kaustisk soda (natriumhydroxid),
Fra : oz7aik

Dato : 04-09-11 02:23

Hvor kan man købe kaustisk soda (natriumhydroxid), i 5 eller 10 kg,
helst i Københavns området.

JbP

Fra : Tom Andersen

Dato : 07-09-11 19:20

Hvad skal det bruges til i så stor en mængde?

Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-09-11 23:39

Den 07-09-2011 20:20, Tom Andersen skrev:
> Hvad skal det bruges til i så stor en mængde?
rengøring ku' være et bud!

//finn

Fra : oz7aik

Dato : 08-09-11 09:02

Den 04-09-2011 03:23, oz7aik skrev:
> Hvor kan man købe kaustisk soda (natriumhydroxid), i 5 eller 10 kg,
> helst i Københavns området.
>
> JbP

hej igen
det skal bruges til at fjerne maling fra murværk

har i ellers andre forslag.?

JbP

Fra : Max

Dato : 08-09-11 09:07

Hej

> det skal bruges til at fjerne maling fra murværk

Har du testet at det kan lade sig gøre ?

--
Mvh Max

Fra : oz7aik

Dato : 08-09-11 11:22

Den 08-09-2011 10:06, Max skrev:
> Hej

> Har du testet at det kan lade sig gøre ?

Har selv brugt det til at fjerne maling fra møbler.
så jeg vil prøve det på murværk.

JbP

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-09-11 08:38

oz7aik wrote:

> Har selv brugt det til at fjerne maling fra møbler.
> så jeg vil prøve det på murværk.

Ja, det virker, men det er ikke uden risiko.

Afhængig af hvad det er for noget 'murværk' og malingen, kunne du prøve at
starte med en højtryksspuler, og 'nøjes' med at tage resterne med kaustisk
soda.

Stig Johansen

Fra : oz7aik

Dato : 13-09-11 08:46

Den 12-09-2011 09:38, Stig Johansen skrev:

> [...]
> starte med en højtryksspuler, og 'nøjes' med at tage resterne med kaustisk

Det er ikke så godt, har lige haft 2 affugter stående i 4 uger.
murværk er beton, malingen er plastik/limfarve med kalk inden under.
Hvis de som have malet have fjernet kalken før maling have jeg ikke de
problem, så kunne jeg bare fjerne det løse maling og male over.

JbP

Fra : Tom Andersen

Dato : 08-09-11 20:08

http://www.brenntag-nordic.com/da/pages/Products/productlist/pd_n_e.html