MS Windows
briani 27239
dccw
Fra : Kurt G

Dato : 08-09-11 18:51

Jeg har set, at der til Win7 findes et program til at kalibrere skærmens
frver, som hedder dccw.

Findes der noget tilsvarende til Win XP?

Mvh Kurt

Fra : Henning

Dato : 08-09-11 19:53

On Thu, 8 Sep 2011 19:50:33 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

>Jeg har set, at der til Win7 findes et program til at kalibrere skærmens
>frver, som hedder dccw.
>
>Findes der noget tilsvarende til Win XP?

http://www.calibrize.com/

Calibrize is free software that helps you to calibrate the colors of
your monitor in three simple steps. Just download the software and
follow the procedure to generate a reliable color 'profile' and adjust
the colors of your monitor automatically.

Calibrize can run on any Windows XP or Vista computer.

Fra : Kurt G

Dato : 09-09-11 09:56

> [...]
> the colors of your monitor automatically.
>
> Calibrize can run on any Windows XP or Vista computer.

Mange tak.
Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-11 12:09

Kurt G forklarede:
> Findes der noget tilsvarende til Win XP?

Den klart bedste og nemmeste løsning er en Spyder

Det er en hardware-dims til at sætte på skærmen, der selv laver hele
arbejdet - næsten

Jan

Fra : Kurt G

Dato : 12-09-11 08:57

> [...]
>
> Den klart bedste og nemmeste løsning er en Spyder
>
> Det er en hardware-dims til at sætte på skærmen, der selv laver hele

Kan du forklare det lidt nærmere!

Mvh Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-09-11 12:49