok, jeg har lige set hjemmesiden (aldis) og det er ikke dem der påstår
> noget forkert.

IGEN taler/skriver du, før du kender fakta i sagen, du er en sørgelig
J.... I....

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Jubi

Dato : 09-09-11 20:36

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jubi prøvede igen, igen at skrive sig fra sit sludder:
>
> IGEN taler/skriver du, før du kender fakta i sagen, du er en sørgelig
> [...]

Og endnu en gang skriver du noget unødvendigt lort.
bye.

Fra : Ralph K

Dato : 09-09-11 20:20

>Spørgsmålet om disse hvide reflekser til montering på egere er
>lovlige?

Mon ikke det er lovligt?
Alle cykelsmede sælger da dæk med indbygget hvid reflekskant nederst på
dækket ved fælgkanten.
Når selvsamme cykelsmede ikke vil udlevere en ny cykel uden ringeklokke
netop fordi den er lovkrav, så
tror jeg sgu også at dækkene er det
Og dermed også hvide reflekser i hjulene...
Det er vist kun lys der skal være rødt bagud, hvidt forud og gult fra siden.
Ikke reflekser.

Ralph.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-09-11 23:54

Ralph K skrev:

> Mon ikke det er lovligt?

Læste du overhovedet Peter Lykkegaards indlæg (ordentligt)?

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 09-09-11 21:14

Den 09-09-2011 19:15, Peter Lykkegaard skrev:
> [...]
> "En cykel skal på hvert hjul være forsynet med mindst én gul refleks,
> der er synlig fra siderne, eller med hvide reflekterende dæk- eller

De er ikke lovlige. Farven gul til hjulene, er valgt af en grund.

Set forfra er en hvid refleks(og hvidt lys)som angiver retningen på
cyklen, ligesom den røde gør det bagud. Gult angiver at du kigger på
køretøjets længederetning, hvor man så har besluttet at en hvid cirkel
kan godtages på dækkene, idet det næppe vil forvirre medtrafikanter.

Hvid er således front, gul side og rød bagende.

Venligst
Mcwm

Fra : Michael Haase

Dato : 10-09-11 00:09

Mcwm skrev dette den 09-09-2011 22:13:

> [...]
> kan godtages på dækkene, idet det næppe vil forvirre medtrafikanter.
>
> Hvid er således front, gul side og rød bagende.

Såeh? Rød er bagud ja. Men hvad med reflekserne på pedalerne? De er gule
og peger da både frem og tilbage, og ikke til siderne.
Det er nærmere bevægelige reflekser, som skal være gule, da man så kan
se på dem om cyklen bevæger sig.
Egereflekserne er også bevægelige, og skal derfor være gule.
Dæk-/fælgreflekserne er faktisk ikke-bevægelige, når man ser på dem
og må derfor ikke være gule.

--
Michael Haase

Fra : Mcwm

Dato : 10-09-11 01:19

Den 10-09-2011 01:09, Michael Haase skrev:
> Såeh? Rød er bagud ja. Men hvad med reflekserne på pedalerne? De er gule
> og peger da både frem og tilbage, og ikke til siderne.
Skal vi gætte på, at det kunne hænge samme med at man ikke kan plante en
hvid og en rød refleks på dem, da man ikke kan være sikker på hvid peger
frem og rød bagud?

> Det er nærmere bevægelige reflekser, som skal være gule, da man så kan
> se på dem om cyklen bevæger sig.
Så set bagfra, holder du stille hvis pedalerne ikke bevæger sig... hmm..
kan man ikke bremse med pedaler?
> Egereflekserne er også bevægelige, og skal derfor være gule.
Siden af en lastbil bevæger sig ikke meget.

> Dæk-/fælgreflekserne er faktisk ikke-bevægelige, når man ser på dem
> og må derfor ikke være gule.
Man bruger også hvide reflekser på personer, UDEN reference til deres
bevægelsesretning.

Venligst
Mcwm

Fra : Jubi

Dato : 10-09-11 01:42

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> peger frem og rød bagud?

> Så set bagfra, holder du stille hvis pedalerne ikke bevæger sig...

En cykel kan bevæge sig f.eks. fremad, selv om pedalerne holdes stille.

> Siden af en lastbil bevæger sig ikke meget.

> Man bruger også hvide reflekser på personer, UDEN reference til deres
> bevægelsesretning.
Det kan være fordi reklamen på de reflekser ses bedst på hvid baggrund.

Fra : Mcwm

Dato : 10-09-11 21:44

Den 10-09-2011 02:42, Jubi skrev:

> En cykel kan bevæge sig f.eks. fremad, selv om pedalerne holdes stille.

Jeg ser, at du ikke opfattede mit... hmmm.. efter sætningen.

> Det kan være fordi reklamen på de reflekser ses bedst på hvid baggrund.

