Dræning under huset.
Fra : Per Andreasen

Dato : 06-09-11 16:08

Jeg har forsøgt uden held med dette indlæg i dk.bolig. Nu prøver jeg her:

I disse regnfulde tider kan man plages af vand i kælderen. Jeg har en
kælder, som er en del af en tilbygning på eksisterende hus. Der er ikke
kælder under det oprindelige.
Der hvor kældervæggen støder ind mod det oprindelige hus er jeg plaget af
indsivende vand. Lige uden for området er der etableret en brønd med pumpe
til dræning af kælderens ydervægge, og denne dræning fungerer godt nok.
Kan jeg på en eller anden måde få "skudt" en drænledning ind under mit
oprindelige hus lige bag ved kældervæggen og tilslutte denne ledning til
brønden? Og er denne operation meget besværlig og bekostelig, hvis det kan
lade sig gøre? Er der nogen, der i øvrigt kan give mig gode råd til løsning
af mit problem.

På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : Elmand

Dato : 07-09-11 07:31

"Per Andreasen" <phjaelp@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løsning
> af mit problem.
>
> På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen
Du ar ikke fået svar, fordi det er jo en uhyrer vanskelig opgave at svare på
fra et kontor, uden at kende noget som helst til huset.
Har du tegninger på huset er det en stor hjælp.- Så ville jeg tilkalde en
entreprenør eller kloarkmester og få et tilbud/snak. Et tilbud kan du jo få
gratis fra de allerfleste.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 07-09-11 09:54

"Per Andreasen" <phjaelp@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> løsning
> af mit problem.
>
> På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Man skulle tro at det kunne lade sig gøre at lave en styret underboring hvis
der er plads til at grave et hul på et par meter på den ene side og lidt
mindre på den anden. der skal nok også være lidt ekstra plads til maskinen
på den ene side.
Den teknik bruges til at bore under veje med og nogen steder borer man
trykledninger til kloak mange kilometer, selvfølgeligt med borehuller med et
par hundrede meters mellemrum.
Søg på styret underboring.

Steen.

Fra : Klaus G.

Dato : 07-09-11 14:52

> [...]
> brønden? Og er denne operation meget besværlig og bekostelig, hvis det kan
> lade sig gøre? Er der nogen, der i øvrigt kan give mig gode råd til
En drænslange der bare skal ligge i jord og sand skal jo være betrukket med
noget uld/stof af en art:
http://www.vvs-shoppen.dk/pi/Pe_dr%C3%A6nr%C3%B8r_100_84mm_50_meter_33004_1430.aspx

Det kan jeg ikke forstille mig er særligt nemt at skyde ind under noget. Men
der kommer jo så mange smarte ting efterhånden, så jeg skal da ikke
udelukket det, meen det lyder ikke nemt :)

Men ellers er der jo også muligheden med at banke en rende op i gulvet,
grave ned og lave et rigtigt dræn. Altså med sten, fibertex dug osv.. Og så
lukket til med beton igen.

--
Klaus G.