Skyline og IP telefoni
Fra : PP

Dato : 09-09-11 14:47

Har Skyline, og er faktisk ret godt tilfreds (men jeg kan også se
masten herfra)

Indtil nu, hvor jeg skal have mine Evercall SIP-linier op at køre ...
efter ca. 5-6 sekunder får jeg hang-up på grund af (efter Evercalls
mening) at Skyline's router filtrerer SIP-ACK:

46: |U--200 OK/INVITE-->
47: |<-------ACK-------U
48: |U-480 Temporarily->
49: |U-------BYE------->

Nogen der ved om der er alternativer til at slå Application Layer
Gateway (ALG) fra i Skyline-routeren, for jeg kan forstå på dem at det
er de ikke særlig interesserede i... eller også ved de bare ikke hvad
jeg snakker om....

Til info: Det er et par Linksys PAP2T SIP-enheder, jeg prøver at sætte
op. Men samme fejl sker i en software phone. Kobler jeg mig på mit
SIP-nummer via min Android telefon (med mobildata), virker det fint.

-peter

Fra : Ole C

Dato : 09-09-11 18:21

PP skrev blandt andet:

> [...]
> op. Men samme fejl sker i en software phone. Kobler jeg mig på mit
> SIP-nummer via min Android telefon (med mobildata), virker det fint.

Jeg tror du vil have bedre held med at få svar på dine spørgsmål i
"dk.teknik.telefoni.ip"

--
vh
Ole C

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-09-11 22:52

Ole C skrev:

> Jeg tror du vil have bedre held med at få svar
> på dine spørgsmål i "dk.teknik.telefoni.ip"

Ja, eller kontakte deres support - de er faktisk
ret kvikke

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : PP

Dato : 11-09-11 12:43

On Fri, 9 Sep 2011 23:51:30 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, "Allan
Vebel" <spam@do.not> wrote:

| Ja, eller kontakte deres support - de er faktisk
| ret kvikke

Jeg fandt så selv ud af at problemet ikke var Skyline, men min
Netgeear WNR2000 router, der sidder på LAN-siden af Skyline-boksen - i
"DMZ". Den skulle lige have ny (custom) firmware for at give mulighed
for at deaktivere SIP ALG...

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-09-11 12:57

Den 11-09-2011 13:43, PP skrev:
> [...]
> Netgeear WNR2000 router, der sidder på LAN-siden af Skyline-boksen - i
> "DMZ". Den skulle lige have ny (custom) firmware for at give mulighed

Hmm.. Jeg kan se at der er en grund til jeg ikke bryder mig om NetGear. ;)

Desværre er det Netgear der laver modemmerne fra YouSee. :(

- Chano Andersen