Dansk musik invaderer Tyskland igen
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-11 14:44

Der er snart ingen grænser for hvor glade tyskerne er for danske musik.
Denne gang er det Berlin der suger til sig af dansk talent og vellyd:

http://www.musikeren.dk/nyheder/nyhed/artikel/dansk_musik_invaderer_berlin/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-11 15:20

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> Der er snart ingen grænser for hvor glade tyskerne er for danske musik.
> Denne gang er det Berlin der suger til sig af dansk talent og vellyd:
>
> http://www.musikeren.dk/nyheder/nyhed/artikel/dansk_musik_invaderer_berlin/

Det var da voldsomt. Det går åbenbart begge veje. Tyskerne er åbenbart
ligeså glade ved dansk musik, som vi er glade ved tysk skråstreg østrigsk
musik.
Viu ser hele tiden Hansi Hinterhasen i Tv2-reklamer

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-09-11 15:37

On 02-09-2011 16:19, Åge Halldorsson wrote:

> Viu ser hele tiden Hansi Hinterhasen i Tv2-reklamer

Har du noget hitliste-nyt, eller har han sprængt rammerne?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-11 15:49

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Har du noget hitliste-nyt, eller har han sprængt rammerne?
>
> Henning

Nej, jeg er ikke opdateret der.
.........men det er et voldsom problem med SONYs manglenede dygtighed og
evner, hvad angår at lancere tysk slager. Det er helt umuligt,
mnår man kun lanceret eet navn og tror at det er det eneste ene der findes.
Det går altså ikke.

Nu er der vist en popmusiker der hedder noget i retning af Rasmus Sebak
(Tommy Sebachs søn). Tænk sig hvis man kun lancerede dette
eneste navn indenfor popmusik og troede at der slet ikke var andre
popmusikere i hele verden. Folk ville sgu da ikke blive ved med at købe
hans cder. Det er for amatør-agtigt grebet an.
Der er da heller ingen der æden dansk bøf med løg 366 dage om året.

For Pokker da.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-09-11 16:03

On 02-09-2011 16:48, Åge Halldorsson wrote:

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

Med alt det Hansi-tv du nævner der er på tv2, så behøver Sony da ikke at
gøre yderligere.
Fanskaren kan jo tælles i titusindvis og de skal vel alle have mindst et
eksemplar?

Henning.

Fra : John

Dato : 02-09-11 16:12

> Med alt det Hansi-tv du nævner der er på tv2, så behøver Sony da ikke at
> gøre yderligere.
> Fanskaren kan jo tælles i titusindvis og de skal vel alle have mindst et
> eksemplar?

Hansi kan altså ikke komme ind på den danske top 40 denne gang! Hans nye
album "Zwei Herzen" udkom i mandags! De reklamerer da for den på TV 2, så
det er da faktisk underligt at han ikke engang er mellem de 40 bedst
sælgende albums, når han sidste år var nummer ét, og tilmed var den mest
solgte internationale kunster i Danmark?

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-11 16:41

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> sælgende albums, når han sidste år var nummer ét, og tilmed var den mest
> solgte internationale kunster i Danmark?

Arhhh, det synes jeg nu ikke er mærkeligt. Jeg gider ikke købe mere med ham.
jeg vil have nye slagernavne på banen.
Sån tror jeg også de ser på det indenfor popmusik. De køber jo heller
ikke bare musik med et eneste navn. Det
gælder også indenfor den nu afdøde rock-genre.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-11 17:03

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er da faktisk underligt at han ikke engang er mellem de 40 bedst
> sælgende albums, når han sidste år var nummer ét

Markedet er mættet.

> og tilmed var den mest solgte internationale kunster i Danmark?

Det tror jeg nu ikke han var. Hvor har du det fra?

Fra : John

Dato : 02-09-11 19:03

> Markedet er mættet.

Ja, måske! Men bare underligt at han sidste år kunne lægge nr. 1, og så
denne gang ikke engang komme ind på listen!

