Stafetten: Motorcykler
Fra : Ukendt

Dato : 04-09-11 10:20

Det bliver ikke lettere at finde emner efterhånden, men jeg har lige set en
feeeeed Ducati 916, så emnet bliver motorcykler denne gang.

Som f.eks. Harpo med et gammelt diskonummer:
http://www.youtube.com/watch?v=9o-HIAPLRTU

Eller Steppenwolf: http://www.youtube.com/watch?v=rMbATaj7Il8

Kom med noget "kværn" :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-09-11 10:38

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> en feeeeed Ducati 916, så emnet bliver motorcykler denne gang.
>
> Som f.eks. Harpo med et gammelt diskonummer:

Kan en rigtig Svendborg-Krutte-motorcykel ikke gå an?:
http://www.youtube.com/watch?v=6tlHM7_XgEY

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-09-11 10:47

meddelelsen news:4e6346fd$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kan en rigtig Svendborg-Krutte-motorcykel ikke gå an?:
> http://www.youtube.com/watch?v=6tlHM7_XgEY

Her er den i en live-udgave. Selv om han starter sangen (på cd-udgaven) med
at skrige "så stop dog den forkrøblede neger-musik", så er dennne
live-udgave faktisk "nu med neger".
som Zirkus Nemo siger. Der er i hvert fald en neger der danser noger
bræk-dans i indslaget.

http://www.youtube.com/watch?v=vJ1uHXmrNOA

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 04-09-11 11:02

meddelelse news:4e6346fd$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Kan en rigtig Svendborg-Krutte-motorcykel ikke gå an?:
> http://www.youtube.com/watch?v=6tlHM7_XgEY

Må jeg så be' om denne her:
http://www.bandbase.dk/FinnHolbek/Track/6222/Puch-Maxi/
Det er en af mine gamle skolekammerater, der har slået sig ned som musiker.
Her får vi hans nummer "Puck Maxi".

Gasolin har den kendte Det var Inga,Katinka & smukke Charlie - På Sin
Harley.
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=MtmvfVXLtSY

En gammel sang fra Arlo Guthrie: Motorcycle Song.
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=g266Uwp6ZnI

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Bak

Dato : 04-09-11 10:48

> [...]
> en feeeeed Ducati 916, så emnet bliver motorcykler denne gang.
>
> Som f.eks. Harpo med et gammelt diskonummer:

Yearh fed optagelse:

The Shangri-Las Leader of the Pack:
http://www.youtube.com/watch?v=UiJaNSXlYuQ

Og så en lille raritet. Det københavnske band Phonovectra fik i 2007 helt
ekslusivt lov til at bruge optagelser fra Carl Th. Dreyers film lavet over
Johannes V. Jensens "De nåede Færgen"

Phonovectra - Too Young To Die
http://www.youtube.com/watch?v=fsGqTlSBDUE

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-11 14:57

> [...]
> ekslusivt lov til at bruge optagelser fra Carl Th. Dreyers film lavet over

Du får staffetten for dette usædvanlige og anderledes klip.

Fra : Martin Bak

Dato : 05-09-11 16:56

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Du får staffetten for dette usædvanlige og anderledes klip.

Jeg takker for tilliden, og vender tilbage lidt senere med et nyt emne.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 05-09-11 16:59

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Du får staffetten for dette usædvanlige og anderledes klip.

Absolut fortjent! Fremragende video.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-09-11 11:19

"Alex Linaa" skrev i meddelelsen

[...]

---

Så må vi da ha' The Hondels med Little Honda
http://www.youtube.com/watch?v=WqKi_9p1zks

Huey and The Hobgoblins: Motorbike Song
http://www.youtube.com/watch?v=WqKi_9p1zks

Michael Katon: Motorcycle Blues:
http://www.youtube.com/watch?v=OvgA3CwIbwo&feature=related

Jan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-11 13:24

Jan Kronsell wrote:

> Så må vi da ha' The Hondels med Little Honda
> [...]

Beach Boys versionen af Little Honda er bedre.
http://www.youtube.com/watch?v=2m1rrMB3JdA

Og hvad med lidt 'benzin' også?
http://www.youtube.com/watch?v=MtmvfVXLtSY

mvh. Erik Rihcard

Fra : Kert Rats

Dato : 04-09-11 13:45

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i en meddelelse

Jan Kronsell wrote:

> [...]
>
> Michael Katon: Motorcycle Blues:
> http://www.youtube.com/watch?v=OvgA3CwIbwo&feature=related

Beach Boys versionen af Little Honda er bedre.

****************

Æv bæv, jeg kom bare først med Gassernes Inka mv.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-09-11 22:03

Jan Kronsell wrote:

> [...]
>
> Michael Katon: Motorcycle Blues:
> http://www.youtube.com/watch?v=OvgA3CwIbwo&feature=related

Beach Boys versionen af Little Honda er bedre.

Det kan vel diskuteres .

Her er i øvrigt det rigtige link til Huey and Hobgoblins
http://www.youtube.com/watch?v=LU_0s5Ak_HA

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-09-11 11:34

On 04-09-2011 11:20, Alex Linaa wrote:
> Det bliver ikke lettere at finde emner efterhånden, men jeg har lige set en
> feeeeed Ducati 916, så emnet bliver motorcykler denne gang.

AC/DC med "Harley Davidson" må vist være svaret:
http://www.youtube.com/watch?v=jPfPHB8JpfU&feature=related

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-09-11 12:16

> [...]
> en feeeeed Ducati 916, så emnet bliver motorcykler denne gang.
>
> Som f.eks. Harpo med et gammelt diskonummer:

Tja, lidt senere end Born to be Wild... Chris Speeding / Motorbikin'

http://www.youtube.com/watch?v=7Juz4W9yEYA

Stærkt forfulgt af Saxon / Wheels of steel

http://www.youtube.com/watch?v=ax1U5MrlNCw

Og nå ja, nu mødte jeg ham jo lige i går, så han var jo tæt på i tankerne...
Så hvad ville være mere naturligt, end slutte med Slåbrock band / To Gears
Diesella

http://www.youtube.com/watch?v=2yjiOqpOCW4

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-11 14:51

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Kom med noget "kværn" :)

Denne gang kun en enkelt fra mig: Bat out of Hell. Fyren i sangen dør på
sin "silver-black motorbike"

http://www.youtube.com/watch?v=Q9hLcRU5wE4

Det er godt nok mange år siden jeg selv havde motorcykel, men det er jo så
moderne blandt midaldrende mænd, så hvem ved?

Venligst
Lars

Fra : Max

Dato : 05-09-11 11:49

Hej Alex

> Det bliver ikke lettere at finde emner efterhånden, men jeg har lige
> set en feeeeed Ducati 916, så emnet bliver motorcykler denne gang.

Så bliver du nødt til at have denne her, kik på 0:50, det ligner min
drøm om en motorcykel, nemlig en BMW R26 :)

Trailer - Min søsters børn på bryllupsrejse
http://www.youtube.com/watch?v=64R8AhbGYdk

og så lige noget mere musikalsk

Paul McCartney "Biker like an Icon"
http://www.youtube.com/watch?v=NGWzbQMflz0&feature=related