Timray
Fra : Thomsen Kolding

Dato : 02-09-11 21:11

Denne Timray motor ligner Bladt, blot kr. 10.000 billigere:
http://www.timray.nl/tmd27di.htm
Fabriksny 27hk motor for kr. 30.000 inkl. moms. Jeg føler mig fristet -
der er ikke penge i kassen til en Volvo Penta eller bare til en Vetus.

--
Per Thomsen
Kolding

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 03-09-11 21:05

Jeg finder det mere end underligt, at det ikke er respons til Per Thomsen i
Kolding - tænker på min egen forespørgsel i forhold til en reklame hægtet på
min båd vedr. Bladt-motoren for nogen tid siden.
Den gang var der ikke nogle smalle steder med hensyn til hån, spot og spe i
forhold til, hvad man mente, jeg selv burde kunne udlede ud fra motorens
vægt osv. incl. publicering af, hvilken baggrund, der kunne findes ved div.
Google-søgninger mv.

Til Per - jeg håber da, at du får nogle kvalificerede svar på dit indlæg.
Jeg har jo selv i juli måned 2011 valgt at udskifte min saltvandskølede
Volvo Penta Md 17C fra 1980 til en Vetus 4-cyl. 42 hk m/sejldrev - der
mangler nu ca. 10 timers drift, før den er kørt til, men indtil nu har det
været og er en fornøjelse hver eneste gang, jeg bruger motoren under
sejlads. Momentet er en snak for sig, og havnemanøvrerne er blevet til noget
helt andet i forhold til den gamle motor.

Måske er Timray-motoren ok, selvom den er billig og vejer noget mere end så
mange andre typer af marine-motorer.

Undtaget i forhold til vægt er nok Lombardinien fra Italien- den vejer jo
ikke så meget, men den får heller ikke ret mange gode skudsmål her i
gruppen, selvom den også er forholdsvis billigere

Mvh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-11 07:07

Den 03-09-2011 22:04, Torben Skovgaard Bach skrev:
> [...]

> motor.
>
> Måske er Timray-motoren ok, selvom den er billig og vejer noget mere end

Jeg tænker, at emnet måske er uddebatteret, og at alt er sagt i din tråd
om Bladt-motoren.
Selvfølgelig ved jeg, at jeg ikke får en Volvo Penta, og at Timray'en
måske bare holder i 10 år i stedet for 35.
Min MD3B er ved at være udtjent. Den ryger lidt for meget, synes jeg, og
trækkraften er ikke, som den var - men måske skyldes det sidste
simpelthen rurer på skroget Vi er jo netop i denne weekend ude på
årets sidste tur med overnatning.
Valget står mellem en billig kineser og endnu en renovering af en 35 år
gammel motor.
Tak for svaret, Torben.

--
Per Thomsen