Forsendelse udgør 53,36% af vareprisen
Fra : Jet

Dato : 02-09-11 03:55

Jeg købte i Kina nogle varer vægt 2,7 kg der blev sendt via EMS
express, jeg kan se at forsendelsen udgør 53,36% af vareprisen dvs. at
varerne udgør 46,64%, når jeg sammenligner med "danske" priser er det
stadigvæk HALV-pris. Forsendelsen blev frigivet af told uden
opkrævning af gebyr, værdien var sat så lavt som 10% af samlet pris.
Sælger gjorde udtrykkelig opmærksom på at der tilkommer EU-told

Mit spm. er det normal fremgangsmåde at sælgere kun opgiver 10% som
værdi, hvis det er kan jeg godt forstå at danskere køber i udlandet,
specielt når der kan spares en "tusse"

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-09-11 21:06

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>opkrævning af gebyr, værdien var sat så lavt som 10% af samlet pris.
>Sælger gjorde udtrykkelig opmærksom på at der tilkommer EU-told

Du skal være opmærksom på at told beregnes af alle de omkostninger der løber
på varen inden den krydser den danske grænse. Der bliver således også
beregnet told af forsendelsen.

Det med at værdisætte varen kunstigt lavt er meget brugt, men er naturligvis
ikke lovligt. Du risikerer at din forsendelse udtages til kontrol, hvor man
opdager at værdien er angivet forkert.