Har I tillid til at DK er en retsstat?
Fra : Pjerrot

Dato : 31-08-11 15:42

Igår så jeg udsendelse på DR2 om nogle som blev uskyldigt dømt til døden på
Philipinerne af nogle inkompetente dommere og magthavere.

Alle elementer af justitsmord var taget i brug:
Ingen tekniske beviser
Forsvarets vidner blev nægtet at vidne
Forsvarsadvokaterne blev fængslet
Anklagemyndigheden betalte for falske vidner
Politi og anklagemyndighed fik ordre på at fuske og blev forfremmet
Kun en enkelt dommer, men ingen nævninge
Fusk med procedurerne
Anklagede allerede dømt i medierne
Forurettede i familie med magthaverne
Mafiaen den reelle forbryder, men skulle finde nogle ofre
osv.

Ret rystende.
Det mindede mig om mine egne oplevelser her i bananrepublikken Dannevang.

Har Jer der kender retssytemet i DK indefra, tillid til at dommerne er
dygtige og uafhængige og afholder sig fra at snyde borgerne?

Flere partier, bl.a. DF vil have ændret det danske retssystem, så dommerne
ikke bare er nyudlærte jurister uden livs- og erhvervserfaring fra
Justitsministeret, men at dommerne skal være fagligt kompetente advokater
fra private virksomheder mv.
Det ser jeg frem til - behovet er enormt.

--
Pjerrot

Fra : Cykelsmeden

Dato : 31-08-11 15:57

Den 31-08-2011 16:41, Pjerrot skrev:
> [...]
> fra private virksomheder mv.
> Det ser jeg frem til - behovet er enormt.
Pudsigt!
Jeg mente de stod forrest, bl.a. i kravet om "Administrativ Udvisning"
dvs uden at komme for en dommer!

//finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-08-11 16:59

Pjerrot skrev:

> Har Jer der kender retssytemet i DK indefra, tillid til at
> dommerne er dygtige og uafhængige og afholder sig fra at snyde
> borgerne?

Vi har tillid til at politiske diskussioner føres i dk.politik og
ikke andre steder.

--
Bertel

Fra : KT

Dato : 31-08-11 17:15

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in message

> Vi har tillid til at politiske diskussioner føres i dk.politik og
> ikke andre steder.

SLAP DOG AF!

Siden hvornår er du blevet udnævnt til dommer over hvornår noget er jura og
hvornår det er politik?

Knud

Fra : Jubi

Dato : 01-09-11 14:06

"KT" <knt.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> SLAP DOG AF!
>
> Siden hvornår er du blevet udnævnt til dommer over hvornår noget er

Den dag fundatserne blev skrevet for de respektive grupper, SÅ RESPEKTER
FUNDATSEN

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : KT

Dato : 02-09-11 16:46

Som vanligt er JUBIIlidioten overdommer!

Fra : KT

Dato : 02-09-11 16:52

Men det handler jo ikke om en (tilfældig) fundats for en lige så tilfældig
nyhedsgruppe.

Det handler om spørgsmålet handler om jura eller spørgsmålet er politik !

Det kan du jo ikke entydigt afgøre ud fra en tåbelig formulering i en
fundats - det spørgsmål som rejses kan med stor rimelighed være af såvel
juridisk indhold som politisk indhold - hvorvidt det er det ene eller andet
afhænger i høj grad af svarene og dokumentationen for disse end af
spørgsmålet.

Politiseringen kommer altså fra Bertel (og dig) ikke fra spørgeren.

Derfor SLAP AF arøgep fv min ven.

Knud

Fra : Sømand1

Dato : 01-09-11 14:48

"KT" <knt.t@privat.dk> wrote in message

> SLAP DOG AF!
>
> Siden hvornår er du blevet udnævnt til dommer over hvornår noget er jura og
> hvornår det er politik?

Såså. BLH gør bare det han (og nogle andre her) er ansat til... gatekeeper.

Fra : admin

Dato : 31-08-11 20:01

Bertel Lund Hansen wrote:

> Vi har tillid til at politiske diskussioner føres i dk.politik og
> ikke andre steder.

VI HAR IKKE TILLID TIL AT BERTEL ER KOMPETENT
TIL AT DISKUTERE JURA

Fra : Jubi

Dato : 01-09-11 14:07

"admin" <administration@hsfo.dk> skrev i meddelelsen

> VI HAR IKKE TILLID TIL AT BERTEL ER KOMPETENT
> TIL AT DISKUTERE JURA

Din falske udtalelse stemmer overens med dit falske navn.
DU er ikke admin for newsgrupperne.

Fra : Hauge

Dato : 01-09-11 14:46

Den 01-09-2011 15:07, Jubi skrev:
> DU er ikke admin for newsgrupperne.

Det er du heller ikke, selvom du til tider tror det. Skulle du ikke bare
flytte nogle cykler, bare tag en tur med gangstativet.

/Hauge

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 31-08-11 18:42

On 31-08-2011 16:41, Pjerrot wrote:

> Har Jer der kender retssytemet i DK indefra, tillid til at dommerne er
> dygtige og uafhængige og afholder sig fra at snyde borgerne?

