Stafetten: Løb for livet
Fra : Max

Dato : 02-09-11 20:40

Hej

Det er lidt svært at blive ved med at finde ting til
stafetten der virker bare lidt intilligente :)

Så jeg bliver i sportens verden hvor vi jo allerede
har været de sidste par dage. Mere specifikt vil jeg
have numre der hænger sammen med det at løbe.

Jeg vil så starte med en af de største rock grupper
verden jo har set indtil vidre, nemlig:

Pink Floyd - Run Like Hell
http://www.youtube.com/watch?v=ySO-gryuO-c

Og så en dyregruppe der synger om vejens absolutte
hurtigste løbere "beep-beep":

The Animals - Roadrunner
http://www.youtube.com/watch?v=m3XvRyULbdU

Kom med nogle forslag, gerne mere originale end mine :)

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-11 20:56

> [...]
> har været de sidste par dage. Mere specifikt vil jeg
> have numre der hænger sammen med det at løbe.

Løb Samson LØB m. Birgit Lystager.
Kan ikke finde den med hende, men her er den i en pjatte-udgave, med
nogle tilfældige folk: http://www.youtube.com/watch?v=mttajWrfH0c

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 02-09-11 20:57

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Så jeg bliver i sportens verden hvor vi jo allerede
> har været de sidste par dage. Mere specifikt vil jeg
> have numre der hænger sammen med det at løbe.

Martha and the Vandellas - Nowhere To Run
http://www.youtube.com/watch?v=J6JQ2Vzr0bQ

Van Halen - Runnin' With The Devil
http://www.youtube.com/watch?v=V1uz_aDo0YA

--
Carl

Fra : P. Petersen

Dato : 02-09-11 23:17

"Carl Drud" skrev i meddelelsen news:8739geyayx.fsf@cdnews.my-fqdn.de...

> [...]

> har været de sidste par dage. Mere specifikt vil jeg
> have numre der hænger sammen med det at løbe.

Martha and the Vandellas - Nowhere To Run

Martha er et af de fedeste musikalske indslag på filmen Warriors, fra sidst
i 70'rne.
En film hvor der virkelig løbes.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 03-09-11 20:56

Hej Pelle

>Martha er et af de fedeste musikalske indslag på filmen Warriors, fra sidst
>i 70'rne.

Jeg troede "Martha" var en kultfilm fra tredserne hvor slet ingen
tænker på at løbe.

Ps: lad være med at svare under en signaturadskiller, det gør det meget
besværligt at svare på indlæg hvor man har gjort det da ens mailer
skære det væk der står under adskilleren.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 03-09-11 20:52

Hej Carl

> Martha and the Vandellas - Nowhere To Run
> http://www.youtube.com/watch?v=J6JQ2Vzr0bQ

Et herligt gensyn med ungdommens musik :)

> Van Halen - Runnin' With The Devil
> http://www.youtube.com/watch?v=V1uz_aDo0YA

Flot titel, men hvor er musikken kedelig, det hænger
slet ikke sammen.

Max

Fra : MicJen

Dato : 02-09-11 21:19
Fra : Max

Dato : 03-09-11 20:58

Hej MicJen

> Snow patrol - Run

En gruppe jeg har overset, måske fordi de er lidt
svære at få øje på :)

Max

Fra : dufur

Dato : 02-09-11 23:09

On 02/09/11 21.39, Max wrote:
> [...]
>
> The Animals - Roadrunner
> http://www.youtube.com/watch?v=m3XvRyULbdU
>
> Kom med nogle forslag, gerne mere originale end mine :)

Iron maiden - Run to the hills

http://www.youtube.com/watch?v=geHLdg_VNww&ob=av3e

Fra : Max

Dato : 03-09-11 20:59

Hej dufur

> Iron maiden - Run to the hills

Et forslag var det da, tak for det.

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-09-11 23:31

On 02-09-2011 21:39, Max wrote:

> Mere specifikt vil jeg
> have numre der hænger sammen med det at løbe.

Luther Ingram med "Run For Your Life":
http://www.youtube.com/watch?v=gxSu0ofgC14

Henning

Fra : ASKF

Dato : 03-09-11 06:14

Henning Jensen ytrede sig i <4e61593d$0$304$14726298@news.sunsite.dk>
med dette:

>Luther Ingram med "Run For Your Life":
>http://www.youtube.com/watch?v=gxSu0ofgC14

Kate Bush - Running Up That Hill
<http://www.youtube.com/watch?v=wp43OdtAAkM>

Tom Petty and the Heartbreakers - Running Man's Bible
<http://www.youtube.com/watch?v=yeqOi3j-oME>

Pink Floyd - Run Like Hell
<http://www.youtube.com/watch?v=ySO-gryuO-c>
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:04

Hej Allan

> Kate Bush - Running Up That Hill

Tak, det er så dejligt at få bekræfte ens fordomme :)

> Tom Petty and the Heartbreakers - Running Man's Bible

Er herligt nummer, jeg brugte mange år på at lære en
god side af Tom Petty at kende, opfattede ham længe
som et Dylan plagiat, men han bunder faktisk meget
dygere end det.

