Hvordan vil hun sidde bag på den?
Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-11 10:38

Caroline Wozniacki har købt sig en motorcykel, men hun kan ikke køre den
selv.

Det kan hendes far, og hun forestiller sig åbenbart, at hun kan sidde bagpå.
Det kan hun da ikke, sådan umiddelbart?

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1611670.ece

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : dots

Dato : 01-09-11 10:56

> [...]
>
> Det kan hendes far, og hun forestiller sig åbenbart, at hun kan sidde
> bagpå. Det kan hun da ikke, sådan umiddelbart?

Haha, kors i røven, den er grim. Hver sin lyst!

Nå, spøg til side, hun må nøjes med en såkaldt "sukkerknald" på bagskærmen.
Og den er ingen fornøjelse.
Jeg har i min tid som sadelmager håndsyet en del af de små sataner til
Harley veteran klubben og dermed også for venskabs skyld, selv siddet på
dem.
Det gør man kun få gange, siden aldrig mér.

Der er kun 1 ting at gøre - få selv det pap.

dots

Fra : dots

Dato : 03-09-11 12:37

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, spøg til side, hun må nøjes med en såkaldt "sukkerknald" på
> bagskærmen.

Teknisk info ang. "sukkerknald":
Et stykke rustfri plade, perfekt formet efter bagskærmens bue til begge
sider.
Bredde: 12,5 cm
Længde 22 cm
Herpå monteres ønsket sædemateriale, feks fast/hård skumgummi og læder
udenpå.
Eftersom Harley som regel er stivstellet, kan enhver udregne komforten på
sådan en sukkerknald...

Så selvom bagsædepassager har nok så smalle og/eller stramme balder, må det
stå klart for enhver, at det er enten på det ene sædeben eller det andet,
eller direkte på *'en man sidder.
Og ethvert lille gunk-dunk-eller gonk, ta'r man direkte op gennem ryg og
indre.

God fornøjelse

dots

Fra : dots

Dato : 03-09-11 14:18

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Herpå monteres ønsket sædemateriale, feks fast/hård skumgummi og læder
> udenpå.

Som den opmærksomme læser selvfølgelig allerede har bidt mærke i, er læder
som sædemateriale ikke ønskværdigt, idet det ikke i sig selv er
vandafvisende.
Men på den slags cykler vi her er ude i - er det jo intet problem.
De blir jo ikke luftet.
Dårligt nok i det bedste vejr....

dots

Fra : Ole Mogensen

Dato : 03-09-11 17:04

Den 03-09-2011 15:17, dots skrev:

> [...]
> vandafvisende.
> Men på den slags cykler vi her er ude i - er det jo intet problem.

Så læderdragter kan heller ikke bruges til at køre i ?

Ole

Fra : dots

Dato : 03-09-11 18:20

"Ole Mogensen" <o@mogensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så læderdragter kan heller ikke bruges til at køre i ?
>
> Ole

Nej, faktiak ikke, medmindre de fra fabrikkens side er ordentligt
imprægneret.
Nok derfor så mange vælget andet materiale.

dots

Fra : Ole Mogensen

Dato : 04-09-11 15:35

Den 03-09-2011 19:19, dots skrev:
> [...]
>
> Nej, faktiak ikke, medmindre de fra fabrikkens side er ordentligt
> imprægneret.
> Nok derfor så mange vælget andet materiale.

Det er jo så næsten nu vi skal have et "hvor længe har du kørt MC" ?.

De første 15 år jeg kørte, og jeg kørte til alle træf, uanset
vejr, kørte jeg i læderjakke som blev olieret een gang pr måned.
Jeg er /aldrig/ blevet våd under jakken, var det lidt koldt, ind
til en kiosk og købe den tykkeste avis man kunne finde og så
fore kroppen.
læderhansker som blev behandlet ved at man tog en klump læderfedt
(saddelfedt) med dem på og lavede samme bevægelser som hvis
man smurte hænderne med lotion.
Ingen våde fingere her!
Læderstøvler, behandlet som jakke og hansker, 100% tætte

De våde hænder og fødder startede da jeg hoppede på modedillen
med tyndt discount læder og gore-tex.

