MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
virtuelt diskettedrev til Windows Virtual ~
Fra : Heine Svendsen

Dato : 07-09-11 16:27

Jeg bruger et gammelt dos-program, som ikke kan køre under
Windows 7, men det går fint under XP i Virtual PC.
Desværre har programmet brug for adgang til at gemme på en
diskette fra tid til anden. Virtual PC kan ikke finde
diskettedrevet, og det lader til at andre brugere af Virtual
PC har samme oplevelse.
Jeg leder efter et stykke software, som kan hjælpe mig
midlertidig indtil jeg får skiftet til et mere moderne
program. Jeg har fx. fundet en driver, som omdirigerer
udskriften fra dos-programmet, så den snappes op fra
LPT1-porten og sendes til fx. en usb-printer.
Måske kan det samme gøres med diskettedrevskontrolleren.
DOS-programmet skriver nok direkte til hardware / LPT1, så
software skal lægge sig imellem og emulere LPT1, men
samtidig enten skrive til diskettedrevet eller bedre emulere
diskettedrevet og bare gemme filer på harddisken.
Da programmet skal køre i Virtual PC, som jo ikke kan finde
diskettedrevet, er den sidste mulighed nok den eneste, der
vil fungere.

Har noget et godt tip?

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-09-11 17:04

Brug SUBST commandoen til at assigne A: til en folder på HD.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Heine Svendsen

Dato : 07-09-11 17:42

Den 07-09-11 18:03, Jens Peter Karlsen skrev:
> Brug SUBST commandoen til at assigne A: til en folder på HD.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Hej

Jeg brugte lige lidt tid på at kikke på et program, jeg
tidligere har undersøgt, VFD.
Nu lykkedes det mig at få det til at opføre sig præcist som
et drev A:

Tak for oplysningen, ved lejlighed skal jeg teste, om det er
simplere end min nuværende metode.
Et problem kunne være, at jeg skal gemme op til 6 disketter
i træk, og ved afslutningen af kopieringen, kræver mit
dos-program at få sat disk 1 i igen.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-09-11 19:41

Heine Svendsen skrev den 07-09-2011:
> Et problem kunne være, at jeg skal gemme op til 6 disketter
> i træk, og ved afslutningen af kopieringen, kræver mit
> dos-program at få sat disk 1 i igen.

Hvis der er en fil med disknummer på hver disk, kan det måske lykkedes
hvis du bruger den fra disk 1.

Lav en mappe C:\DREV_A

I en genvej eller i autoexec.bat sætter du den følgende linie
SUBST A: C:\DREV_A

Drevet forsvinder når du slukker maskinen, men kan også fjernes med
SUBST A: /D

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]