4X5 Cm, set med blot 50 Km/t når man passerer i bil... godt syn du har.
Desuden er der ingen tvivl om at gullig baggrund er det mest synlige,
der er derfor det bruges til advarsler, i stedet for hvid.

Venligst
Mcwm

Fra : Jubi

Dato : 10-09-11 22:04

> Jeg ser, at du ikke opfattede mit... hmmm.. efter sætningen.

Din citatteknik er ad H til. Og der er cykler i Danmark som har pedaler
der ikke kan bremses med, hmmmmm.
Da du refererede til personer, er det jo nok dem der bedst kan læse
reklamen på refleksen, hmmmm.

> 4X5 Cm, set med blot 50 Km/t når man passerer i bil... godt syn du
> har.

Hvorfor skulle jeg være i en bil, når jeg læser reklamen på
refleksbrikken? hmmmm.

> Desuden er der ingen tvivl om at gullig baggrund er det mest synlige,
> der er derfor det bruges til advarsler, i stedet for hvid.

Har aldrig eksperimenteret med refleksers synlighed, uanset farve m.m.,
hmmmm
Men der findes nok en styrelse e.lign.der har testet den slags, hmmmm
Og udgivet tykke bøger om det, hmmmmm

Fra : Mcwm

Dato : 10-09-11 22:39

Den 10-09-2011 23:04, Jubi skrev:

> Din citatteknik er ad H til. Og der er cykler i Danmark som har pedaler
> der ikke kan bremses med, hmmmmm.
Hvordan man end bærer sig ad over for dig, hjælper lige fedt.
Om jeg citerer på den ene eller anden måde er jo ligegyldigt, for du
hverken læser eller forstår hvad man skriver.

Pedaler... Ja, men de kan godt holdes stille, ikke(Jeg spørger, fordi du
er eksperten udi cykler).

> Da du refererede til personer, er det jo nok dem der bedst kan læse
> reklamen på refleksen, hmmmm.
Ja da, personer ses ofte gå og læse på den refleks de har på ryggen. NU
begynder jeg at forstå hvorfor *du* altid er bagvendt.

> Hvorfor skulle jeg være i en bil, når jeg læser reklamen på
> refleksbrikken? hmmmm.

De er nu ellers lavet for at *andre* kan se dem... især i mørke.

> Har aldrig eksperimenteret med refleksers synlighed, uanset farve m.m.,
> hmmmm
Kun med at flytte cykler?
> Men der findes nok en styrelse e.lign.der har testet den slags, hmmmm
> Og udgivet tykke bøger om det, hmmmmm

Og dem kan du heller ikke læse

Vemligst
Mcwm - Hmmm

Fra : Jubi

Dato : 10-09-11 23:16

> Hvordan man end bærer sig ad over for dig, hjælper lige fedt.
> Om jeg citerer på den ene eller anden måde er jo ligegyldigt, for du
> hverken læser eller forstår hvad man skriver.

Ja, når du har dummet dig, så er det andres fejl, hmmmmm.

> Pedaler... Ja, men de kan godt holdes stille, ikke(Jeg spørger, fordi
> du er eksperten udi cykler).

Det er så din påstand, hmmmmmm.

> Ja da, personer ses ofte gå og læse på den refleks de har på ryggen.
> NU begynder jeg at forstå hvorfor *du* altid er bagvendt.

Og du er så dum du ikke kan have læst refleksen INDEN den blev anbragt,
hmmmmmmmm.

> De er nu ellers lavet for at *andre* kan se dem... især i mørke.

Det går nok også fint for _andre_ at se dem, både i jylland og ved
nattetid, hmmmm.

> Kun med at flytte cykler?

Cykler har det med at flytte sig når man bruger dem, på alle tider af
døgnet, hmmm.

> Og dem kan du heller ikke læse

Kan du bevise det, hmmmmm.
Hvad DU skriver og hvad andre kan forstå er 2 vidt forskellige ting,
hmmmmm.
Du kunne måske gå et par skoleklasser om, så du bedre lærer at skrive
forståeligt, og kom så tilbage og lær noget citatteknik, hmmm.
At dine påstande er infantile kan alle se, hmmmm.

> Vemligst
> Mcwm - Hmmm

Sarkasme er IKKE din stærke side, hmmm.
Og var det IKKE sarkasme, er du fanme ikke for klog, hmmmm.
bye.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-09-11 09:39

Jubel idioten Jubi tastede med sine koldbrandsklumper:

> Din citatteknik er ad H til

Right... og du er citatkongen himself!!

Fra : nbdk.dk

Dato : 11-09-11 08:21

On 10-09-2011 01:09, Michael Haase wrote:

> Såeh? Rød er bagud ja.

Rød er altid bagud...

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Haase

Dato : 11-09-11 10:52

nbdk.dk skrev dette den 11-09-2011 09:20:

> Rød er altid bagud...