> Det tror jeg nu ikke han var. Hvor har du det fra?

Jeg mente at have læst det et sted, men i følge http://www.hitlisten.nu/ var
hans album "The Danish Collection" det 2. mest solgte udenlandske album,
liggende på en 7. plads. Kun overgået af Take That på 6. pladsen. Se
http://www.hitlisterne.dk/yearlist.asp. Men Hansi 2 albums mere på listen
"Ich Hab Dich Einfach Lieb" på 37. pladsen og "Glædelig Jul" på 63. pladsen,
så det skal vel nok passe at han har solgt mest?

I øvrigt er også både Helene Fischer og Semino Rossi at finde på listen,
selvom de ligger langt nede.

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-11 19:33

> "John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Markedet er mættet.

> Det tror jeg nu ikke han var. Hvor har du det fra?

Det er ellers almindeligt kendt,
hvis man fulgte med i salgstallene

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-11 16:39

> og de skal vel alle have mindst et eksemplar?
>
> Henning.

Næh, ikke jeg. Selv om jeg er blandt de hundreder af tusinder i fanskaren.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 02-09-11 17:08

meddelelsen news:4e60f89f$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Næh, ikke jeg. Selv om jeg er blandt de hundreder af tusinder i fanskaren.
>
> Hilsen Åge

Tja, jeg har nu lige købt Dolly Partons nyeste CD - selv om jeg har masser
med hende i forvejen.

Nogle sangere og sangerinder kan jeg bare ikke få nok CD´er med

mvh Eva

Fra : John

Dato : 02-09-11 19:13

> Tja, jeg har nu lige købt Dolly Partons nyeste CD - selv om jeg har masser
> med hende i forvejen.
>
> Nogle sangere og sangerinder kan jeg bare ikke få nok CD´er med

Ja, lige præcis!

Jeg skal også eje ALT med Helene Fischer!!! Til de interesserede kan det
oplyses at der efter ca. 2 år kommer med et nyt studiealbum med hende 14.
oktober 2011

Det under mig dog at Hansi ikke er kommet på Hitlisten denne gang!

Jeg køber ikke selv hans musik, selvom jeg da sagtens kan finde på at høre
det! Men hans primære målgruppe, er vel typer der stadig køber fysiske
CD'er!

John

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-09-11 19:26

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, jeg har nu lige købt Dolly Partons nyeste CD - selv om jeg har masser
> med hende i forvejen.
>
> Nogle sangere og sangerinder kan jeg bare ikke få nok CD´er med

Ja Åge blev hurtigt mættet af Hinterhülerens udgydelser.I betragtning af han
belastede os med mindst 500 indlæg om, skulle man ellers tro, at det var den
nye Messias, der var dukket op

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-11 19:39

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Ja Åge blev hurtigt mættet af Hinterhülerens udgydelser.I betragtning af
> han belastede os med mindst 500 indlæg om, skulle man ellers tro, at det

Åge har en opsamlings-cd med Hansi-manden og det er nok.
At Åge ikke skal have købt mere med ham, har intet at gøre med, at han
ikke længere synes at han er
en meget dygtig sanger. Åge har de cd-er med ham, som skal bruges og det er
nok. Åge kan lide masser af grupper
som han kun har een cd med - og ikke har planer om at købe flere med.

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 02-09-11 23:14

"Åge Halldorsson" skrev i meddelelsen

> [...]

nok. Åge kan lide masser af grupper
som han kun har een cd med - og ikke har planer om at købe flere med.

Aage er cool.
Lol.
A fuckin' gangsta.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-11 08:59

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Aage er cool.

Åge er ikke spor "kold".

> Lol.

Lalala lala

> A fuckin' gangsta.

Pelle kan selv være en "gangster".

