Hansi på listen
Fra : John

Dato : 09-09-11 19:01

Hej!

Har tidl. undret mig over at Hansi Hinterseer overhovedet ikke var til stede
på den danske hitliste, efter udsendelsen af sit nye album "Zwei Herzen".
Især i betragtning af at han tidl. har været på listen med 3 albums!

Men det må være fordi salgstallene er noget tid undervejs, for i denne uge
er Hansi så strøget direkte ind på 2. pladsen! Så han er altså fortsat ret
populær her til lands!

John

Fra : Martin Bak

Dato : 09-09-11 19:21

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stede på den danske hitliste, efter udsendelsen af sit nye album "Zwei
> Herzen". Især i betragtning af at han tidl. har været på listen med 3

Jeg har undret mig mere over at han nogensinde har været der. Men har
efterhånden forstået, at det er fordi kun de midaldrende/gamle damer køber
musik nu om dage.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 09-09-11 19:22

> [...]
>>

> Jeg har undret mig mere over at han nogensinde har været der. Men har
> efterhånden forstået, at det er fordi kun de midaldrende/gamle damer køber

Faktisk burde de på den baggrund skæres i husholdningspengene

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Hauge

Dato : 09-09-11 19:31

Den 09-09-2011 20:20, Martin Bak skrev:
> Jeg har undret mig mere over at han nogensinde har været der. Men har
> efterhånden forstået, at det er fordi kun de midaldrende/gamle damer køber
> musik nu om dage.

Sikkert fordi de ikke lytter til hvad smørhårsvisne gammelgeder siger,
men vælger det musik som de selv vil høre.

Men jeg forstår ikke den holdning, når man bare kan lytte til "god"
musik på din egen hjemmeside, så får man højpunktet af elendig musik,
langt ringere end Hansi.

Så mon ikke disse gamle Bent Smørhår burde droppe deres evige kamp mod
elendigheden, de har jo ikke selv noget at byde på.

/Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-09-11 11:47

> [...]
>>

> Jeg har undret mig mere over at han nogensinde har været der. Men har
> efterhånden forstået, at det er fordi kun de midaldrende/gamle damer køber

Nå, der er nok en der er misundelig... Du kan da bare selv lave musik de
gider købe...
Men så skulle du måske til at anstrenge dig...

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Bak

Dato : 10-09-11 15:02

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> gider købe...
> Men så skulle du måske til at anstrenge dig...

Nej nej, slet ikke. Jeg laver musik fordi jeg godt kan lide at lave musik.
Det er en hobby som så mange andre, og den koster nogle penge ligesom de
fleste andre hobbys gør. Men ligesom nogle kan være heldige at sælge lidt af
deres husflid, således kan jeg da heldigvis også ind imellem få lidt
håndører ud af anstrengelserne. Men det er ikke formålet med at lave det.

Når jeg laver musik er der rigtige musikere bag ved den lyd der kommer frem.
Det bliver det hverken lettere eller billigere af. Men jeg ville ikke synes
at det var sjovt at lave det på andre måder.

Du kan da lige få et lyt mere:
http://www.martinbak.dk/privat/musik/flugten.mp3
-Måske skulle jeg snart se at få sendt det ud...

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Hauge

Dato : 10-09-11 15:31

Den 10-09-2011 16:02, Martin Bak skrev:
> -Måske skulle jeg snart se at få sendt det ud...

Så husk at trække ud after dig, eller i det mindste finde én der kan synge.

Minder mig om musiktimerne i 4. klasse i folkeskolen, hvor læreren
prøvede at synge til den "musik", som de andre prøvede at lave.

Men ok, der er købere til alle former for affald. Selv Pik & Gay er der
købere til, så prøv nu bare.

/Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 10-09-11 23:56

> [...]
>
> Minder mig om musiktimerne i 4. klasse i folkeskolen, hvor læreren prøvede
> at synge til den "musik", som de andre prøvede at lave.

Fantastisk! Det var netop den følelse jeg gerne ville fremtrylle

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Hauge

Dato : 11-09-11 09:20

Den 11-09-2011 00:56, Martin Bak skrev:
> Fantastisk! Det var netop den følelse jeg gerne ville fremtrylle

Du ønsker altså at få folk til at føle væmmelse og være tæt på at kaste op?

/Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-11 09:36

> Du ønsker altså at få folk til at føle væmmelse og være tæt på at kaste
> op?

Nej, kun dig.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-09-11 10:04

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

Det lykkedes. Jeg mener nu nok jeg kan lave det bedre, endda helt uden
forkundskaber.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-09-11 10:09

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

"Fremtrylle". Hvis det drejer sig om at fremtrylle en sang, så fremtyller
hende her en noget bedre sang og synger den rent.
Tryllesangen: http://www.youtube.com/watch?v=EZ3nwCXhqbs

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-09-11 10:18

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Minder mig om musiktimerne i 4. klasse i folkeskolen, hvor læreren prøvede
> at synge til den "musik", som de andre prøvede at lave.

Noget i retninmg af det her?: http://www.youtube.com/watch?v=4jA6QHCKSH4

eller dette: http://www.youtube.com/watch?v=4kt_PNlX6vw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-11 15:42

> Du kan da lige få et lyt mere:
> http://www.martinbak.dk/privat/musik/flugten.mp3
> -Måske skulle jeg snart se at få sendt det ud...

