Sådan her ser den ud.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-09-11 21:18

Fra : Henrik B.

Dato : 09-09-11 21:55

> skrev i meddelelsen news:30tk679ggqvj0pdkvu88jhl59dvgqf02ih@4ax.com...
>
> Jeg fandt da lige et billede af den lille ny, i den rigtige farve.
>
> http://www.km77.com/fotos/KIA/ceed_2010/KIA-ceed_2010-Gama_ceed_SW-Emotion-Turismo_familiar-Phoenix_Silver-Exterior-Lateral-Frontal-5_puertas-200909040120.html?modelId=1206&carType=8&colorId=741&order=2&division=color&galleryLimit=4&galleryBackLimit=8
>
> Helt grim er den s'gu da ikke - vel?

Nøh, men personligt kunne jeg bedre li' den gamle Kia front...

--
S till
A live

Fra : Martin Sorensen

Dato : 09-09-11 21:51

On 09/09/2011 21:18, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
> http://www.km77.com/fotos/KIA/ceed_2010/KIA-ceed_2010-Gama_ceed_SW-Emotion-Turismo_familiar-Phoenix_Silver-Exterior-Lateral-Frontal-5_puertas-200909040120.html?modelId=1206&carType=8&colorId=741&order=2&division=color&galleryLimit=4&galleryBackLimit=8

Ser nærmest ud som en 'deo med bagparti fra en 407.

OK, men ikke noget der bringer min urin i nærheden af ligevægtsdamptrykket.

/Martin

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-09-11 07:49

On Fri, 09 Sep 2011 21:50:41 +0100, Martin Sorensen
<martin@santana-sorensen.net> wrote:

>Ser nærmest ud som en 'deo med bagparti fra en 407.
>
>OK, men ikke noget der bringer min urin i nærheden af ligevægtsdamptrykket.

>--

Jeg forlanger ikke mirakler af din urin, og var det et designstudie
jeg ville have, var valget nok faldet på en anden bil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leif

Dato : 09-09-11 22:36

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen news:30tk679ggqvj0pdkvu88jhl59dvgqf02ih@4ax.com...

> [...]
>
> http://www.km77.com/fotos/KIA/ceed_2010/KIA-ceed_2010-Gama_ceed_SW-Emotion-Turismo_familiar-Phoenix_Silver-Exterior-Lateral-Frontal-5_puertas-200909040120.html?modelId=1206&carType=8&colorId=741&order=2&division=color&galleryLimit=4&galleryBackLimit=8

Lidt af en kopi af min nye C-Max......

Mvh, Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-11 22:42

Leif skriver:

> Lidt af en kopi af min nye C-Max......

Sjovt, da jeg hentede knægten i dag, pegede ham på en C-max og sagde:
"Jeg kan se din bil" - hvilket han mente var den Kia jeg havde haft
lånt.....

Forfra kan de forveksles, men fra siden er der ikke meget
sammenligneligt. "Den omvendte c-stolpe" a'la Peugeot 407 er der vidst
ingen Ford der har.....

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-09-11 07:46

On Fri, 9 Sep 2011 23:35:44 +0200, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>
wrote:

>Lidt af en kopi af min nye C-Max......

>--

Ja, man skal ikke være ret langt væk før tvivlen kommer. Især ikke
forfra.

Nå, de bruger nok en fælles vindtunnel.

Er du glad for din Ford?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leif

Dato : 11-09-11 19:20

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen news:fp1m67l5tp20fep7chuo0esgk9uh1lhlmd@4ax.com...

> --

Generelt ja, men hvordan den blev valgt til Årets Bil 2011
kommer jeg inte til at forstå........

Når jeg sammenligener med min Primera Stationcar 2001:
25cm højere og breddere, 25cm kortere (taget i bagenden).

Det positive:

Den er højere at sidde i, der er spækket med udstyr (Titanium
versionen), lækker motor 150HK benzin - når man får vænnet
sig til turboens måde at arbejde på, masser af trækkraft fra 1200
til1500 rpm, men med en ubrugbar tophastighed (har rundet de
210 efter gpsen).
Frygter lidt for den dag mine drenge tester den. Har dog en
maks. hastigheds-begrænser. Den opdager de nok også....

Forbruget begynder at nærme sig noget fornuftigt: 14km per liter
med tempo 130 og 18-20 med 90. Det tager åbenbart lidt tid
(og slidtage) at få den til at komme der opad. Har kun rundet
de 8000km efter 4 mdr. brug uden udenlandsferieture.

Dejlig kabineindretning, gode sæder - har bagsædearrangement
med de yderste flytbare bagud og ind mod midten - koster så
midtersædet, men rigtigt godt for 4 voksne. Masser af benplads
og skulderplads - god loftshøjde.
Bi-klima passer mig og konen - ikke samme behov for fodvarme.

Placeringen af kontakterne til elruderne er for langt tilbage -
kommer tit til at åbne dem i bag i stedet for de forreste.

Lækkert med en masse kontakter på rattet til alt muligt.

Parallelparkeringen fungerer fint, parkeringssensorerne er gode
i det daglige (frygter den dag de går itu under bakning).
Skjult jydekrog er pænt nok - neddrejningen er hydraulisk og
fungerer ok.