Et par Frank Thomas støvler, som jeg købte hos Enghave MC, hvor
sælgeren fortalte mig at en af hans kollegaer lige havde kørt
fra Paris til københavn i samme type støvler, med meget høj
hastighed hele vejen uden at blive våd, tro det eller ej,
det begyndte at regne på vejen hjem fra København til Lyngby,
mine fødder var sjask våde da jeg kom hjem.
Jeg klagede selvfølgelig til Enghave over at mine små fusser
var blevet våde.

Du skulle have givet støvlerne Frank Thomas imprægnerings spray
inden du brugte dem WTF..!

Dohh..!

Det kan selvfølgelig have været et par mandags støvler!

Et sæde af læder, det holder sgu' bedre, hvis det bliver
behandlet korrekt, end det plastik l... som de fleste
Mcer bliver leveret med i dag.
Men OK, de Mcer de fleste køber i dag er "brug og smid væk",
ingen grund til at det skal holde.

Du skal også være klar over at man kan få læderdragter hvor
inderlaget er Gore-tex.
http://www.rukka.com/lfashion/rukka/rukkawww.nsf/vwpagesbyparentunid/2DB213B32F1865D9C22575A500463B64

Så drop dit "Nej, faktiak ikke" du svare på noget du ikke har sat dig ind i.

Samme svar til Ib.

Fakta.. fakta...fakta

Ole

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-09-11 16:08

Den 04-09-2011 16:34, Ole Mogensen skrev:
on/rukka/rukkawww.nsf/vwpagesbyparentunid/2DB213B32F1865D9C22575A500463B64

> Så drop dit "Nej, faktiak ikke" du svare på noget du ikke har sat dig
> [...]

Takker. Der preller af på mit goretex. Jeg har også kørt i læder. Og var
syltet det ind i læderfedt. Men efter nogle timer på de tyske/franske
motorveje så giver det op. Men jeg kører da med læderstøvler. Et par af
søværnets. Pumpet med forsvarets sværte, så kan de da holde nogle timer.
De bliver skiftet til noget mere egnet.

Jeg har da også bekendte der har både 40 og 50 år på to hjul. De har
indset at de ikke gider lide for skønheden mere. De kører også med
textiltøj. Men bevares man møder da stadig nogle på træfpladserne som
sværger til læder. Og dem om det.

Nok om det. Jeg er nybegynder med kun 30 år på 2 hjul.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ole Mogensen

Dato : 04-09-11 17:31

Den 04-09-2011 17:08, Ib Jakobsen skrev:
> [...]
> sværger til læder. Og dem om det.
>
> Nok om det. Jeg er nybegynder med kun 30 år på 2 hjul.

Bahh, 32 år her.. rookie !!!!

Seriøst.. jeg har ikke haft problemer med læder, selvfølgelig skal det
have læderfedt.
De første støvler jeg kørte med var nogle gamle mili støvler, købt
på et overskudslager.
De fik det fedt som jeg blev anbefalet ved købet, de var sgu' vandtætte!!

Som beskrevet i mit indlæg, var mit møde med de nye smarte goretex
støvler ikke positivt.
Fra København til lyngby, der vel 10 KM, mine fødder var seriøst våde.

Nå.. det er ikke noget problem mere, Guzilla, min lille pige, skal
ikke ud og køre i regnvejr mere, hun har klaret det fint som
helårs MC med sidevogn da jeg havde brug for det.
Nu har hun fået en makeup, en seriøs makeup !!, nu skal hun kun ud
og køre i fint vejr, det skylder jeg hende!!!!!

Ole

Fra : dots

Dato : 05-09-11 12:04

> [...]

Fakta.