Prøv først at finde en person med sangstemme, for det mangler der da
fuldstændigt.
I modsat fald kan man selvfølgelig godt sende det ud, men det skulle da
være ud i skraldespanden

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-11 00:04

> Nej nej, slet ikke. Jeg laver musik fordi jeg godt kan lide at lave musik.

Man kan ikke argumentere mod de børnehaveargumenter.
"Du er jo ikke bedre selv" er bare så idiotisk et argument. For fanden, hvis
man ikke måtte have en holdning til noget man ikke selv var bedre til, ja så
skulle en hel del mennesker holde deres kæft hele tiden, f.eks. Benny.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-09-11 00:05

> [...]
>
> Du kan da lige få et lyt mere:
> http://www.martinbak.dk/privat/musik/flugten.mp3
> -Måske skulle jeg snart se at få sendt det ud...

Det lyder såmænd da ingenlunde værre end f.eks.Rasmus Seebach og en del
andre danskere, der sender CD´er ud!

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-09-11 08:47

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder såmænd da ingenlunde værre end f.eks.Rasmus Seebach og en del
> andre danskere, der sender CD´er ud!

Det er vel også galt nok

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-09-11 09:12

On 11-09-2011 09:46, Åge Halldorsson wrote:

> Det er vel også galt nok

Det er ikke mange der kan sammenlignes med Hansi. Der er meget få på
hans "høje" niveau.
Men der skal også være noget musik til os andre. Vi er ikke alle
mormødre endnu.

Henning

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-09-11 09:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> "høje" niveau.
> Men der skal også være noget musik til os andre. Vi er ikke alle mormødre

Vil du ikke også have lidt svært ved at blive mormor? )

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-09-11 11:37

> Vil du ikke også have lidt svært ved at blive mormor? )

Han er jo noget alternativ. Man skal jo aldrig sige "aldrig". hehe

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-09-11 13:06

On 11-09-2011 10:39, Eva Schmidt wrote:

> Vil du ikke også have lidt svært ved at blive mormor? )

Du har nok ret.
Og det er da meget betryggende at vide, at man ikke behøver at frygte at
havne i Hansi-risiko-gruppen.

Så lad os to holde på det sikre, og sørge for ikke at sige de "Three
Little Words Too Late":
http://www.youtube.com/watch?v=53j9g7nQs3U&feature=related

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-09-11 09:09

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> havne i Hansi-risiko-gruppen.
>
> Så lad os to holde på det sikre, og sørge for ikke at sige de "Three

Jamen det risikerer du jo hele tiden... Har du ikke altid selv valgt, hvad
du ville lytte til ?.. Jo mere du lytter til Hansi, jo mere risikerer du at
enten elske eller hade ham... Herinde har de fleste valgt at hade ham, hvor
kan jeg dog ikke finde ud af... Men lytter du ikke til ham, vil du aldrig
finde ud af det... Og så er det jo man må spørge... Var du så, så
openminded, som du egentligt anser dig selv for at være ?

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-09-11 09:37

On 12-09-2011 10:08, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> finde ud af det... Og så er det jo man må spørge... Var du så, så
> openminded, som du egentligt anser dig selv for at være ?

Jeg har altid lyttet til det jeg kritiserer.
Og jeg går til koncerter, selv om det måske er grupper hvis 'værdi' jeg
ikke er overbevist om.
Og ja, selv Åges mange link klikker jeg ind på.

Jeg kommer aldrig til at hade Hansi, han er helt ligegyldig i min
verden, og kun her i denne gruppe har jeg nogensinde truffet andre som
kender og holder af ham.
Spørger jeg ude i det virkelige liv, så har ingen overhovedet hørt om en
tysker ved navn Hinterseer. Han er kun et kuriøst indslag her i denne
gruppe.
Men jeg må give Hansi den cadeau, at han har afstedkommet mange
underholdende meningsudvekslinger her i gruppen.

Men jeg bliver aldrig een blandt fan-skaren.
Hvis du, ligesom jeg, holder af musik, så behøves ingen nærmere begrundelse.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-09-11 09:49

> [...]
>
> Men jeg bliver aldrig een blandt fan-skaren.
> Hvis du, ligesom jeg, holder af musik, så behøves ingen nærmere

Hej Henning

Ja lige præcis på samme måde, havde de fleste det F.eks med Hilmer Hassig,
dengang han jokkede ud foran en taxi, og lod sig køre ihjel... Hans gruppe,
var for de fleste, præcis lige så ukendt, som hans navn... Men at give
udtryk for sandheden, var vel nærmest her i gruppen, en kriminel handling...
Det lettede først en anelse, da Alex Nyborg Madsen på radioen, indrømmede,
at han nok for de fleste Danskere, var i den grad anonym... Lige ledes
gruppens navn... Selv om jeg endda selv tror på... Næsten alle, måtte
indrømme, at kende mindst et af deres numre... Men de ville formodentligt
aldrig, komme i tanker om gruppens navn... Hvis de ikke fik hjælp... Det er
ikke et spørgsmål, om hverken gode eller dårlige musikere, men et spørgsmål
om elendig markedsføring.

