Hvor blev sommeren af?
Fra : Michel Sanomi

Dato : 04-09-11 22:17

Hej igen,

Jeg savner lidt sommermusik. Det er lidt træls at blive blæst omkuld,
når man vover sig ud.

Topscoreren her er nok Sweet People og "Et Les Oiseaux
Chantaient" ("Og fuglene sang")
http://www.youtube.com/watch?v=aNc8nCXWh3Q

Jeg er holder også af denne:
Peter Maffay: "Und es war Sommer" - http://www.youtube.com/watch?v=e1kfav4auMA

Denne er heller ikke værst.
Bobby Goldboro: "Summer the first time" - http://www.youtube.com/watch?v=mYHEBa6Xx48

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-09-11 07:57

On 05-09-2011 06:17, Michel Sanomi wrote:

> Jeg savner lidt sommermusik. Det er lidt træls at blive blæst omkuld,
> når man vover sig ud.

Det er for sent Michel, så lad os glædes over den kommende tid, og ikke
mindst den musik den har foranlediget.

En ungarer har komponeret "Les feuilles mortes", som er endt som et
internationalt jaznummmer som der er rigtig mange gode indspilninger af.
Edith Piaf er også udmærket, men jeg synes at det er en vise og at den
skal synges af Cora Vaucaire:
http://www.youtube.com/watch?v=6_p4O10n7PE&feature=related

Henning

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-09-11 08:43

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=e1kfav4auMA
>
> Denne er heller ikke værst. Bobby Goldboro: "Summer the first time" -

Hvad med denne:

<http://www.youtube.com/watch?v=86avke300zg>

Fra : Max

Dato : 05-09-11 11:32

Hej Michel

> Jeg savner lidt sommermusik. Det er lidt træls at blive blæst omkuld,
> når man vover sig ud.

Det musik du præsentere er omtrent som den danske sommer
i år, fantastisk kedelig :)

Så vi tager noget der kan peppe os lidt op:

Bryan Adams - Summer Of '69
http://www.youtube.com/watch?v=eFjjO_lhf9c&ob=av3e

Summertime Blues/Eddie Cochran
http://www.youtube.com/watch?v=jGg53A4mLrc

Billy Joel - Summer, Highland Falls
http://www.youtube.com/watch?v=wqiDOuwUJxk

Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-11 12:59

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote in

> Denne er heller ikke værst.
> Bobby Goldboro: "Summer the first time" -
> http://www.youtube.com/watch?v=mYHEBa6Xx48

Her er Rod Steward med samme tema

http://www.youtube.com/watch?v=m2CQ0FvAZuw&ob=av2n

Venligst
Lars

Fra : ASKF

Dato : 06-09-11 14:33

Michel Sanomi ytrede sig i
<460e710a-c574-40b1-bf53-e38ca8b433a4@y21g2000yqy.googlegroups.com> med
dette:

> [...]
>når man vover sig ud.
>
>Topscoreren her er nok Sweet People og "Et Les Oiseaux

Når du vil mindes hvordan det er at gå til stranden er dette jo et klart
hit som blev spillet i næsten alle lokalradioer sommer 1983:
Righeira - Vamos A La Playa <http://www.youtube.com/watch?v=cVboKsA5sBw>

En anden kunstner som brød igennem i firserne (som solist) valgte sidste
år at synge om den varmebølge man føler pga. kærlighed/forelskelse, så
når du savner det, kan du jo lytte til:
Phil Collins - Heatwave <http://www.youtube.com/watch?v=u1dRP5j_r3I>

Til sidst får du lige en uforglemmelig klassiker som ikke behøver nogen
introduktion:
Mungo Jerry - In The Summertime
<http://www.youtube.com/watch?v=wvUQcnfwUUM>
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-09-11 20:15

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
Hej igen,

Jeg savner lidt sommermusik. Det er lidt træls at blive blæst omkuld,
når man vover sig ud.