"medmindre de fra fabrikkens side er ordentligt

Hehe, du er håbløs.
En skam du er så aktiv, når din første indskydelse er at svine folk til -
uden egentlig at have læst OG forstået, hvad der egentlig står skrevet...

Fakta.

Imprægneringen af beklædningslæder starter på fabrikken.
Det er oksehuder.
Oksehuder, normaltykkelse 3-5mm bliver til spalt. Dvs til beklædnings-og
møbelhud, garvningsproces i forhold til senere anvendelse.
Og dermed forbehandling!

Fakta.

Normale ubehandlede oksehuder, som jeg har arbejdet med siden mit 14. år er
meget modtagelige for vand.
Det kan formes som det fineste ler, og beholder formen når det tørrer.
Til gengæld er det (i sin oprindelige form) meget træk- og slidstærkt.
Derfor benyttet både til hestekraft - 1.prioritet, og senere møbler, div
kluns og mc (i tilfælde af en røvtur) og selvfølgelig "stilen".
Når det spaltes, mister det både træk og slidstyrke, men er anvendeligt til
"tøj-og-stof afdelingen".

Kalveskind har tykkelse til beklædningsskind, men er ikke holdbart nok, pga
tæthed og/i struktur.
Gedeskind du'r heller ikke.
Svineskind ej ligeså, men dog det eneste som tåler vand uden at blive stft
og knække... Derfor bla. brugt maritimt.

Fakta.

Vand er destruerende for læder, uanset hvor meget olie/læderfedt du pøser
på.
Det er garvning og forberedelsen fra fabrikkens side, der i sidste ende
afgør om lædertøj virker.
I disse tider, hurtig ind-hurtig ud, dette gælder også for læder og dermed i
sidste ende for kvaliteten.
Dårligt produceret læder - - (og her udelukker vi endda væksfremmer til
kalvene..) giver dårligt læder med løs struktur = dårlig kvalitet.
Megen olie/fedt ser måske fint ud på overfladen, men mørner med tiden netop
det stykke læder du prøver at bevare, om det så er et stykke dyrt
hesteseletøj eller en mcdragt.

Og lige en faktabox mere..

> Det er jo så næsten nu vi skal have et "hvor længe har du kørt MC" ?.

Jeg kører hver dag hele året rundt.
Har ikke bilpap.
Tog mcpap for 10 år siden.
Og ???

dots
Dansk Off-Road MC Klub
Dnepr MT16
KTM 250EXC-F
Honda XL250R
Honda XR250R

Endnu en læderfaktabox:
VM guld 1-spænderpony Taffy med Peter Koux på bukken, seletøjet blev
håndsyet af undertegnede. Bare tjek hvis du gider....står dig frit for.

Fra : John

Dato : 05-09-11 13:50

dots har bragt dette til os:

> En skam du er så aktiv, når din første
> indskydelse er at svine folk til - uden egentlig
> at have læst OG forstået, hvad der egentlig står
> skrevet...

Ja ikke smart

> Fakta.
>
> Imprægneringen af beklædningslæder starter på
> fabrikken.
Lyder til du har styr på det, men jeg har et
forholdsvis nyt sæt Frank Thomas liggende på loftet
(kan købes)
Jeg bliver pi... våd i regnvejr med det.
Min læderdragt holder tæt og hvis jeg er våd
inderst er det af sved.
Mon ikke der er pris og kvalitets forskel på
læderdragter/tøj.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Ole Mogensen

Dato : 05-09-11 16:15

Den 05-09-2011 14:49, John skrev:

> [...]
> Min læderdragt holder tæt og hvis jeg er våd inderst er det af sved.
> Mon ikke der er pris og kvalitets forskel på læderdragter/tøj.

Umuligt, læder kan jo ikke bruges i regnvejr!!

Var ikke for at svine nogen til, men dots afviste konsekvent
at læder kunne tåle regnvejr.

Mit ? om længden at Dots erfaring på 2 hjul var om vedkommende
overhovedet havde kørt dengang vi kun kunne få læder.