Uha, jeg håber da ikke, mange af de ting der er blevet sagt herinde, er
folks meninger, for så vil jeg da snart begynde at overveje, om man skulle
være bevæbnet )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-11 15:18

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> folks meninger, for så vil jeg da snart begynde at overveje, om man skulle

Jeg aner i hvert fald ikke hvem manden er og tror bestemt ikke jeg kender
nogle af hans sange. Mon ikke det gælder næsten
alle andre folk i landet også. Groft set aner ingen noget som helst om
manden og hans sange.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-09-11 07:22

meddelelse news:4e6e148c$0$286$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> nogle af hans sange. Mon ikke det gælder næsten
> alle andre folk i landet også. Groft set aner ingen noget som helst om

Uha Åge, den har vi jo været igennem før, og jeg er rimeligt sikker på nu,
at du taler mod bedre vidende... Og Ja... Helt sikkert hørte bandet hjemme i
det man kunne kalde den grå eminence... Men selv du, ville have hørt nogle
af deres numre, og endnu værre, du ville have kunnet lide dem... Også selv
om de måske stadig ikke bundfældede sig... Nu har du jo nok læst John's
indlæg... Og det tror jeg egentligt beskriver dem meget godt... Men som han
også skriver, nu er der kun en tilbage... Men altså igen et bevis på elendig
markedsføring... De kunne ikke som gruppe. skaffe sig hyldeplads i
butikkerne, og end ikke 2 medlemmers dødsfald, kunne bane vejen... Så nogen
må have set sig onde på dem, siden de både kunne betragtes som en stor
gruppe, som nærmest forblev ukendt, selv om deres musik egentligt var ganske
udmærket... Lidt underligt, ikke sandt.

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 12-09-11 15:45

> [...]
> aldrig, komme i tanker om gruppens navn... Hvis de ikke fik hjælp... Det
> er ikke et spørgsmål, om hverken gode eller dårlige musikere, men et

Jeg har netop set omtalte band på Skanderborg Festival, og må sige at
koncerten var helt fantastisk! Langt over mine forventninger! Jens Unmack
gjorde det virkelig godt uden de andre, som jo desværre ikke er mere! Og jeg
kendte faktisk en hel del af numrene, når det kom til stykket!

John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-09-11 10:26

> [...]
>
> Du kan da lige få et lyt mere:
> http://www.martinbak.dk/privat/musik/flugten.mp3
> -Måske skulle jeg snart se at få sendt det ud...

Altså, hvis du spørger Paul Mc.Cartney om han elsker at lave musik, tror jeg
han vil spørge dig... Tror du jeg havde lavet det, i snart 50 år, hvis jeg
ikke elskede det.... Spørger du ham så, om han har dårlig samvittighed over
at være mangemilliardær.... Tror jeg han ville svare nej... Og altså. Burde
han have det, nej vel...
Hvorfor skulle du så skamme dig over at tjene store penge på din hobby... Så
sådan i grove træk, ved du hvad vejen til Helvede er brolagt med ????

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-11 10:59

> [...]
> Så sådan i grove træk, ved du hvad vejen til Helvede er brolagt med ????

Det kniber for dig at forstå hvad jeg skrev?
Det ene udelukker ikke det andet. Som sagt er det en hobby jeg har, som
tilfældigvis også af og til kaster lidt af sig.
Jeg er sikker på at Macca laver det musik han godt kan lide, uden at
spekulere synderligt på at det skal kunne sælge. Ligesådan gør jeg. Og det
ville overhovedet ikke være sjovt, hvis jeg skulle spekulere i om nu der var
salgspotentiale i det jeg laver. Især da ikke, hvis det betød at man skulle
begive sig ned i et bræk-univers som Hansis.

Jeg kan også meget godt lide havearbejde, men jeg er ikke blevet gartner af
den grund. Jeg kan godt lide at spille kort, men er ikke blevet professionel
pokerspiller af den grund. Og selvom jeg ind imellem hygger mig med at
reparere biler, er jeg ikke blevet mekaniker af den grund.

Get the picture?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-09-11 11:41

> [...]
> professionel pokerspiller af den grund. Og selvom jeg ind imellem hygger
> mig med at reparere biler, er jeg ikke blevet mekaniker af den grund.

Det er jeg nogenlunde sikker på, jeg ikke gjorde... Hvad jeg til gengæld er
helt sikker på, at det gjorde du heller ikke

M.V.H....Benny..

Fra : Hauge

Dato : 11-09-11 11:42

Den 11-09-2011 11:58, Martin Bak skrev:
> Især da ikke, hvis det betød at man skulle
> begive sig ned i et bræk-univers som Hansis.

Nu er der ikke langt fra Hansis bræk, til dit bræk, omend Hansis er til
at holde ud at høre på.
Du glemmer bare, at smag er forskelligt, og du kan tydeligvis ikke
acceptere at Hansi kan score kassen på det, mens du ikke kan.
Derfor skal du hver gang der er noget du ikke bryder dig om, kommentere
hvor ringe det er, er der nogen der kommenterer det lort du hører eller
laver, så tuder du, og dine venner, nu også op.

Acceptér at du intet har at skulle have sagt i musikverdenen, og kom
videre, i stedet for at være misundelig på at nogen kan og at du *ikke* kan.

Jeg har heller intet at skulle have sagt på det område, men jeg
accepterer at andre hører det musik som de vil, bare jeg kan få lov til
at høre det jeg vil.

/Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-11 11:53

> [...]
> at andre hører det musik som de vil, bare jeg kan få lov til at høre det

Jeg forstår ikke hvor du har fået den mærkelige ide at jeg skulle være
misundelig på nogen. Det er jeg slet ikke. Hverken på Hansi eller på
McCartney.