Nej, hverken retssystemet eller statsforvaltningen.

Skal vi få fat i et par kasser Uzi'er, og regne med at NATO jævner
Christiansborg med jorden?

Eller skal vi bruge det parlamentariske system?

Lad høre hvad _du_ vil gøre ved det. Slå i puden?

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://twitter.com/kechriste

Fra : Pjerrot

Dato : 01-09-11 12:15

On Wed, 31 Aug 2011 19:41:40 +0200, Karl Erik Christensen wrote:

> Eller skal vi bruge det parlamentariske system?
>
> Lad høre hvad _du_ vil gøre ved det.

Jeg har nærstuderet de politiske partiers skriftlige løfter på deres
hjemmesider. DF har forstået og beskrevet problemet, så de får min stemme.

Ellers kan jeg ikke gøre så meget andet end at følge klagevejen og
ankesystemet, selvom dette heller ikke fungerer.

Men du har da en pointe, borgerne bør sætte sig i respekt på anden vis, så
magthaverne lærer at det ikke er risikofrit at snyde borgerne.

--
Pjerrot

Fra : Jubi

Dato : 01-09-11 14:13

"Pjerrot" <mail@pjerrot.qq> skrev i meddelelsen
> [...]
(valggas)
> Jeg har nærstuderet de politiske partiers skriftlige løfter på deres
> hjemmesider. DF har forstået og beskrevet problemet, så de får min
> stemme.
din naivitet blomstrer.

Fra : Jubi

Dato : 01-09-11 14:11

> [...]
> Anklagede allerede dømt i medierne
> Forurettede i familie med magthaverne
> Mafiaen den reelle forbryder, men skulle finde nogle ofre

Hvilket ikke har en skid med Danmark at gøre, skrid tilbage til
snakgrupperne.

> Ret rystende.
> Det mindede mig om mine egne oplevelser her i bananrepublikken
> Dannevang.

Danmark er et kongedømme, hvilken bananrepublik stammer du fra.

> Har Jer der kender retssytemet i DK indefra, tillid til at dommerne er
> dygtige og uafhængige og afholder sig fra at snyde borgerne?

(Politik)
> [...]
> advokater
> fra private virksomheder mv.
> Det ser jeg frem til - behovet er enormt.

Navnet på en klovn, hvilket dine indlæg tyder stærkt på du er.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 01-09-11 14:21

Over klovnen Jubi tastede med sine koldbrandsklumper:
> Navnet på en klovn, hvilket dine indlæg tyder stærkt på du er.

Hvem er det lige der er klovnen!? du skulle have heddet Jubel(idiot) så
havde pengen passet...

Linje E ud af gruppen med dig...

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Jubi

Dato : 01-09-11 15:54

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Over klovnen Jubi tastede med sine koldbrandsklumper:
>
> Hvem er det lige der er klovnen!? du skulle have heddet Jubel(idiot)
> [...]
Brian GRÆDEKONE Vestergaard - 2620 Albertslund
> Ting billigt til salg på
> www.you2me.dk

Dine sko klemmer.
Desuden sætter man fut, GRÆDEKONE.

Fra : Pjerrot

Dato : 01-09-11 15:59

Husk nu dine piller

http://da.wikipedia.org/wiki/Psykofarmaka

--
Pjerrot

Fra : Jubi

Dato : 01-09-11 17:07

> Husk nu dine piller
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Psykofarmaka
>
> --
> Pjerrot

Når du fyrer så meget lort af, så gør det for helvede i en snakgruppe.
bye.

Fra : Sømand1

Dato : 01-09-11 16:05

"Pjerrot" <mail@pjerrot.qq> wrote in message news:j3lh7i$3h6$1@dont-email.me...

> [...]
>
> Har Jer der kender retssytemet i DK indefra, tillid til at dommerne er
> dygtige og uafhængige og afholder sig fra at snyde borgerne?

Et retorisk spørgsmål?
Jeg formoder ikke at nogen her kender restsystemet (i dk) indefra. (???)

I et samfund hvor en dommer kan fortælle en jury hvad de skal tro og mene, hvad
de skal vægte og hvad de skal se bort fra...dette er et fingerprint af en såkaldt
bananrepublik.
Dygtige er de sikkert nok, mange af dem, men tillid til at dommere, advokater,
etc. er uafhængige og afholder sig fra at snyde, tja, det må man da gerne men så
burde man være forberedt på det værste. Problemet er, at når man har tillid, så
vil alting komme bagpå en.

Fra : Per

Dato : 01-09-11 21:37

Pjerrot wrote:

> Har Jer der kender retssytemet i DK indefra, tillid til at dommerne er
> dygtige og uafhængige og afholder sig fra at snyde borgerne?

Jeg har tillid til retssystmet - men hvor der er mennekser sker der fejl.

Et godt eksempel på at dommerne er objektive og uafhængie er
lufthavnsdrabs-sagen, der iøvrigt startede den store nordiske rockerkrig.