Bremser der vil noget, antibakke funktionen ved igangsætning
op ad bakke er rar, når man lige lærer den at kende.

Det mere kedelige:

Affjedringen er for hård. Alle huller / skarpe kanter i vejene
slår direkte igennem.
Sporriller og sidevind kan den ikke lide - har fået justeret
sporingen (lå helt ude i yderkanterne) - det virker ikke.
Sejler så meget at jeg en dag nok stoppes på mistanke
for spritkørsel........
Vil dog lige prøve med vinterdækkene, Alpin A4, inden
jeg gør mere ved det.

Turboen sætter lidt mærkeligt ind - ved en afbrydelse af en
acceleration med motoromdrejninger op til 3000, kommer
der nogle mærkelige opstød - jeg tror, det er fordi turboen
lige er begyndt at sætte fra land og så stoppes den igen.
Venter med en reklamation indtil, jeg har mere klarhed over
hvad det er der sker mere konkret.

Bagenden/kofangeren fornemmes ikke synlig ved bakning.

Bagruden er ikke høj nok. Bagfrakommende biler kan ikke
ses godt nok når vejen er lidt bakket - øverste bagklapkant
er for langt nede.

Bagklappen kunne godt åbne lidt højere og klappe lettere i
Primeraen har nogle balanceklodser, der lader den gå let i..

Display for kørekomputerinfo er ikke på dansk - mindre
problem for os, men alligevel.

Bakspejlet er med automatisk nedblænding - virker ok,
men vi vil hellere have det manuelt, så spejlet passer mig i
alm. stilling og konen i nedblænding (pga. vore højder).
Kan bare ikke leveres som alternativ i den udstyrspakke.

Xenon-forlygter kunne ikke leveres pga. for høj pris, vel
pga. de danske afgifter - bliver nok nødt til at tage en
tur til Flensborg for at få det klaret.....

Afdækningerne over bagagerummet er noget bras. Det var
bedre med rullegardinet i Primeraen.

Larmer lidt vel fra bagagerummet, når bagsæderne er klappet
sammen - mangler vist støjdæmpning over baghjulene.

Ser ikke ud til, det bliver let at skifte en forlygtepære -
man skal have hele lygten løsnet.........

Det er måske ting, der kunne være opdaget ved mere
opmærksomhed under testkørsel, men jeg tror, at næste
gang, der skal handles, vil jeg leje en over en weekend.

Men alt i alt beholder vi den nok de næste 8-10 år.

Mvh, Leif

Fra : Leif

Dato : 11-09-11 19:54

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen

> Generelt ja, men hvordan den blev valgt til Årets Bil 2011
> kommer jeg inte til at forstå........

Glemte lige at give den et plus for dens sikre og
stabile kørsel i kurver - ligesom på skinner.

Mvh, Leif

Fra : Anders Majland

Dato : 12-09-11 15:37

> Skjult jydekrog er pænt nok - neddrejningen er hydraulisk og
> fungerer ok.

ok eller godt ?

Det er vel næsten det eneste jeg har opdaget at jeg savner i skodaen ... Det
er noget bøvl at ligge og rode halvt under bilen for at få en krogen på...

Men så er der også noget til ønskesedlen til den næste bil

/A

Fra : Leif

Dato : 12-09-11 15:54

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> ok eller godt ?

Der mangler lige de sidste 4-5cm i at den går i hak
sådan er de bare bygget og det er til at leve med.
Får den sidste hjælp - begge veje - med foden.
/Leif

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-09-11 08:02

> [...]
>
> http://www.km77.com/fotos/KIA/ceed_2010/KIA-ceed_2010-Gama_ceed_SW-Emotion-Turismo_familiar-Phoenix_Silver-Exterior-Lateral-Frontal-5_puertas-200909040120.html?modelId=1206&carType=8&colorId=741&order=2&division=color&galleryLimit=4&galleryBackLimit=8

Nej-nej...
....ikke hvis man syntes at en Skoda Fabia i
Bedstefar-grå-champagne-agtig-metal med Bedstemor And bagende er fin...

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-09-11 08:32

On Sat, 10 Sep 2011 09:01:56 +0200, Brian Sørup <brizzen@live.dk>
wrote:

> [...]
>...ikke hvis man syntes at en Skoda Fabia i
>Bedstefar-grå-champagne-agtig-metal med Bedstemor And bagende er fin...

Jamen det er lige det jeg synes.

Og det lyder mærkeligt i mange folks ører, det véd jeg godt.

Men véd du hvad? Der er noget der er endnu mærkeligere.

Der er folk som godt kan li' de transportmidler, rednecks og
hill-billies blandet med dalar-karle, kører i. )

Inden du nu begynder at piske en stemning op, vil jeg understrege, at
rednecks og hill-billies er gode til at producere moon-shine, og at
dalar-karlene er gode til at køre a-traktor. )

http://epatraktor.blogg.se/2008/january/28-januari-2008.html

Således tror jeg vi kom igennem et brugbart svar på tiltale, helt uden
at blive negative. )

God week-end, Brian.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-09-11 08:52

> [...]
>
> http://epatraktor.blogg.se/2008/january/28-januari-2008.html
>
> Således tror jeg vi kom igennem et brugbart svar på tiltale, helt uden

Lige over Folmer...