Og jeg tuder skam ikke. Jeg deltager i denne gruppe på samme måde som du og
alle andre, og jeg behøver vel ikke at holde det hemmeligt, at jeg synes
Hansis musik er noget værre lort. At jeg i den sammenhæng forsøger at give
mit bud på det besynderlige forhold, at han findes i toppen af salgslisterne
er da et naturligt indlæg at komme med i en tråd der handler om netop dét.
Det har intet at gøre med at jeg også selv spiller lidt. Det er såmænd bare
min ærlige mening.

Men det overrasker ikke at du Hauge, ikke evner at læse og forstå noget så
simpelt.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-09-11 11:59

> At jeg i den sammenhæng forsøger at give mit bud på det besynderlige
> forhold, at han findes i toppen af salgslisterne

Men det burde ikke være svært at forstå hvis man er "musiker". det uanset om
man selv kan lide hans musik eller ej.
Det siger jo så alt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-09-11 11:52

http://www.youtube.com/watch?v=U7aE7eImN_k&feature=results_video&playnext=1&list=PLE5EB7981867846B6> Jeg kan godt lide at spille kort, men er ikke blevet professionelpokerspiller af den grund. http://www.youtube.com/watch?v=yVlQGWixTPY> Og selvom jeg ind imellem hygger mig med at reparere biler, er jeg ikkeblevet mekaniker af den grund. http://www.youtube.com/watch?v=3rW74KU5Q4w> Get the picture?Oh, dove siete intelligentiHilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-11 15:37

> [...]
> gider købe...
> Men så skulle du måske til at anstrenge dig...

I så fald skal der dæleme være tale om en en så stor kraft-anstængelse at
det aldrig ville kunne lade sig gøre. jeg lyttede lige på et link med hans
"musik". Jeg hørte
en mand uden sangstemme. Der var heller ingen plan i "musikken". Det er nemt
at forstå at ingen køber hans cd-er. Det er forståeligt at han er
missundelig på dem
der har succes, men det er da selvudslettedende at han slet ikke kan høre
når der er tale om talent.
Hvis han selv har talent, er det jo underligt ingen gider hans "musik".
Selv om det er fuldt forståeligt. Det lyder simpelthen skrækkeligt

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-09-11 10:46

meddelelse news:4e6b7618$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Hvis han selv har talent, er det jo underligt ingen gider hans
> "musik". Selv om det er fuldt forståeligt. Det lyder simpelthen

Hej Åge

Jamen nu kommer man ingen vegne med ubegrundet kritik... Og slet ikke
kritik, der kun er baseret på personlige uoverensstemmelser... Jeg har kun
en gang udtalt mig om Martins sangstemme... Og han har ikke brokket sig, så
jeg går ud fra, han har taget det til sig, og bearbejder det... Altså må han
jo være kommet til, at der var lidt om snakken... Jeg har ikke hørt på ham
siden, men jeg håber, den dag jeg gør det... Har han løst problemet.... Om
jeg så kan lide hans musik, det er en helt anden sag, og i den sammenhæng,
absolut uden betydning... Jeg har lyttet til både Ole Erling... Frantz
Lambert og Klaus Wunderlich... Som alle har hver sin ide om, hvordan et
Hammond orgel skal håndteres... Hvem af dem, der har ret, skal jeg ikke
kunne sige... Men den festligste at høre på er bestemt Frantz Lambert... Men
Klaus Wunderlich, er nok den bedste musiker af de tre...

Skal man finde den, der gør bedst og mest hjerteligt grin med suppe, steg og
is musikeren, skal man have fat i Ib Grønbech, dog kalder han sig der for
Kjeld Henry, og så høre SpilOpMageren... Jeg tror faktisk, det er lykkedes
ham at få de fleste fejl med der, på en sjov og koket måde )

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-09-11 19:27

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> er Hansi så strøget direkte ind på 2. pladsen! Så han er altså fortsat ret

Uha John, nu er der nogen, der får ondt et vist sted og kommer med idiotiske
forklaringer på dette.

mvh Eva

Fra : Hauge

Dato : 09-09-11 19:32

Den 09-09-2011 20:26, Eva Schmidt skrev:
> Uha John, nu er der nogen, der får ondt et vist sted og kommer med
> idiotiske forklaringer på dette.

Hehe, der kommer én eller anden forkvaklet ø-boer og tuder.

/Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 09-09-11 19:34

> Hehe, der kommer én eller anden forkvaklet ø-boer og tuder.

Hvorfor tror du at Åge vil tude?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Hauge

Dato : 09-09-11 20:18

Den 09-09-2011 20:34, Martin Bak skrev:
> Hvorfor tror du at Åge vil tude?

Tænkte nu mest på ham der bor på en ø tæt på Sverige, der hvor den burde
høre til. Ved ikke om du kender ham?!.

/Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 09-09-11 20:40

> Tænkte nu mest på ham der bor på en ø tæt på Sverige, der hvor den burde
> høre til. Ved ikke om du kender ham?!.

Næh. Det siger mig ikke lige noget. Og jeg kender ellers en del der bor på
Sjælland!

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-09-11 11:52

> Tænkte nu mest på ham der bor på en ø tæt på Sverige, der hvor den burde
> høre til. Ved ikke om du kender ham?!.
>
> /Hauge

Altså Hauge... Kan du nu opføre dig ordentligt...

Personligt har jeg ikke det fjerneste mod Københavnere...

Jeg kan bare ikke li' de bruger vores flag

M:V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-11 12:58

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Personligt har jeg ikke det fjerneste mod Københavnere...
>
> Jeg kan bare ikke li' de bruger vores flag
>
> M:V.H....Benny..