Jamen så lad os da få Franziskas dejlige sommersang, som hun vandt med så
længe, for få år siden:
http://www.youtube.com/watch?v=Y0V33ZqBNNA

Og så tager vi lige 2011`s største tyske sommerhit. Den var i top hele
sommeren, lige til det sidste. Det er meget meget voldsomt. Godaw "Angelo":
http://www.youtube.com/watch?v=SRHrVwVmCgE&feature=related

Her er en meget typisk sommersang, med rigtig sommerstemning. Sommer i
Tyskland. Vi giver ordet... øh sangen til IWS-Stefan:
http://www.youtube.com/watch?v=BTHWjEvcAPo

Og MUNGO JERRY må vi ikke glemme. TJHUUUW TJHUUUW TJHUWWW TJHUWWW:
http://www.youtube.com/watch?v=wvUQcnfwUUM&feature=related

Her er samme sang "dog med neger", om man så må sige. Arhhh, det kan godt
være det er sort snak, at sige det sådan. hehe.
Nå, men den er nu også god:
http://www.youtube.com/watch?v=cegwHpN6im8&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-11 20:31

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> sommeren, lige til det sidste. Det er meget meget voldsomt. Godaw "Angelo":

Kan han ikke synge selv ?

> [...]
>
> Her er samme sang "dog med neger", om man så må sige. Arhhh, det kan godt
> være det er sort snak, at sige det sådan. hehe.

Du kan jo holde dine småracistiske udfald for dig selv ...

/thomas

Fra : John

Dato : 06-09-11 20:53

> Kan han ikke synge selv ?

Det går jeg da ud fra! Det er jo ham man hører!

I Tysk TV har man valgt, at der kun meget sjældent synges live Jeg så
også helst at man sang live, og jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke
gør det! Det er ikke kun schlager, det er mere eller mindre det hele der er
play-back! Det må være lidt ligesom traditionen med at ALT udenlandsk TV
eller film skal synkroniseres!

Hvis man vil høre det live må man gå til en rigtig koncert, eller hvis der
bliver vist en koncert i TV! Jeg har været til et par stykker, og der blev
der i hvert fald sunget 100 % live!

John

Fra : John

Dato : 06-09-11 20:46

> Jamen så lad os da få Franziskas dejlige sommersang, som hun vandt med så
> længe, for få år siden:
> http://www.youtube.com/watch?v=Y0V33ZqBNNA

Ja, det gav virkelig den gode Franziska sit gennembrud, og hun har lavet
rigtig mange gode sange siden! Her endnu en sommersang for hendes seneste
album:

http://www.youtube.com/watch?v=DA1AWPCPorE

> Og så tager vi lige 2011`s største tyske sommerhit. Den var i top hele
> sommeren, lige til det sidste. Det er meget meget voldsomt. Godaw
> [...]

Ja, det er uden tvivl den bedste vinder siden Franziska! Men skal vi ikke
lige have den i fuld længde: http://www.youtube.com/watch?v=djdPnIa3Nec. Det
var kun i sidste udsendelse, sangen blev sunget i fuld længde. Alle
deltagere synger altid kun ca. halvdelen af sangen.

Og så lige en sommersang med Flippers:
http://www.youtube.com/watch?v=7Uk-4QCJuKc

John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-11 20:52

John <videovideo999@hotmail.com> wrote:

> Alle
> deltagere synger altid kun ca. halvdelen af sangen.

Hvorfor ? .. hvor lange er sangene da ? .. eller har lytterne bare
problemer med holde opmærksomheden ?

/thomas

Fra : John

Dato : 06-09-11 20:56

> Hvorfor ? .. hvor lange er sangene da ? .. eller har lytterne bare
> problemer med holde opmærksomheden ?

Aner det ikke! Måske mener man ikke der er tid til det i udsendelsen?
Deltagerne i "Sommer Hit-König", synger altid kun ca. 1:30 af deres sang!
Men det er jo også nok til at folk kan danne sig et indtryk, og så stemme ud
fra det!

Det er åbenbart kun vinderen der får lov at synge hele sangen i allersidste
udsendelse!

