Peter Belli førsøgte selvmord
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-09-11 17:30

........................ men det lykkedes ikke.

Peter Belli startede op i den mere støjende afdeling, med sange som "Hvis
jeg var arbejdsløs. Han begyndte derefter at spille musik for den
almindelige befolkning - og med stor succes. Nogle af hans mest kendte sange
er sange som "Langturschauføren", "Bedste bedste - jeg esker dig" og "Kære
gamle tog".

Peter Belli har altid haft en forkærlighed for noget med trafik, f.eks. hans
sang om langturschauføren, hans sang om Holbæk motorvej og hans sang om det
kære gamle fut-tog.

Skal vi lige standse fut-toget. ØV den er fjernet fra Tuben. Jamen vi skal
altså have en af hans bedste sange.
Han er meget kendt indenfor protest-dansktop, lige som John Mogensen var. Vi
tager "Bliv væk fra vort kvarter":
http://www.youtube.com/watch?v=Yf6OBIT-ao8

Her er han med noget trafik på Holbæk-motorvejen. Han er chaufør på linie
3: http://www.youtube.com/watch?v=FVLKlW7ttU0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-09-11 17:33

meddelelsen news:4e63a79f$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Her er han med noget trafik på Holbæk-motorvejen. Han er chaufør på linie
> 3: http://www.youtube.com/watch?v=FVLKlW7ttU0&feature=related

Vi skal lige have noget mere trafik. Her kører han rundt i en lastbil.
"Teddybjørn": http://www.youtube.com/watch?v=SXmNTyEhmBk&feature=related

Og så lidt om "Spritbilisten": http://www.youtube.com/watch?v=bwFmDQDtq98

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-09-11 17:43

meddelelsen news:4e63a849$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Her kan læses om hans selvmordsforsøg:
http://slave2.seoghoer.dk/Nyheder/Kendte%20DK/Belli%20selvmord.aspx

Idag er han forøvrigt invalid:
http://www.seoghoer.dk/Nyheder/Kendte%20DK/Peter%20Belli%20Jeg%20er%20blevet%20invalid.aspx

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-09-11 17:47

meddelelse news:4e63a79f$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Yf6OBIT-ao8
>
> Her er han med noget trafik på Holbæk-motorvejen. Han er chaufør på linie

Hej Åge

Somme tider har du lidt kuk i begreberne...

Hvis jeg var arbejdsløs, var da slet ikke spor støjende... Og i øvrigt var B
siden jo en af dine egne favoritter... Regn & Gråd, som jo naturligvis var
en i mine ører god Dansk udgave af Rain and tears.

M.V.H...Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-09-11 17:57

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg var arbejdsløs, var da slet ikke spor støjende...

Det eneste støjende Peter lavede var de år han spildte sit talent på rædsler
som Teddybjørnen, Ingen regning og andre kvalmere.