> Med venlig hilsen
> Pelle

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-09-11 11:54

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Ja Åge blev hurtigt mættet af Hinterhülerens udgydelser.I betragtning af
> han belastede os med mindst 500 indlæg om, skulle man ellers tro, at det

Nå ja, men set med de rigtige briller, var det vel heller ikke helt løgn...
Det var da ham, der fik pladeselskaberne til at indse.. At der var et marken
for den slags.
Hvilket så siden er blevet fulgt io af andre... Og altså ikke at forglemme,
at Dansk & Schlager stadig de sidste 2 år, tegner sig for 51% af det samlede
salg...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-11 12:05

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> at Dansk & Schlager stadig de sidste 2 år, tegner sig for 51% af det
> samlede salg...
>
> M.V.H....Benny..

Øhhh..... hwa? - Tegner slagermusik sig for 51% af det samlede salg?
Hvad mener du?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-09-11 12:37

meddelelse news:4e6209d9$0$287$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Øhhh..... hwa? - Tegner slagermusik sig for 51% af det samlede salg?
> Hvad mener du?
>
> Hilsen Åge

Dansk & Schlager... Ja 51% af det samlede salg... Med det, mener jeg 51% af
det samlede musiksalg.. Hvad enten det drejer sig om salg af cd'er &
downloads..
Men altså nu skal du ikke forledes til at tro, at det drejer sig om
svimlende tal... For selv om du er ringe til at købe Schlager... Betyder det
jo så bare, at alle de andre genrers publikum, ikke er spor bedre... Jeg
tror godt jeg tør sige så meget, at der gennem de sidste år, er udsendt
rigtigt mange Box sets, hvor Danske kunstnere rigtigt træder igennem... Og
har solgt rigtigt godt... F.eks kom Bamses Venners tredie boks jo langt om
længe, efter en meget lang forsinkelse... Der var så vidt jeg ved,
stridigheder om nogle rettigheder... Bamse mente de udløb på et tidspunkt...
Modparten på et andet... Egentligt noget fjollet noget at strides om,
specielt da dem der havde rettighederne, ikke havde tænkt sig at bruge dem
til noget ).. Sebastian, Peter Belli, Tommy Seebach, Sanne Salomonsen,
Anne Linnet... Nå ja, listen ville jo nærmest blive endeløs... Og de fleste
af dem, sælger endnu... Så jeg forventer faktisk, at Dansk & Schlager %'ten
stiger lidt de kommende år...

M.V.H....Benny..

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 03-09-11 12:56

Den 03/09/11 13.36, Benny Mortensen skrev:
> [...]
> meddelelse news:4e6209d9$0$287$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Dansk& Schlager... Ja 51% af det samlede salg... Med det, mener jeg 51% af

På verdensplan eller i Brugsen på Fur?

/Lars

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-09-11 11:09

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På verdensplan eller i Brugsen på Fur?
>
> /Lars

Lad os nu bare begrænse os til Danmark... Men da ellers et godt forsøg, på
at være morsom... En skønne dag, lykkes det måske for dig )

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-11 12:11

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvilket så siden er blevet fulgt io af andre... Og altså ikke at
> forglemme, at Dansk & Schlager stadig de sidste 2 år, tegner sig for 51%

Det samlede salg -af hvad?
Måske tegner Schlager sig for 100%, hvis man måler salget af kassettebånd

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-09-11 12:26

> Det samlede salg -af hvad?
> Måske tegner Schlager sig for 100%, hvis man måler salget af kassettebånd

> [...]

Jamen du skal da bare sætte dig op mod musikindustriens egne tal... Det er
da helt fint.... Men når i plejer at kalde Åge Faktaresistent, hvad skal man
så kalde dig ?.... Hvis pladeindustrien lyver, når de siger 51%... Jamen så
gør jeg også... Ingen tvivl om det. Og ifølge dem, har Dansk & Schlager de
sidste 2 år, tegnet sig for 51% af det samlede salg... Men så igen... Set
med mine øjne, kan jeg ikke lige finde nogen grund til, at de skulle lyve...
Så jeg vælger at tage deres ord til troende...