John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-11 20:58

> [...]
> fra det!
>
> Det er åbenbart kun vinderen der får lov at synge hele sangen i allersidste

suk ... de fleste sange jeg hører normalt er mellem 10 og 15 minutter
lange ... en kort er måske 5-6 minutter ...

/thomas

Fra : John

Dato : 06-09-11 21:03

> suk ... de fleste sange jeg hører normalt er mellem 10 og 15 minutter
> lange ... en kort er måske 5-6 minutter ...

Ja, det kan godt være, men jeg vil mene at det er ret atypisk!

Man siger jo at et godt pop-nummer varer 3 min., og det gælder nok også for
de fleste andre genrer!

John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-11 21:07

> Ja, det kan godt være, men jeg vil mene at det er ret atypisk!

det siger jeg heller ikke det ikke er ;)

> Man siger jo at et godt pop-nummer varer 3 min., og det gælder nok også for
> de fleste andre genrer!

Og så er der grene af musikken hvor det ikke kan blive langt nok ... og
giver mulighed for virkelig at komme i dybden med temaer og variere en
sang fra sektion til sektion ...

Prøv at sætte den her på:

<http://www.youtube.com/watch?v=LH_9lJxeiXg>

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-09-11 10:52

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og så er der grene af musikken hvor det ikke kan blive langt nok ... og
> giver mulighed for virkelig at komme i dybden med temaer og variere en

Tja, den var da godt nok lang, og efter ca 5½ minut, begyndte der vist godt
nok lidt sang... Så tror jeg faktisk, jeg er lige ved at foretrække de 1
minut og 30 sekunder... For altså efter 5½ minut, hvor man egentligt ikke
havde nogen ide om, hvor nummeret egentligt skulle hen, Først der, havde det
åbenbart tænkt sig at begynde... Egentligt tror jeg, man skulle have
afsluttet det efter de 5½ minut, så tror jeg faktisk, jeg kunne anse det for
smukt, i visse forbindelser... Men nu udviklede det sig bare, til en test på
ens tålmodighed.... Det var da faktisk synd.

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-09-11 11:23

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> det for smukt, i visse forbindelser... Men nu udviklede det sig bare, til
> en test på ens tålmodighed.... Det var da faktisk synd.

Holdt du virkelig ud i 5 minutter Benny - du er godtnok tålmodig, må jeg
sige

mvh Eva

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-09-11 12:01

Eva Schmidt <safeni@gfnet.dk> wrote:

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Holdt du virkelig ud i 5 minutter Benny - du er godtnok tålmodig, må jeg
> sige

Godt nok en kedelig verden hvis man ikke kan tage sig mere end 2-3
minutter til at høre en sang ...

/thomas

Fra : Max

Dato : 07-09-11 12:03

Hej Thomas

> Godt nok en kedelig verden hvis man ikke kan tage sig mere end 2-3
> minutter til at høre en sang ...

Eller en kedelig sang hvis ingen gider lytte mere end 2-3 munutter.

Max

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-09-11 12:18

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Thomas

> Eller en kedelig sang hvis ingen gider lytte mere end 2-3 munutter.

Så er det heldigt at vi kan få begge dele ...

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-09-11 15:38

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Holdt du virkelig ud i 5 minutter Benny - du er godtnok tålmodig, må jeg
> sige
>
> mvh Eva

Hej Eva..

Ja nu skulle det jo have været en sang, så jeg var lige ved at overveje, at
finde stopuret frem, fordi jeg tænkte, at det blev vist ikke til meget
sang... Og da han endeligt begyndte, ønskede jeg egentligt, han ville lade
være... Altså det kan godt være, det er mig der er lidt tosset, men jeg
syntes altså nummeret gik i stykker der.