I denne sag blev de tiltalte fundet skyldige af nævningerne, men de
juridiske dommere frikendte, idet de ikke mente at der var ført bevis. (Var
det omvendt, at nævningerne havde frikendt, så kunne dommerne ikke dømme
skyldige)

Efterfølgende fremkom der væsentlige oplysninger og sagen blev genoptaget og
de blev dømt.

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-9778685:1998-rocker-d%C3%B8mt-for-lufthavnsdrab.html

Den sag er et skoleeksempel på retssikkerhed.

Mvh. Per

Fra : Pjerrot

Dato : 02-09-11 12:55

On Thu, 1 Sep 2011 22:36:54 +0200, Per wrote:

> Et godt eksempel på at dommerne er objektive og uafhængie er
> lufthavnsdrabs-sagen,

> Den sag er et skoleeksempel på retssikkerhed.

Der er meget forskel på retssikkerhed. I de tilfælde hvor magthaverne ikke
selv har økonomiske interesser i sagens udfald, vil retssikkerheden være en
smule højere. Det gælder også i sager med mediebevågenhed.

Men i sager uden mediebevågenhed og hvor magthavernes egne interesser er i
spil - der er ingen retssikkerhed.

Tænk bare på hvordan magthaverne anvender vilkårlig tortur i form af
varetægsfængslinger uden grund og i årevis. Hvis et Arabisk land havde
gjort det samme, så ville de Danske hyklere skrige op om brud på
menneskerettigheder og torturkonvention osv.

Og tænk bare på den økonomiske kriminalitet som magthaverne står bag, ved
at påtvinge en sigtet at betale halve millioner i advokathonorarer for at
forsvare sig mod konstruerede anklager og anklager hvor den sigtedes
rettigheder fjernes.

Og så var der den med ham som blev stoppet af politiet på sin Harley,
hvorefter politiet røvede den fra ham og den forsvandt efterfølgende hos
politiet. Han anlagde erstatningssag mod magthaverne og tabte i højesteret
+ 500.000 i sagsomkostninger.
Sagde du retssikkerhed i dk ?

--
Pjerrot

Fra : Pedersen

Dato : 02-09-11 23:37

On 02-09-2011 13:54, Pjerrot wrote:

> [...]
> politiet. Han anlagde erstatningssag mod magthaverne og tabte i højesteret

Man må indtænke at Danmark er en kapitalistisk funderet stat.
Markedsøkonomien hersker. Så jo det er en retsstat for dem der har råd
til at få ret....sådan fungerer markedsøkonomi...du får den vare du kan
betale....har du råd kan du endda få ret :)

Fra : Pjerrot

Dato : 03-09-11 09:59

On Sat, 03 Sep 2011 00:37:25 +0200, Pedersen wrote:

> Så jo det er en retsstat for dem der har råd
> til at få ret....sådan fungerer markedsøkonomi...du får den vare du kan
> betale....har du råd kan du endda få ret :)

Det har du fuldkommen ret i.
Min holdning til retlig retfærdighed, er dog at jeg synes det er ultra
uretfærdigt at en borger skal slås med hele systemet og ennda betale for
det. Man er oppe imod ubegrænsede ressourcer og i pricippet kan
magthaverlejren slet ikke tabe, for selv hvis de taber, sendes regningen
videre til skatteyderne.
Den enkelte forbryder (kontorchef, afdelingsleder, departementchef, dommer
mv.) straffes aldrig af systemet for at misbruge dette.

Ressourcer og penge bør heller ikke være afgørende for retssikkerhed.

--
Pjerrot

Fra : Johnni

Dato : 05-09-11 04:21

"Pjerrot" <mail@pjerrot.qq> skrev i meddelelsen

Snip

> Det mindede mig om mine egne oplevelser her i bananrepublikken Dannevang.
>
> Har Jer der kender retssytemet i DK indefra, tillid til at dommerne er
> dygtige og uafhængige og afholder sig fra at snyde borgerne?

Jeg kender en sag hvor man er ret uheldig med at sagen havende hos en
bestemt dommerfuldmægtig hvis håndtering er ret kritisabel, behandling af
sagens forskellige elementer fik slet ikke samme opmærksomhed, en del af
sagen, fik først korrekt interesse, men da det senere resultatet, så ikke
lige behagede den dommerfuldmægtige, blev det ignoreret, også blev kendelsen
afsagt uden den forurettede blev spurt om man havde kommentar

Sagen ligger nu hos den særlige klageret

Johnni

Fra : Pjerrot

Dato : 07-09-11 03:14

On Mon, 5 Sep 2011 05:20:46 +0200, Johnni wrote:

> [...]
> afsagt uden den forurettede blev spurt om man havde kommentar
>
> Sagen ligger nu hos den særlige klageret

Kun en tåbe frygter ikke havet

Kun en tåbe frygter ikke præstestyret i dk

Engang for mange år siden, tænkte jeg at dommere måtte være meget kloge og
måtte vide meget om mange ting, for ellers kunne de jo ikke dømme
retfærdigt og grundigt.
Idag har jeg erfaret at de er snothamrende dumme og at procesrisikoen er
ligesom i lotto.

--
Pjerrot