Jeg har heller ikke noget imod dem, bare de bliver oppe i træerne.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 09-09-11 20:20

> Uha John, nu er der nogen, der får ondt et vist sted og kommer med
> idiotiske forklaringer på dette.

Ja, det er jeg da ikke et øjeblik i tvivl om!

Jeg er ikke selv kæmpe fan af manden, og køber heller ikke musikken, men det
må der jo være en del der gør, fordi de kan lide hans musik! Og fred være
med det!

Men under ham da gerne succes'en!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-09-11 20:35

> Men under ham da gerne succes'en!

Men det er jo også musik af den højeste kvalitet internationalt set. Ikke
mange når derop.

Her er et topprofessionelt typisk danskpræget nummer med ham.
http://www.youtube.com/watch?v=RAs3HOb8UL4&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-11 09:14

> [...]

> Jeg er ikke selv kæmpe fan af manden, og køber heller ikke musikken, men
> det må der jo være en del der gør, fordi de kan lide hans musik! Og fred

Ja, fred være med det. Salgstallene lyver aldrig, altså ikke når det er
schlager forstås. Når det er alt andet, så kan de ikke bruges til noget
fordi schlagerfans jo kun ser TV-shows ;)

> Men under ham da gerne succes'en!

Ja, han må jo gøre et eller andet rigtigt, og han har helt klart et
publikum. Det er sgu ok.
Det jeg ikke forstår er, at det altid bliver blæst op som noget ekseptionelt
når det sker. Der er 20 kunstnere på listen hver uge, og der er 52 uger i
året. Hvad gør det til noget specielt at en anden type musik end det de
fleste lytter til sniger sig ind på listen en gang imellem?

Fra : John

Dato : 10-09-11 09:45

> Ja, fred være med det. Salgstallene lyver aldrig, altså ikke når det er
> schlager forstås. Når det er alt andet, så kan de ikke bruges til noget
> fordi schlagerfans jo kun ser TV-shows ;)

Med "schlagerfans" mener du vel Åge? Jeg kan også godt lide schlagermusik,
og ser da også TV-shows af og til. Men derfor køber jeg da også musikken,
mest når jeg er Tyskland en gang imellem! Og koncerter går jeg da også til
flere gange om året!

> [...]
> er 52 uger i året. Hvad gør det til noget specielt at en anden type musik
> end det de fleste lytter til sniger sig ind på listen en gang imellem?

Jeg synes også det er overdrevent med den mediedækning han har fået her i
landet! Det må være fordi det er kitsch, eller "dårlig smag" på en eller
anden måde! En pige som Helene Fischer har fået meget minimal dækning i TV
eller aviser, til trods for at hun har givet 2 store koncerter her i landet.
Jeg vælger så at konkludere, at det er fordi hun er "for god" til at skrive
om!

John

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-11 09:56

> Med "schlagerfans" mener du vel Åge?

Ja, jeg mener Åge, som har tordnet imod at salgslister kunne bruges til
noget som helst, altså lige indtil Hansi kom på dem ;)

> Jeg synes også det er overdrevent med den mediedækning han har fået her i
> landet!

Det var nu ikke mediedækningen jeg hentydede til, men visse skribenter her i
gruppen der får momor-hikke af begejstring, når Hansi sælger lidt plader.

> Det må være fordi det er kitsch, eller "dårlig smag" på en eller anden
> måde!

Absolut. Der er en snert af "fnis" i alle de artikler jeg har læst om Hansi
i aviser og på nettet.

> [...]
> vælger så at konkludere, at det er fordi hun er "for god" til at skrive

Der er jo ikke ret mange af de mellemstore navne der får ret megen
bevågenhed i pressen. Sådan har det altid været, og det er benhård business
at kæmpe sig frem. Men hellere komme frem på talent, end på
reklamekampagner, ikke?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-11 10:33

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Der er jo ikke ret mange af de mellemstore navne der får ret megen
> bevågenhed i pressen.

Men det skyldes jo pressen manglende dygtighed, indenfor viden om hvqd der
rører sig musikalsk i Danmark-

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-11 10:37

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Absolut. Der er en snert af "fnis" i alle de artikler jeg har læst om
> Hansi i aviser og på nettet.

Arhh... men det er jo fordi de er skrevet af musik-journalister som som
mangler dygtighed om viden indenfor slager-genren. Så det er jo klart deres
aqrtikler bliver noget 3. klasses misk-mask,
der ikke kan bruges til noget. Artiklerne skal jo skrives af dygtige
kompetente musikjournalister, med stor viden indenfor slager.
De kan jo ikke skrive om noger de ikke ved noget om.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-11 18:05

meddelelse news:4e6b2fc6$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> De kan jo ikke skrive om noger de ikke ved noget om.

Det går sgu da meget godt for dig

Fra : John

Dato : 10-09-11 10:47

> [...]
> bevågenhed i pressen. Sådan har det altid været, og det er benhård
> business at kæmpe sig frem. Men hellere komme frem på talent, end på

Helt enig!

Helene har også kæmpet sig frem på sit enorme talent de sidste 6 år, og har
et kæmpe publikum efterhånden! Hvad hun har klaret på 6 år, har det taget
andre i branchen 20 år!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-11 11:44

> Helt enig!
>
> Helene har også kæmpet sig frem på sit enorme talent de sidste 6 år, og
> har et kæmpe publikum efterhånden! Hvad hun har klaret på 6 år, har det
> taget andre i branchen 20 år!