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-09-11 15:44

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
> være... Altså det kan godt være, det er mig der er lidt tosset, men jeg
> syntes altså nummeret gik i stykker der.

prøv med denne så:

<http://www.youtube.com/watch?v=-dSztjpJNNk>

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-09-11 16:00

> prøv med denne så:
>
> <http://www.youtube.com/watch?v=-dSztjpJNNk>
>
> /thomas

Hej Thomas

Ja man kan da sige, den beholdt sig selv, hele vejen igennem, men dog uden
jeg blev klog på, hvor den skulle hen... Men det er måske lidt som 1812
ouverturen. uden den bagved liggende viden, er den kun en bunke støj...
Egentligt har jeg heller aldrig forstået 1812 ouverturen... Men engang
skulle alle folk have den, for at kunne teste deres højttalere.... Og
alligevel turde de ikke skrue op... Altså jeg ved ikke, om du forstår hvad
jeg mener... Jeg har samme fornemmelse her...

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-09-11 16:14

> [...]

> alligevel turde de ikke skrue op... Altså jeg ved ikke, om du forstår hvad
> jeg mener... Jeg har samme fornemmelse her...

Det er vel "problemet" med Prog rock/metal ... du skal helst kende
historien, være musik nørd eller lign. for rigtigt at få noget ud af det
.... man kan jo f.eks. begynde at tælle rytme og temposkift ;)

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-09-11 07:05

> [...]
> historien, være musik nørd eller lign. for rigtigt at få noget ud af det
> ... man kan jo f.eks. begynde at tælle rytme og temposkift ;)

Det er altsammen udmærket, når bare vi forstår hinanden...

For selvfølgeligt lytter du til din form for musik, lige som jeg til min. Og
hvem kan afgøre, om nogen af os har ret... Det kan kun vi... Men er vi bare
lidt kloge, accepterer vi og prøver at forstå at forstå hinanden. Og jeg
skulle tage meget fejl, om ikke vi rigtigt mange steder, fint kunne dele
musikunivers... Lige som der nok også er områder, hvor det bliver lidt
sværere, men det mindste man kan gøre, er at forsøge

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-11 12:43

> [...]

> musikunivers... Lige som der nok også er områder, hvor det bliver lidt
> sværere, men det mindste man kan gøre, er at forsøge

"keep an open mind" som jeg plejer at sige :)

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-11 17:43

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Holdt du virkelig ud i 5 minutter Benny - du er godtnok tålmodig, må jeg
> sige
>
> mvh Eva

Øhmnn... host-host.

Hillsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-09-11 17:52

meddelelsen news:4e679f24$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Øhmnn... host-host.
>
> Hillsen Åge

Hørte du den i samtlige 24 minutter Åge - nu har den slags musik måske slået
schlagerne ud, hva` ?

mvh Eva )

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-11 18:15

> Hørte du den i samtlige 24 minutter Åge - nu har den slags musik måske
> slået schlagerne ud, hva` ?
>
> mvh Eva )

Jeg hører ikke næseringsmusik, men den der restaurant-sang på 20 minutter,
synes jeg er rigtig god.

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-09-11 18:16

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg hører ikke næseringsmusik

Hvis du ikke hører det vi andre linker til, forventer du så at vi skal
gøre det samme med dit slager hejs ?

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-11 18:18

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du ikke hører det vi andre linker til, forventer du så at vi skal
> gøre det samme med dit slager hejs ?
>
> /thomas

jeg tror da der er mange der lytter til det slager-halløj vi andre linker
til

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-09-11 18:20

> [...]

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> jeg tror da der er mange der lytter til det slager-halløj vi andre linker

Hvis nu det musik jeg linker til har 800.000 visninger på youtube og din
slager sang har 500 ... hvem vinder så ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-11 18:24

> Hvis nu det musik jeg linker til har 800.000 visninger på youtube og din
> slager sang har 500 ... hvem vinder så ?

Det gør Åge. For de mennesker der kan lide schlagere bruger hverken Youtube,
downloads eller andre musikmedier.
De ser KUN TV-shows, det ved du da godt? Hver eneste aften sidder 2
millioner danskere med deres Astra-paraboler eller gamle VHS-bånd, og suger
schlagermusik til sig fra Tyskland, mens de indhalerer deres kaffe,
småkager, og måske en Chateau Migraine fra den lokale brugs.

