ang kommunale forsyninger
Fra : Brian Sørensen

Dato : 31-08-11 12:32

Hejsa jeg har lige et spørgsmål jeg har svært ved at finde ud af ..

Det drejer sig om mange kommunale forsynings virksomheder kræver
forskellige renter og gebyrer ..

det jeg godt kunne tænke mig at spørge om er at hvis en kommunal
forsyning har et selvstændigt cvr nr og har en selvstændig adresse ude
i byen
og er den opkrævende .

jeg har været inden og tjekke de 2 forskellige love ang rente og
gebyrloven for kommuner og stat. og der er der et rykker gebyr på 250
kr

og rente loven hvor man ved det private er der et rykker gebyr på 100
kr ....

spørgsmålet er om man kan betegne en forsynings virksomhed for en
kommunal myndighed som er betingelsen for at kunne opkræve efter den

den kommunale rentelov"

Vedr. vand og spildevand gælder "den private rentegebyrlov"

Venlig Hilsen Brian Sørensen

Fra : Jet

Dato : 31-08-11 13:21

On 31 Aug., 21:32, Brian Sørensen <brian.n.soren...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> den kommunale rentelov"
>
> Vedr. vand og spildevand gælder "den private rentegebyrlov"

Det er den du skal læse og blive meget klogere
De kommunale forsyningsvirksomheder er offentlige og er ikke under
"den private rentegebyrlov"

Fra : Brian Sørensen

Dato : 31-08-11 20:45

On 2011-08-31 19:21:29 +0000, Jet said:

> Det er den du skal læse og blive meget klogere
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=130124
> De kommunale forsyningsvirksomheder er offentlige og er ikke under
> "den private rentegebyrlov"

sender lig et link desangående da jeg ud fra dette får den opfattelse
at det ikke er en kommunal virksomhed med en sælvstændig .. og efter
min opfattelse høre under den private rente og gebyr lov .. eller er
jeg helt skævt på den ??

Fra : Brian Sørensen

Dato : 31-08-11 20:47

http://forsyning.morsoe.dk/media/940/brocure.pdf

Fra : Brian Sørensen

Dato : 31-08-11 20:59

Fra : Jet

Dato : 01-09-11 13:58

On 31 Aug., 22:44, Brian Sørensen <br...@tele-mobil.dk> wrote:

> [...]
> at det ikke er en kommunal virksomhed med en sælvstændig .. og efter
> min opfattelse høre under den private rente og gebyr lov .. eller er

På side 2 står
Morsø Forsyning er stiftet den 1. oktober 2009 som følge af et lovkrav
og er ejet 100
pct. af Morsø Kommune.

Således er Morsø Forsyning A/S en 100% ren kommunal virksomhed der er
ejet af Morsø Kommune

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-09-11 05:45

Jet skrev den 01-09-2011 21:57:

> ... Morsø Forsyning A/S en 100% ren kommunal virksomhed der er
> ejet af Morsø Kommune

Netop: offentlig!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-09-11 18:25

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Netop: offentlig!

Nix..
Et selskab ejet af kommunen.
Som der står et A/S. Hvem der ejer aktierne er ligegyldigt

Se Vandsektorloven, og yderligere info hos fvd.dk og danva.dk

//Henrik