Jaja. Skal vi nu ikke liiiiiiiiiiiiiiiige spise en skive franskbrød til. Vi
skal jo heller ikke gøre hende til en Gudinde.
Mange andre er altså lige så gode.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-09-11 12:17

> [...]
> bevågenhed i pressen. Sådan har det altid været, og det er benhård
> business at kæmpe sig frem. Men hellere komme frem på talent, end på

Næ, men det skyldes måske mere, at journalisterne efterhånden er blevet
noget magelige, eller hvad ? En koncert bliver først interessant når han
læser om den i døgnrapporten... Altså var det ikke koncerten der trak, kun
hvis der var tumult før / under / efter...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-11 10:32

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg vælger så at konkludere, at det er fordi hun er "for god" til at
> skrive om!

Arrhhh. Rolig nu! - Hun er trods alt ikke så kendt som Hansi-drengen endnu.
Men det kommer jo nok. De mest kendte får jo altid mest omtale.
I den forbindelse (som elektrikkerne siger) er der jo ikke mange der slår
ski-løberen.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-11 10:29

> Salgstallene lyver aldrig, altså ikke når det er schlager forstås. Når det
> er alt andet, så kan de ikke bruges til noget fordi schlagerfans jo kun
> ser TV-shows ;)

Haha. Salgtal kan sgu ikke bruges til en hylende fis. De siger ikke meget,
hvrken når det er slager eller pop.
Jeg giver bare lige samme medicin tilbage, som vi blive belemret med af
pop-elskere. Nemlig at salgstal er "Gud".
Så er det jo riogtig sjovt lioge at træde lidt i det, når slagermusik kommer
til tops, på "Gude-listen".

> Ja, han må jo gøre et eller andet rigtigt, og han har helt klart et
> publikum. Det er sgu ok.

Ja det er flot musik han laver. Der er en høj "godaw"-faktor

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-11 18:06

meddelelse news:4e6b2de6$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja det er flot musik han laver. Der er en høj "godaw"-faktor

Nej, det er ok han har succes, det under jeg ham gerne.
Men musikken er stadig noget støjende bras som man skal være pænt
umusikalsk, for at kunne holde ud at lytte til

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-11 17:30

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Nej, det er ok han har succes, det under jeg ham gerne.
> Men musikken er stadig noget støjende bras som man skal være pænt
> umusikalsk, for at kunne holde ud at lytte til

Kom nu ind i kampen. Helt ærligt. Hansis Melodier og arrangementer
overholder alle regler for klassisk harmonik, og det er det, du kalder
umusikalsk. Hvis man skal kalde det noget, så er det forudsigeligt. Ja det
er dybt kedsommeligt at høre på udelukkende tonika, dominant og subdominant
og en sjælden gang en afstikker til en paralleltoneart. MEN det er ikke
fair at kalde det umusikalsk. Kald det "begyndermusik" "popmusik" eller
"børnemelodier". Kald det hvad du vil. Hansi og hans bagmænd behersker
musikkens "ABC" og uanset om du kan lide det eller ej, så er
funktionsharmonikken også grundlaget for din elskede rockmusik, selv om man
nogen gange synes at den tonale kadence er kommet på både speed og syre.

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-11 18:19

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Kom nu ind i kampen. Helt ærligt. Hansis Melodier og arrangementer
> overholder alle regler for klassisk harmonik, og det er det, du kalder
> umusikalsk.

Jeg kaldte ikke musikken for umusikalsk, kun for noget bras.
Dem jeg kaldte umusikalske, er dem der kan holde ud at høre på det i
timevis.

> [...]
> og en sjælden gang en afstikker til en paralleltoneart. MEN det er ikke
> fair at kalde det umusikalsk. Kald det "begyndermusik" "popmusik" eller

God beskrivelse

> [...]
> man
> nogen gange synes at den tonale kadence er kommet på både speed og syre.

Funktionsharmonik er grundlaget i det meste, lige fra barok til rock. Men
der er dælme forskel på hvor ensartet og monotont man vælger at bruge den.
Desuden er en god part af rockmusikken nærmere funderet i bluesharmonikken.
Hvis du vil andre veje end dette, uden ledetoner og uden regler, må du søge
over i jazzen, hvor man har leget med modalharmonik i masser af år.

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-11 19:11

> Hvis du vil andre veje end dette, uden ledetoner og uden regler, må du
> søge over i jazzen, hvor man har leget med modalharmonik i masser af
> år.

Så skal du da lige have et klip med min gode ven Erik Emil på et lidt
usædvanligt strengeinstrument

http://vimeo.com/28105265

og her Markus Reuter på samme slags instrument

http://vimeo.com/26248429

Så kommer man ikke meget længere væk fra Hansi, og begge optagelser er
endda fra Tyskland

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-11 19:31

> Så skal du da lige have et klip med min gode ven Erik Emil på et lidt
> usædvanligt strengeinstrument
>
> http://vimeo.com/28105265

Mere specielt end kønt, og dog. Man skal ikke se på musikerne, men lukke
øjnene og lade sig føre med i de billeder den skaber, og så giver den
pludselig meget mere mening.

> og her Markus Reuter på samme slags instrument
>
> http://vimeo.com/26248429

Ok, det virker ret tilfældigt i min optik. BR-keyboards m.m. ;)

> Så kommer man ikke meget længere væk fra Hansi, og begge optagelser er
> endda fra Tyskland

Nej, det har du helt ret i.

