MS Windows
briani 27239
Skjule A + B drev ??
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 04-09-11 13:47

Får en gang i mellem fejl fra et program om at der IKKE er disk i A
drevet, jeg har ikke noget A eller B drev, kan man ikke fjerne/skjule
de drev bogstaver, sådan så systemet ikke tænker på dem mere ?

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Ole C

Dato : 04-09-11 14:25

Brian Vestergaard skrev blandt andet:

> Får en gang i mellem fejl fra et program om at der IKKE er disk i A
> drevet, jeg har ikke noget A eller B drev, kan man ikke fjerne/skjule
> de drev bogstaver, sådan så systemet ikke tænker på dem mere ?

Hvilket program er der tale om?
Det lyder ikke som om systemet er i tvivl....

--
vh
Ole C

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 04-09-11 14:30

Ole C formulerede søndag:

> Hvilket program er der tale om?
> Det lyder ikke som om systemet er i tvivl....

Blandt andet Samsung Kies :/

Fra : Hekatombe

Dato : 04-09-11 14:41

Den 04-09-2011 14:46, Brian Vestergaard skrev:
> Får en gang i mellem fejl fra et program om at der IKKE er disk i A
> drevet, jeg har ikke noget A eller B drev, kan man ikke fjerne/skjule de
> drev bogstaver, sådan så systemet ikke tænker på dem mere ?

Du kan gå ind i BIOS opsætningen for at deaktivere Drive A og Drive B
eller FDD (eller hvad man nu kalder det der).
Hvordan man gør det er lidt forskelligt fra bundkort til bundkort, men
du kan kigge i manualen for bundkortet...

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-09-11 15:50

> [...]
> drevet, jeg har ikke noget A eller B drev, kan man ikke fjerne/skjule de
> drev bogstaver, sådan så systemet ikke tænker på dem mere ?

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\

NoDrives=Value
---
Value for hidden drives:
11111111111111111111111111
ZYXWVUTSRQPONMLKJIHGFEDCBA

Sample:
00000000000111100000000000
ZYXWVUTSRQPONMLKJIHGFEDCBA

som kan konverteres til dec. 30720, som skjuler L:,M:,N:,O:

A:+B: er altså værdien 3

//finn