MS Windows
briani 27239
Redgering i kontekstmenuer
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-09-11 23:03

Ved højreklik på en menupunkt i start
menuen får jeg på én PC en mængde
valgmuligheder. På en anden PC er
disse valgmuligheder stærkt reduceret,
for eksempel mangler send til skrivebord.

Er der en metode til at redigere i de options,
der præsenteres ved et højreklik?
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Edmund

Dato : 02-09-11 23:34

Den 03-09-2011 00:02, Jørgen Farum Jensen skrev:
> [...]
> disse valgmuligheder stærkt reduceret,
> for eksempel mangler send til skrivebord.
>
> Er der en metode til at redigere i de options,

samme styresystem :?

I Windows 7
C:\Users\brugernavn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo

eller prøv at trykke på shift samtidig med højreklik.

--
Mvh Edmund

Fra : Cykelsmeden

Dato : 03-09-11 08:59

Den 03-09-2011 00:02, Jørgen Farum Jensen skrev:
> disse valgmuligheder stærkt reduceret,
> for eksempel mangler send til skrivebord.
>
> Er der en metode til at redigere i de options,
> der præsenteres ved et højreklik?
Jeg forstår du har "send to" men mangler skrivebord som dest?

åben mappen:
%appdata%\microsoft\windows\sendto og lav en genvej til skrivebordet.
(du kan lægge andre genveje til mapper og programmer her)

//finn

Fra : Benny Andersen

Dato : 03-09-11 20:21

Jørgen Farum Jensen wrote:
> [...]
> disse valgmuligheder stærkt reduceret,
> for eksempel mangler send til skrivebord.
>
> Er der en metode til at redigere i de options,
Den manueller metode er redigering i HKEY_CLASSES_ROOT - det er faktisk
slet ikke indviklet når man først har fattet princippet.
Der findes en 'gammel metode' og 'en nyerer' - den gamle er med en
'command' nøgle.
Lad os tage et eksempel: Der ønskes et menupunkt, navn: 'console', for
mapper, så det er muligt at åbne et console vindue hvor current
directory og drev er den pågældene mappe.

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\console\command]
@="c:\\windows\\system32\\cmd.exe"

Søgetip:
context menu manually HKCR