Gammel vin på nye flasker - faktisk ikke s~
Fra : Allan S. Olsen

Dato : 08-09-11 23:49

Hvis man siger sangerinden Pink og Queens hit, Bohemian Rhapsody, tænker
man: Nope, det er en no go.
Men ved nærmere eftersyn, viser det sig at hun faktisk KAN performe den:

Dog vær forberedt på at der er lidt disharmoni de første 15 sekunder, men så
er det som om den falder i hak.
http://www.youtube.com/watch?v=3cL8lGioyOM&fmt=18

Det var ligegodt pokkers! Nå ja og så er der også lidt bart at kikke på -
det skader jo heller ikke på helhedsindtrykket.
Det bedste af det hele er vel at den næste generation også får lært/hørt min
generations musik.
Så det er vel ikke så ringe ...

Allan

Fra : Max

Dato : 09-09-11 11:08

Hej Allan

> Men ved nærmere eftersyn, viser det sig at hun faktisk KAN performe
> den:

Nej, hun kan ej. Hun kan blive juhu pige, ikke andet.

Nummeret er bare en billlig dårlig kopi, lige som man
finder på disse opsamlinga CD'er hvor numrene ikke
er originale.

Max

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 09-09-11 23:11

> Nej, hun kan ej. Hun kan blive juhu pige, ikke andet.
>
> Nummeret er bare en billlig dårlig kopi, lige som man
> finder på disse opsamlinga CD'er hvor numrene ikke
> er originale.

Det er din mening og den har du så ganske lov at have.
Min er en helt anden, sådan er det.

Hygge.

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-11 12:48

"Allan S. Olsen" <nuller@goj.net> skrev i en meddelelse

> Hvis man siger sangerinden Pink og Queens hit, Bohemian Rhapsody, tænker
> man: Nope, det er en no go.
> Men ved nærmere eftersyn, viser det sig at hun faktisk KAN performe den:

Du har ret i, at det er et nummer man skal være forsigtig med at "kopiere".
Men for pokker hun gør det godt her. Sætter sit eget præg på sangen, med dyb
respekt for originalen. Ja nogle af de 5-stemmige harmonier er faktisk bedre
end originalen.

Tak fordi du delte den

/Alex

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 09-09-11 23:12

> Tak fordi du delte den
>
> /Alex

Så lidt, det er mig en fornøjelse.

Allan

Fra : Martin [TMM]

Dato : 09-09-11 14:23

Hej
On 09-09-2011 00:49, Allan S. Olsen wrote:
> Hvis man siger sangerinden Pink og Queens hit, Bohemian Rhapsody, tænker
> man: Nope, det er en no go.

Muppet show har også lavet deres version af samme nummer.
Det er ikke sikkert at man finder den på samme høje musikalske niveau
som originalen, men den er et k(l)ik værd.

http://www.youtube.com/watch?v=tgbNymZ7vqY

Tag evt lige et kik på mængden af visninger.

God weekend!

Mvh
Martin

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 09-09-11 23:15

> [...]
> originalen, men den er et k(l)ik værd.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=tgbNymZ7vqY
>
> Tag evt lige et kik på mængden af visninger.

Den har jeg faktisk set.
Ganske underholdende og meget tro til originalen i video stilen.
Thumbs up for det.

BTW, så her i gruppen i vinters, at det er de resterende Queen medlemmer der
har stået for musikken.

Allan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-09-11 12:57

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> originalen, men den er et k(l)ik værd.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=tgbNymZ7vqY
>
> Tag evt lige et kik på mængden af visninger.

Uh, et gensyn med The Great Gonzo, who eat's a rubber tyre to the flight of
the bumble bee... Samt Animal's call for mama.... Should'n't have eaten her
yesterday... Og selvfølgelig... Miss Piggy i forførende stil.... Fedt nummer

M.V.H....Benny..

Fra : Ralph

Dato : 10-09-11 10:08

"Allan S. Olsen" <nuller@goj.net> skrev i meddelelsen
> Hvis man siger sangerinden Pink og Queens hit, Bohemian Rhapsody, tænker
> man: Nope, det er en no go.
> Så det er vel ikke så ringe ...

Den er tilføjet til favoritterne - hun er iøvrigt min yndlingspop-tøs,
hvilket vil sige den eneste.

--
Ralph

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-09-11 12:48

> [...]
> det skader jo heller ikke på helhedsindtrykket.
> Det bedste af det hele er vel at den næste generation også får lært/hørt

Jeg tror ikke lige jeg fangede din disharmoni, men det gør vel ikke noget...
Jeg fornemmede, at visse stykker, var blevet flyttet en anelse, sikkert for
at hun ikke har nær så meget stemme at gøre godt med som FM havde... Men
helt igennem, set herfra... Et rigtigt flot nummer...

M.V.H....Benny..