Jeg vil lige smide noget på banen, der rammer alle dele af al harmonik:
http://www.youtube.com/watch?v=VbEMsHn38nU

Så får man vist ikke noget der er mere free form rent akkordmæssigt, men
alligevel med helt klassiske harmonier, mellem alle bluesgangene ;)

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-11 19:43

> [...]
>
> Så får man vist ikke noget der er mere free form rent akkordmæssigt, men
> alligevel med helt klassiske harmonier, mellem alle bluesgangene ;)

Her er det fulde nummer, og i 2nd Impression blver det endnu mere "frit":
http://www.youtube.com/watch?v=dwTAXVcK1JA

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-11 19:49

> [...]

> Så får man vist ikke noget der er mere free form rent akkordmæssigt, men
> alligevel med helt klassiske harmonier, mellem alle bluesgangene ;)

Fantastisk musik, men jeg har det lidt med E,L&P, at jeg ikke rigtig ved,
om det er dem der skylder Zappa noget eller omvendt

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-11 19:54

Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote in

> Fantastisk musik, men jeg har det lidt med E,L&P, at jeg ikke rigtig
> ved, om det er dem der skylder Zappa noget eller omvendt

Men når det er sagt, så har ikke mange overgået Emerson's keyboardspil

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-11 19:53

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Fantastisk musik, men jeg har det lidt med E,L&P, at jeg ikke rigtig ved,
> om det er dem der skylder Zappa noget eller omvendt

Gør det noget?
Jeg nyder begge med stor fornøjelse.
Hvis ELP skylder nogen noget, så er det nok nærmere JS Bach, som de skamløst
har rippet flere sekvenser fra :)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-09-11 11:50

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Uha John, nu er der nogen, der får ondt et vist sted og kommer med
> idiotiske forklaringer på dette.
>
> mvh Eva

Jamen Eva dog... Du ved da godt, at salgstallet ikke afslører spor om, om
kunstneren er populær.. Så salgstal, kan ikke bruges til en skid... Det har
vi jo fået forklaret, af de utroligt skarpe hjerner herinde... Egentligt
pudsigt, de ikke er blevet til mere ))

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-09-11 12:16

> [...]
> har vi jo fået forklaret, af de utroligt skarpe hjerner herinde...
> Egentligt pudsigt, de ikke er blevet til mere ))

Nu går jeg bare ud fra, at folk ikke køber musik med kunstnere de ikke
bryder sig om

Så lidt betydning har det vel - men måske ikke, når det er nogen, de ikke
bryder sig om *SS*

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-09-11 12:39

On 10-09-2011 13:15, Eva Schmidt wrote:

> Nu går jeg bare ud fra, at folk ikke køber musik med kunstnere de ikke
> bryder sig om

Joh da, det gør man da.
Det sker da at ens gamle tante skal have en gave.

Henning

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-09-11 16:57

> Joh da, det gør man da.
> Det sker da at ens gamle tante skal have en gave.
>
> Henning

Medmindre det er en arvetante, så kan du da bare stikke hende en CD med DIN
musik - så behøver du ikke bekymre dig om at besøge hende i fremtiden *GG*

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-11 18:28

> [...]
>

> Medmindre det er en arvetante, så kan du da bare stikke hende en CD med
> DIN musik - så behøver du ikke bekymre dig om at besøge hende i fremtiden

Hehe - gnæk-gnæk

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-09-11 13:00

> [...]
> bryder sig om
>
> Så lidt betydning har det vel - men måske ikke, når det er nogen, de ikke

Nej da... Det er kun fordi der er så mange midaldrende kvinder, der nu kan
se, hvordan deres mænd kunne have set ud, hvis de ikke havde købt den
utroligt magelige hjørnesofa, som står lige overfor TV'et ))

M:V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-09-11 16:55

> [...]
> se, hvordan deres mænd kunne have set ud, hvis de ikke havde købt den
> utroligt magelige hjørnesofa, som står lige overfor TV'et ))

Ja, jeg er sikker på at Hansi også scorer fans på sit udseende - for han ser
jo godt ud!

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-09-11 17:08

On 10-09-2011 17:55, Eva Schmidt wrote:

> Ja, jeg er sikker på at Hansi også scorer fans på sit udseende - for han
> ser jo godt ud!

Du har fat i det helt rigtige. Det stylede 60'er hår og et stivnet smil
- salg af Bennys hjørnesofa, og så 'er den hjemme'.
Måske man endda kunne friste lidt yngre, end Benny's 'midaldrende'.

Musikken er intet problem:
http://www.app.dk/iphone/songify-forvandler-dine-ord-til-musik/

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-09-11 11:11

> [...]
> salg af Bennys hjørnesofa, og så 'er den hjemme'.
> Måske man endda kunne friste lidt yngre, end Benny's 'midaldrende'.

Hej Henning

Jamen du må gerne købe min hjørnesofa, den ligger alligevel adskilt, ude i
traileren...