Ja, har jeg påstået andet??

Det jeg kommenterede var på følgende udsagn:

> Hvid er således front, gul side og rød bagende.

At det faktisk burde rettes til følgende:

Hvid - Front, Rød - Bagud, Gul - Side OG bevægelige dele

<citat>
Lovpligtige reflekser på en almindelig cykel

En rød refleks bagpå (katteøje)
En hvid refleks foran
I hvert hjul: Mindst én gul refleks, der er synlig fra siden, eller
en hvid refleksstribe på siden af dækket eller fælgen
Mindst to gule reflekser, der bevæges under kørsel, og som er
synlige bagfra. Det vil typisk være pedalreflekser
</citat>

<citat>
Ekstra reflekser
For at blive endnu mere synlig kan man supplere de lovpligtige reflekser
med ekstra reflekser på cykel, tøj og tasker. Reflekser på selve cyklen
skal følge "farvekoden" for de lovpligtige reflekser: hvid fremad, rød
bagud og gul til siden og på bevægelige dele.
</citat>

Så rød er altid bagud, bagud er IKKE altid rød
--
Michael Haase

Fra : alexbo

Dato : 09-09-11 21:32

"Peter Lykkegaard" skrev

> [...]

> "En cykel skal på hvert hjul være forsynet med mindst én gul refleks,
> der er synlig fra siderne, eller med hvide reflekterende dæk- eller

Ja det springende punkt er ordet fælg, om det kun er den metalring dækket er
monteret på eller hele hjulet uden dæk.
En fælg på en bil er hjulet uden dæk, også når det er en trådfælg.

Så jeg ville gerne argumentere for at de viste reflekser giver "hvide
reflekterende fælgsider".
Forøvrig findes der pladefælge til cykler der vil man næppe påstå at fælgen
kun er den yderste ring.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-09-11 04:34

On Fri, 9 Sep 2011 10:15:31 -0700 (PDT), Peter Lykkegaard
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>"En cykel skal på hvert hjul være forsynet med mindst én gul refleks,
>der er synlig fra siderne, eller med hvide reflekterende dæk- eller

Man overholder lovens ånd, men overtræder den bogstav.
Loven kan ikke altid vide hvad vej udviklingen/opfindsomheden tager.

/Hans

Fra : Jubi

Dato : 10-09-11 05:33

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Man overholder lovens ånd, men overtræder den bogstav.
> Loven kan ikke altid vide hvad vej udviklingen/opfindsomheden tager.
>

> /Hans

Nogen kunne jo fås til at ændre loven i folketinget.
Folketingsmedlemmer foreslår lovændringer i eet væk, når de sidder
derinde vel og mærke (fra 4 okt?)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-09-11 01:18

alexbo skrev

> En fælg på en bil er hjulet uden dæk, også når det er en trådfælg.

> Så jeg ville gerne argumentere for at de viste reflekser giver "hvide
> reflekterende fælgsider".

Der skal være sat reflektorer på alle egere for at det er lovligt i
Tyskland
Så argumentationen er egentlig ok

Om den så holder hos landbetjent Hansen bliver vel efterprøvet ved
lejlighed
Jeg kørte med systemet sidste vinter og det er rigtig effektivt, måske
fordi det var lidt usædvanligt

- Peter

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-09-11 09:57

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message

> Jeg kørte med systemet sidste vinter og det er rigtig effektivt

Alle der endnu ikke er kørt ned på cykel i trafikken, kan vel påstå dette om
netop deres system?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-09-11 12:36

Uffe Kousgaard skrev

> Alle der endnu ikke er kørt ned på cykel i trafikken, kan vel påstå dette om
> netop deres system?

Bliver man kørt ned så er det typisk fordi bilisten er et fjols eller
er uopmærksom, der hjælper det kun at stille cyklen i garagen.
Reflekserne afhjælper en god del af uopmærksomheden
Jeg forudsætter her at man som cyklist overholder færdselslovens
vigtigste bud: Kør som forholdene tillader det

- Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-11 20:06

Peter Lykkegaard skrev:

> [...]
> Jeg forudsætter her at man som cyklist overholder færdselslovens
> vigtigste bud: Kør som forholdene tillader det

Et vigtigere bud som ikke findes i loven er:

   Kør som om alle de andre er idioter.

--
Bertel

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-09-11 13:59

Isang tao pinangalanan, Bertel Lund Hansen nagsulat:

klip
>Et vigtigere bud som ikke findes i loven er:
>
>    Kør som om alle de andre er idioter.

Amen.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-09-11 05:32

Bertel Lund Hansen skrev

> Et vigtigere bud som ikke findes i loven er:
>
>         Kør som om alle de andre er idioter.

Det står faktisk i FÆL bare formuleret lidt pænere: §3 Grundregler mv

- Peter