> Pink Floyd - Run Like Hell

Se, det var jo et af mine oplæg :)

Max

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:00

Hej Henning

> Luther Ingram med "Run For Your Life":

Den er for simpel, det kan du gøre bedre :)

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-11 06:13

> [...]
> har været de sidste par dage. Mere specifikt vil jeg
> have numre der hænger sammen med det at løbe.

Ja så må Beatles i hvert fald på banen.

Det er faktisk en ret brutal sang. Gad vide om der ikke ville blive ret så
voldsomme protester, hvis nogen i dag kom ud med en tilsvarende tekst?

Beatles - Run for your life
http://www.youtube.com/watch?v=Ab4I1MAaK-c

Og endnu en ældre sag:

Del Shannon - runaway
http://www.youtube.com/watch?v=0S13mP_pfEc&feature=related

Og tilbage til sporten:

Rush - Marathon
http://www.youtube.com/watch?v=rP58U_R3gK0

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:06

Hej Martin

> Beatles - Run for your life

> Del Shannon - runaway

> Rush - Marathon

3 rigtig gode indlæg, tak for dem.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-11 10:26

> Så jeg bliver i sportens verden hvor vi jo allerede
> har været de sidste par dage. Mere specifikt vil jeg
> have numre der hænger sammen med det at løbe.

Hmmm... de fleste af dem jeg kender er taget, så jeg vil følge en alternetiv
vej.

Først det skotske band Runrig, med Loch Lomond:
http://www.youtube.com/watch?v=P687O8JiDpU
Der er da lidt "run" i bandet, og musikken er god :)

Dernæst min egen vinkel på løb, nemlig to numre fra min MP3-afspiller, som
jeg bruger på mine løbeture:

Disturbed med "Asylum": http://www.youtube.com/watch?v=1K9jBL2syJ8&ob=av2e
(90 BPM - et godt tempo :)

Nightwish med "Deep Silent Complete":
http://www.youtube.com/watch?v=KvVQmAZdSV0 (92 BPM)

/Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-09-11 13:08

"Alex Linaa" skrev i meddelelsen

> [...]

Først det skotske band Runrig, med Loch Lomond:
http://www.youtube.com/watch?v=P687O8JiDpU
Der er da lidt "run" i bandet, og musikken er god :)

Og endnu mere "run" med dett nummer
http://www.youtube.com/watch?v=tUhxXxuAshA

Jan

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:10

Hej Jan

> Og endnu mere "run" med dett nummer

Ja, det er vel næsten dobbelt "Run" ?

Max

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:09

Hej Alex

> Først det skotske band Runrig, med Loch Lomond:
> Der er da lidt "run" i bandet, og musikken er god :)

Det nummer er jo altid et sikkert hit, og Runrig er jo
et band der gør arbejdet fint.

> Disturbed med "Asylum":

Det kunne også få mig til at løbe væk :)

> Nightwish med "Deep Silent Complete":

Nok aldrig noget jeg falder for :)

Max

Fra : P. Petersen

Dato : 03-09-11 11:47

"Max" skrev i meddelelsen

[...]

Jo Jo Gunne. Run Run Run.
http://www.youtube.com/watch?v=MNVc6AokZVk
Fedt nummer med en masse energi, der stadig holder efter næsten 40 år.

En gut, der også er fyldt med energi. The Boss. Born to run.
http://www.youtube.com/watch?v=IxuThNgl3YA

Mere energi. Whitesnake. If you want me (I'll come running)
http://www.youtube.com/watch?v=na-xU4yocnk

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:12

P. Petersen wrote:

Igen en af dem der er så besværlige at svare på,
men tre tunge titler omkring emnet er det.

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-09-11 12:18

> [...]
>
> The Animals - Roadrunner
> http://www.youtube.com/watch?v=m3XvRyULbdU
>
> Kom med nogle forslag, gerne mere originale end mine :)

Så må Göran Rydh jo ud og jogge igen... Her med Keep in jogging.

http://www.youtube.com/watch?v=8tsJQXbH4rI

Iron Maiden, for at vælte helt over i den anden grøft... Run to the hills

http://www.youtube.com/watch?v=eDd-GXkMrJs
Den skal du ikke høre Åge

Og den sidste, er nok ikke lige run for life, men alligevel...

