MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Tabt forbindelse til remote desktop?
Fra : Thomas H.

Dato : 08-09-11 22:50

Hej, håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg har en server stående med XP, som jeg går ind på via
fjernskrivebord fra min Windows7 maskine.
Det virker normalt fint, men det sker tit at jeg ikke kan connecte.

Jeg kan se maskinen er online gennem min router, med den rigtig IP
osv., men jeg kan ikke connecte.
Hvis jeg så genstarter serveren, eller sætter den i dvale (det gør den
hvis jeg trykker på slukknappen) og starter den op igen virker det.

Nogen idéer ??

Mvh
Thomas H.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 09-09-11 09:11

"Thomas H." skrev i meddelelsen

[...]

Hej Thomas

www.LogMeIn. com (gratis/free) virker altid !

Mvh Peter

Fra : Ole C

Dato : 09-09-11 11:56

Peter Martinsen skrev blandt andet:

> www.LogMeIn. com (gratis/free) virker altid !

Det samme gælder Teamviewer:
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

--
vh
Ole C

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-11 07:19

On 9 Sep., 12:56, "Ole C" <m...@olec.invalid> wrote:

> Det samme g lder Teamviewer:http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
>
> --
> vh
> Ole C

Ok de baner har jeg slet ikke tænkt i, det prøver jeg da.
De kan også køre i fuld skærm osv?

Fra : Ole C

Dato : 09-09-11 15:02

Thomas H. skrev blandt andet:

> Ok de baner har jeg slet ikke tænkt i, det prøver jeg da.
> De kan også køre i fuld skærm osv?

Ja.

--
vh
Ole C

Fra : Mcwm

Dato : 09-09-11 16:36

Den 09-09-2011 15:19, Thomas H. skrev:

> Ok de baner har jeg slet ikke tænkt i, det prøver jeg da.
> De kan også køre i fuld skærm osv?
Du kan lige tænke i de baner, når du har fået kigget på din RDP. Der
skal du være opmærksom på, at der for tiden florerer en virus, specielt
designet til angreb på netop RDP.

http://www.computerworld.dk/art/119171?a=rss&i=0

Det kunne være årsagen til at du har problemer med at forbinde!

Venligst
Mcwm