:)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-09-11 18:25

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
> schlagermusik til sig fra Tyskland, mens de indhalerer deres kaffe,
> småkager, og måske en Chateau Migraine fra den lokale brugs.

Når får jeg mareridt i nat .. tak for det !

;)

/thomas

Fra : John

Dato : 07-09-11 11:30

> Og så er der grene af musikken hvor det ikke kan blive langt nok ... og
> giver mulighed for virkelig at komme i dybden med temaer og variere en
> [...]

Det er sygt at lave et nummer der er SÅ langt! Der tror jeg de fleste taber
tålmodigheden! Det varer jo hundrede år inden den kommer i gang!

Jeg har numre der er 6-7 min. lange, og det er nok mit maksimum! Ellers skal
den fandeme være god

John

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-09-11 11:49

On 07-09-2011 12:30, John wrote:

> Jeg har numre der er 6-7 min. lange, og det er nok mit maksimum! Ellers
> skal den fandeme være god

Det er virkelig et interessant spørgsmål.
Hvor længe kan et musiknummer blive ved med at være lige godt?
Jeg tror at det var Herluf Holdt der engang havde en stafet om lange
musiknumre.
Indenfor klassisk musik er der mange eksempler, men hvad med
underholdningsmusikken?

Paco De Lucia , John McLaughlin og Al Di Meola har nogle indspilninger
af "Mediterranean Sundance" i forskellige længder.
Nogle af dem synes jeg beholder intensiteten 'hele vejen igennem', her
er f.eks. en udgave på ca. 7 minutter:
http://www.youtube.com/watch?v=9cadbYIzhqQ

Henning

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-09-11 12:00

> Det er sygt at lave et nummer der er SÅ langt! Der tror jeg de fleste taber
> tålmodigheden! Det varer jo hundrede år inden den kommer i gang!

Du skal se på det som en rejse ... en god bog man kan fordybe sig i. Og
nej, det her er absolut ikke mainstream.

/thomas

Fra : Max

Dato : 07-09-11 11:41

Hej Thomas

> Prøv at sætte den her på:
>
> <http://www.youtube.com/watch?v=LH_9lJxeiXg>

Minder det ikke lidt om at se maling tørre ?

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-11 17:47

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at sætte den her på:
>
> <http://www.youtube.com/watch?v=LH_9lJxeiXg>

Prøv at tjekke den her ud. Det er mega-klasse. den varer 20 minutter:
http://www.youtube.com/watch?v=Sz688eBs93Q

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-09-11 10:40

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan godt være, men jeg vil mene at det er ret atypisk!
>
> Man siger jo at et godt pop-nummer varer 3 min., og det gælder nok også
> for de fleste andre genrer!
>

> John

Om ikke andet, begrænser det da udvalget ganske væsentligt

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-11 17:41

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og så lige en sommersang med Flippers:
> http://www.youtube.com/watch?v=7Uk-4QCJuKc

Og så lige lidt BLUE HAWAII: http://www.youtube.com/watch?v=8rLXjnlRo8w

.........og lidt andet Blue Hawaii:
http://www.youtube.com/watch?v=MFs76IKspWg

Sommerstemning, så det sparker numse.

Fra : Michel Sanomi

Dato : 07-09-11 01:03

Hej,

Jeg vil blot takke for jeres gode bud. Som altid lidt for enhver smag,
men jeg lyttet til dem alle.

Og jeg vil selv komme med et enkelt mere:

Simon May: "Summer of my Life" - http://www.youtube.com/watch?v=PKeTWvsyWuE

Jeg synes, den er utroligt smuk, men ... måske også kedelig.

Nå, ja. Så en mere, der efter en lang intro eksploderer. Jeg har mange
cd'er med Shakatak...

Shakatak: "Summer Sky" - http://www.youtube.com/watch?v=4kOzAyKXM5I

Mange efterårshilsner
Michel