Var det noget, den er 255 * 255 cm, og man ligger såmænd udmærket på den

Altså når den er samlet...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-09-11 11:08

> Ja, jeg er sikker på at Hansi også scorer fans på sit udseende - for han
> ser jo godt ud!
>
> mvh Eva

Ja, sådan en godt og vel elite sportsudøver, kan ikke bare stoppe... De er
ganske enkelt nødt til at holde formen oppe, eller også trappe ned... Og nu
ved jeg jo et par steder, hvor han stadig er lidt aktiv, og så er
nedtrapning ikke en mulighed... Altså er den fysiske form intakt... Så rent
faktisk, havde jeg lidt kendskab til ham, før jeg opdagede ham som sanger...
Pudsigt som tingene udarter sig somme tider... Og til slut, finder man så ud
af, han er en af min broders venner... Så man kan jo roligt sige... Verden
er ikke ret stor mere

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-11 13:00

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Nu går jeg bare ud fra, at folk ikke køber musik med kunstnere de ikke
> bryder sig om
>
> Så lidt betydning har det vel

Johh, lidt har det da. Ligesom folk jo heller ikke ser et mega-slagershow på
tv, hvis de ikke bryder sig om musikken.
Her er vi dog oppe i helt andre million-tal. Det siger derfor noget mere
end salgstal

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-09-11 19:55

> [...]

> er Hansi så strøget direkte ind på 2. pladsen! Så han er altså fortsat ret

DU GODESTE. Direkte op på 1. pladsen. Det havde jeg da godt nok ikke i mit
livs skabte kunnet forestille mig at han kunne gøre igen.
Man skulle jo tro at folk bliver lidt trætte at det samme om og og og om
igen, som SONY music byder os, pg.a. af deres manglende dygtighed indenfor
at
lancere nye slagernavbne.. Den ene efter den anden efter den tredje cd med
den samme sanger. Hold da fest. Direkte op som nr. 2.

Jeg er i hvert fald ikke i blandt dem som gider købe mere med ham, selv
om han er en meget dygtig sanger og umådelig professionel. Jeg har hans
danske kollektion fra sidste år og der er en masse af hans gode numre på.
Men ok. Tysk slager er jo Danmarks nye nationalmusik, eller
folkelige musik om man så må sige. Dansktopmusikkens afløser. Det må man vel
bare acceptere.

Og held og lykke med det.

Skal vi lige have et af hans bedste numre, ja ikke:
http://www.youtube.com/watch?v=93B6dQkzk34&feature=related

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 09-09-11 20:24

> [...]

> hans
> danske kollektion fra sidste år og der er en masse af hans gode numre på.

Hvis man kan lide en bestemt kunstner, så køber man jo normalt når der
kommer noget nyt! Og det er jo også det der er sket her! Og det er jo
selvfølgelig også helt nye sange!

Det er sådan jeg har det med bl.a. Helene Fischer!

De fleste af dem der køber hans musik, er nok ikke lige dem der går på
nettet og downloader noget med ham!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-09-11 20:40

> De fleste af dem der køber hans musik, er nok ikke lige dem der går på
> nettet og downloader noget med ham!

> John

Jeg har nu ellers hørt at salgslisten skulle være en blanding af både
butikskøbte cd-er og downlodede cd-er.
I så fald må jeg da nok sige at det, under de omstændigheder, gør det
ekstra bemærkelsesværdig at han på et spring når 2. pladsen.

Tysk slager må åbenbart være meget mere populært i Danmark end jeg lige
troede. Men der er jo heller ikke rigtigt nogen der rynker på næsen af tysk
slager,
som der måske var nogle enkelte der gjorde tidligere.

Tysk slager er jo faktisk bare danskernes folkelige musik idag.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-09-11 23:10

> [...]

> Hvis man kan lide en bestemt kunstner, så køber man jo normalt når der
> kommer noget nyt! Og det er jo også det der er sket her! Og det er jo

DANMARK MERE SLAGERGLAD BEFOLKNING END HANSIS ØSTRIG
Hansi Hinterhosen kommer jo fra Østrig. Og nu kommer noget sjovt
skråstreg interessant.
I Østrig (Altså hans hjemland) er hans nye cd "kun" stormet direkte ind på
en 3. plads.
Men i Danmark (som ikke er hans hjemland) stormede han direkte op på en 2.
plads. Han er altså mere populær her hos os, end i hans eget hjemland. Det
er ret bemærkelsesværdigt,
at slager bare stormer sådan frem blandt os, så vi overhaler slagermusikens
hjemland.
Og i Schweiz blev han kun nr. 15 her i første hug.

Og i Danmark nr. 2. HAHA! - det er ret "sjovt". - Og tysk og østrigsk
stats-tv laver kæmpe slagershow i Horsens. Huuu hej, hvor det kører. Det er
da helt vildt.

Prøv at tænk 2 år tilbage. Tysk slager var ikke noget folk kendte meget til.
Det var mere dansktopmusik folk kendte.
Nu kender alle folk tysk slager, hansi-mand og Helene-piger. De er
ganske almindeligt kendte og kommer her tit - og ingen rynker på næsen af
tysk slager længere -
folk vil bare have mere og mere. Og det får de.

Spændende med det ARD show i morgen aften

Hilksen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-09-11 11:45

> [...]
> er Hansi så strøget direkte ind på 2. pladsen! Så han er altså fortsat ret

Tja, men der måtte da også blive solgt en del, for når man kigger, hvor hans
plader står, er de da somme tider henne og fylde hylderne op.... Og tager
man det med i betragtning, hvor meget hyldeplads Hansi Hinterseer har,
sammenlignet med de andre... Skulle der jo stå folk ovre ved de andre hele
tiden... Af en eller anden grund, er dette ikke tilfældet... Ja faktisk kan
ekspedienten ikke altid selv huske, hvor deres plader skulle stå... Så
uanset om man syntes om Hansi eller ej, så må der altså ryge nogle skiver
gennem kasseapparaterne.

M.V.H....Benny..