MS Windows
briani 27239
Directory navn
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 06-09-11 06:42

Jeg har en mappe på et USB drev jeg ikke kan få adgang til.
Det er lavet af min PVR boks. Navnet indeholder blandt andet kolon
som man ikke kan bruge i fil/mappe navne iWindows.
Når jeg forsøger at omdøbe mappe navnet siger Windows den ikke findes.
Hvad gør jeg?

Fra : Henning

Dato : 06-09-11 17:27

Kør chkdsk på drevet?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-09-11 18:45

Efter mange tanker skrev Karl Erik Nielsen:
> [...]
> som man ikke kan bruge i fil/mappe navne iWindows.
> Når jeg forsøger at omdøbe mappe navnet siger Windows den ikke findes.

I en kommandoprompt kan du prøve at skrive

DIR /X

Så kan du se det korte 8.3 filnavn og så kan du rename det med:

REN kortfilnavn Nytnavn

Det virker formentlig også på mapper/directories

Ellers prøv at google på #Rename ulovligt filnavn" - det giver flre
metoder.

Jan

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 06-09-11 21:47

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:4e65b293$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> som man ikke kan bruge i fil/mappe navne iWindows.
> Når jeg forsøger at omdøbe mappe navnet siger Windows den ikke findes.

Jeg fik løst problemet med en uopdaget funktion på Denver PVR boksen: omdøb
fil
Ellers tak for hjælpen.