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-11 13:14

> [...]
> igen... Set med mine øjne, kan jeg ikke lige finde nogen grund til, at de
> skulle lyve... Så jeg vælger at tage deres ord til troende...

Jeg spørger dig, 51% af hvad?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-11 14:13

> Jeg spørger dig, 51% af hvad?

Sammenblandingen er jo latterlig.
At der sælges mest dansk musik i Danmark kommer vel ikke som nogen
overraskelse, men at slå det sammen og sige "Dansk musik og schlager", er
lige så intetsigende som at sige tyske biler + ellerter.

Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-11 15:17

> [...]
> overraskelse, men at slå det sammen og sige "Dansk musik og schlager", er
> lige så intetsigende som at sige tyske biler + ellerter.

Hvortil kommer, at salgstal ikke rigtig siger noget om det faktiske
musikforbrug længere. Dermed heller ikke noget om populaitet.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-11 15:58

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Hvortil kommer, at salgstal ikke rigtig siger noget om det faktiske
> musikforbrug længere. Dermed heller ikke noget om populaitet.

> Martin

Glem det! - det kommer du ikke igennem med her. Jeg har prøvet. til
bevistløshed, at forklare at salgstal intet siger om hvor populær en gruppe,
eller genre er. Meget mere
interessant er det hvor mange der ser musik på tv. Her kommer slager helt i
top, som den langt mest populære musikgenre. Det siger meget mere om
popularitet end salgstal.

Men den går ikke her.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-11 16:35

> Hvortil kommer, at salgstal ikke rigtig siger noget om det faktiske
> musikforbrug længere. Dermed heller ikke noget om populaitet.

Fysiske CD'er er yt, og selv streaming eller downloads fra musiksites
fortæller ikke hele historien.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-09-11 11:25

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Fysiske CD'er er yt, og selv streaming eller downloads fra musiksites
> fortæller ikke hele historien.

Nej, men det kan man jo så sige... Det gør historien...

Sidste gang Deep Purple var i Danmark, fortalte selv Alex... Hvorfor han
ikke troppede op....

Sussi & Leo's publikum, stiller ikke den slags spørgsmål... De kommer bare..
Så ud fra den betragtning, må vi jo hvis vi skal følge Alex egen
terminologi, så må Sussi & Leo altså være større end Deep Purple... Eller
har jeg forstået dig forkert Alex ?????????

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-09-11 11:20

> [...]
>>
> Hvortil kommer, at salgstal ikke rigtig siger noget om det faktiske
> musikforbrug længere. Dermed heller ikke noget om populaitet.

Og sådan lige hvad, kan du så bruge det til ?

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-09-11 11:19

> [...]
> overraskelse, men at slå det sammen og sige "Dansk musik og schlager", er
> lige så intetsigende som at sige tyske biler + ellerter.

Tja, lad mig se... Hvis vi tager samme sammenligning...

Og der vist ikke er blevet solgt bare en ny Ellert... De sidste 2 år

Så måtte det jo så være 51% af det samlede Danske bilsalg, der var Tyske
biler. Hvilket jeg da er helt sikker på, ville være ønsketænkning, men det
ville have glædet den Tyske bilindustri, samt de Danske importører af Tyske
biler umådeligt.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-09-11 11:11

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Jeg spørger dig, 51% af hvad?
>
> --
> Martin
> http://www.martinbak.dk

Det var dog som syv F.... Hvad er det ud af " Det samlede salg " Du ikke
forstår ????

Er Musikbranchen begyndt at sælge dameundertøj ???

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-11 16:51

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gøre yderligere.
> Fanskaren kan jo tælles i titusindvis og de skal vel alle have mindst et

Uha, jeg kiggede da godt nok på hans Danish Collection.... Men så stod der
lige en Box med Willie Nelson i vejen.. Så for at komme forbi, var jeg nødt
til at købe den.... Og med 10 pakker briketter i favnen også, så kunne jeg
ikke bære mere

M.V.H....Benny..