Heart ned deres Who will you run to ?

http://www.youtube.com/watch?v=fM44F-M78Vs&feature=related

Det var vist det...

...M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:16

Hej Benny

> Så må Göran Rydh jo ud og jogge igen... Her med Keep in jogging.

Håber han løber bedre :)

> Iron Maiden, for at vælte helt over i den anden grøft... Run to the
> hills

Den kan da ellers ikke skade nogen :)

> Heart ned deres Who will you run to ?

Ikke min kop kaffe.

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 03-09-11 12:58

> [...]
> have numre der hænger sammen med det at løbe.
>
> Jeg vil så starte med en af de største rock grupper

Så må vi også lige have denne her med fra samme gruppe: On the Run, fra
deres Dark Side of the Moon.
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=pRtKncZlimI

Her er en pæn ting, i hvert fald smuk vokal. Det er Corrs med deres Runaway.
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=zYxYo2_YttI

Jo Jo Gunne har et nummer, der hedder "Run run run".
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=buMg7cDtlls

Samme gruppe har et massivt nummer, der hedder "To the Island", hvor det at
løbe indgår, men det kan jeg ikke finde på tuben, desværre.

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:19

Hej Kert Rats

> Så må vi også lige have denne her med fra samme gruppe: On the Run,
> fra deres Dark Side of the Moon.

Fint nummer

> Her er en pæn ting, i hvert fald smuk vokal. Det er Corrs med deres
> Runaway. Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=zYxYo2_YttI

Hvorfor er smukke vokaler altid så utrolig kedelige ?

> Jo Jo Gunne har et nummer, der hedder "Run run run".

Den har været vendt.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-11 17:20

> Så jeg bliver i sportens verden hvor vi jo allerede
> har været de sidste par dage. Mere specifikt vil jeg
> have numre der hænger sammen med det at løbe.

Lige en enkelt mere, with a twist.

Den er tysk, det lyder af helvede til, og jeg hader den:
"La Bostella": http://www.youtube.com/watch?v=ku5Zi0IoHnE

Og hvad har det så med løb at gøre?
Jo, den var noget af det vi blev tvangsindlagt til på den lokale danseskole.
Og da jeg havde været der nogle gange, løb jeg derfra så hurtigt mine små
tynde ben kunne bære mig, til mine forældres store fortrydelse

/Alex

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:20

Hej Alex

> Den er tysk, det lyder af helvede til, og jeg hader den:
> "La Bostella": http://www.youtube.com/watch?v=ku5Zi0IoHnE

Se, det nummer gav dig naturligvis stafetten :)

Max

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-11 23:53

> Se, det nummer gav dig naturligvis stafetten :)

Hehe, nederen ;)
Jeg finder en ny stafet i morgen

Alex

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-09-11 18:16

> [...]
>
> The Animals - Roadrunner
> http://www.youtube.com/watch?v=m3XvRyULbdU
>
> Kom med nogle forslag, gerne mere originale end mine :)

"Fox on the run" m .Manfred Mann
http://www.youtube.com/watch?v=zXf3QttUPlI

"Run to me" m. Bee Gee
http://www.youtube.com/watch?v=ewu05-Zcmsg&feature=related

mvh Eva

Fra : Kert Rats

Dato : 03-09-11 19:11

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Fox on the run" m .Manfred Mann
> http://www.youtube.com/watch?v=zXf3QttUPlI

Den har Sweet også lavet: http://www.youtube.com/watch?v=30xG0LOC3qQ

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-11 19:54

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Den har Sweet også lavet: http://www.youtube.com/watch?v=30xG0LOC3qQ

Yep, og Pølle lavede "Band on the run"

http://www.youtube.com/watch?v=S7D65IomNYY

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:24

Hej Martin

> Yep, og Pølle lavede "Band on the run"

Og det må vi ikke glemme.

Max

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:23

Hej Kert Rats

> Den har Sweet også lavet: http://www.youtube.com/watch?v=30xG0LOC3qQ

Skal vi ikke bare glemme det ?

Max

Fra : Max

Dato : 03-09-11 21:23

Hej Eva

> "Fox on the run" m .Manfred Mann

Et sukkersødt nummer fra en meget glad tid hvor alt var så let :)

> "Run to me" m. Bee Gee

Beklager, jeg tåler kun Odessa LP'en fra den kant.

Max