MS Windows
briani 27239
Windows finder ikke altid usb-enhed
Fra : Peter T.

Dato : 09-09-11 23:03

Jeg sidder og koder en logitech remote via usb og er derfor nødt til, at
hive den ud af usb-stikket da remoten efterfølgende skal testes. Efter
jeg har gjort dette 3-4 gange, vil windows ikke længere "se" den.
Remoten fortæller ellers, at den er koblet til usb.
Dette problem gælder ikke kun remoten, men også mobiltelefon mm.. Så
længe det er usb, er det mere eller mindre tilfældigt om enheden "ses"
af windows. Det er et problem, der har irriteret mig lige så længe, jeg
kan huske usb har været til. Og det gælder win2000, xp, vista og nu 7.
Problemet kan ofte løses ved, at skifte usb-port, hvilket ikke er den
mest farbare løsning.

Hvorfor er usb egentlig så forbandet utilregneligt?

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Fra : Mcwm

Dato : 09-09-11 23:36

Den 10-09-2011 00:03, Peter T. skrev:
> Hvorfor er usb egentlig så forbandet utilregneligt?
Husker du at bruge "Sikker fjernelse af hardware?

Venligst
Mcwm

Fra : Peter T.

Dato : 09-09-11 23:47

Den 10-09-2011 00:36, Mcwm skrev:

> Husker du at bruge "Sikker fjernelse af hardware?

Det ikon i systemtray får jeg slet ikke når jeg kobler min remote til usb.

Fra : Mcwm

Dato : 10-09-11 00:01

Den 10-09-2011 00:47, Peter T. skrev:
> Det ikon i systemtray får jeg slet ikke når jeg kobler min remote til usb
Nu skrev du at det også skete med din mobil. Jeg var blot ude efter, om
det var konsekvent du hev enheder ud af usb-portene

Venligst
Mcwm

Fra : Peter T.

Dato : 10-09-11 00:12

Den 10-09-2011 01:01, Mcwm skrev:
> Nu skrev du at det også skete med din mobil. Jeg var blot ude efter, om
> det var konsekvent du hev enheder ud af usb-portene

hehe. Du læste vel også det der "mm.", jeg også skrev? :)

Anyway. Jeg fandt et fikst lille program, der viser mig alle nuværende
og tidligere usb-forbindelser. Jeg endte med, at afinstallere dem alle,
genstarte (atter engang) og lade windows installere det hele igen. Det
hjalp. :)

Ham Nir Sofer har forøvrigt flere interessante ting liggende på siden...

Fra : Mcwm

Dato : 10-09-11 01:12

Den 10-09-2011 01:11, Peter T. skrev:
> Du læste vel også det der "mm.", jeg også skrev?
Jo da, det var dem jeg spurgte ind til... om du også blot hang dig i
ledningen til dem

Med, glæder mig du fik løst problemet!

prøv forøvrigt i enhedshåndtering, at klikke på Vis... og sæt flueben
ved "vis skjulte enheder"

Venligst
Mcwm -

Fra : Preben

Dato : 10-09-11 07:28

Den 10.09.2011 kl. 00:03 skrev Peter T. <pinoc10@hotmail.gebiscom>:

> [...]
> kan huske usb har været til. Og det gælder win2000, xp, vista og nu 7.
> Problemet kan ofte løses ved, at skifte usb-port, hvilket ikke er den

Fjern strømstikket kortvarigt fra PC'en.

--
mvh/Preben

Fra : Peter T.

Dato : 10-09-11 10:12

Den 10-09-2011 08:28, Preben skrev:

> Fjern strømstikket kortvarigt fra PC'en.

Jah. Eller teste det med et andet usb-kabel... Usb-kablet, som ellers
er spritnyt, må have en knækket leder et sted. For nu findes remoten
hver gang, når jeg kobler den til med et andet og gammelt kabel.
Normalt starter jeg altid fejlsøgningen med, at udskifte kabel. Det er
så glippet her. Så meget postyr for så simpelt et problem... Det er
fandme flot, Peter! :)