Jeg og mange andre i min årgang kan garantere fortælle
om kvalitetslædertøj og sadler som fint kunne/kan tåle vand.

Så helt ærligt, jeg giver ikke meget for dots erfaring ud i
hesteudstyr.

Ole

Fra : John

Dato : 05-09-11 16:58

Ole Mogensen frembragte:

> Var ikke for at svine nogen til, men dots afviste
> konsekvent
> at læder kunne tåle regnvejr.

Ja jeg har så kun min egen erfaring at bygge på

Har kørt til Italien med Frank Thomas sæt på i
stort set PI... regvejr de 500km og ditto med min
Læderdragt og det kan ikke sammenlignes hvor våd
jeg blev.
Ok læderdragten blev tungere så vand tager den.

Noget andet er sikkerheden der er jeg sikker på at
læderdragten tager mere af.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : dots

Dato : 06-09-11 08:05

> [...]
>
> Jeg og mange andre i min årgang kan garantere fortælle
> om kvalitetslædertøj og sadler som fint kunne/kan tåle vand.

Igen er det at du ikke forstår indlægget.

"medmindre det er imprægneret fra fabrikkens side"

Det er ikke en konsekvent afvisning, bare en konstatering af, at læder i sin
naturlige form ikke er velegnet, pga det tager vand.

"dengang vi kun kunne få læder"

Præcis - Dengang... - Jeps, det var også dengang man nemmere kunne finde
kvalitet, uden at det kostede skyhøje priser.

Men, det er stadig omhyggelig forbehandling fra fabrikken - til formålet -
som er altafgørende for et brugbart slutprodukt.

dots

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-09-11 19:26

Den 03-09-2011 18:04, Ole Mogensen skrev:

> Så læderdragter kan heller ikke bruges til at køre i ?

Nej. Men det er jo religion.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-09-11 19:32

> [...]

> vandafvisende.
> Men på den slags cykler vi her er ude i - er det jo intet problem.

En veninde har lige kørt en promotiontur fra værksted over Fyn, Lolland,
Falster og hjem over broen. Sidste halv del var i styrtregn. De to
democykler bliver brugt flittigt. Ham fra Lauge sagde netop at de laver
bagsæder, nok ala den type du nævner. De bliver monteret med sugekopper.
Om det er lovligt er nok en anden sag. Men de er som standard med
bagfodhvilere.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Pein

Dato : 06-09-11 02:54

On 5 Sep., 17:14, Ole Mogensen <o...@mogensen.mail.dk> wrote:

> Umuligt, læder kan jo ikke bruges i regnvejr!!

Igen et udsagn vi ikke kan arbejde med Ole.

Hun skrev ellers på helt almindeligt dansk:
"medmindre de fra fabrikkens side er ordentligt
imprægneret."

Så det var ikke en konsekvent afvisning. Du læste det forkert.

> Så helt ærligt, jeg giver ikke meget for dots erfaring ud i
> hesteudstyr.

Det er du jo i din gode ret til, men i lyset af at du læser diverse
indlæg forkert, så hold venligst lidt igen med dit brok, og overvej om
du måske selv har taget fejl af et eller andet, inden du kaster mudder
efter folk.
Vi plejer at have en god tone her på gruppen.

Jeg har ikke så meget teknisk forstand på læder, men har haft en god
Halvarsson dragt og en del støvler og hansker. Min erfaring er at
læder suger vand før eller siden, og bliver værre til det med alderen..
Min fine Halvarsson læderdragt nåede at runde over 150.000 km.
Min erfaring med Gore-tex sager er at det virker fint, indtil en dag
membranen brister et sted, og så er det løb kørt. Er man uheldig, får
man fat i et produkt der er konstrueret forkert, hvor membranen aldrig
har været tæt.
Nu kører jeg med textil (Rukka Gore-tex) og det virker kanon. Har
stadig læderstøvler og læderhansker, og er glade for begge dele, og
finder mig i, at når vejret er dårligt nok, bliver jeg våd på hænder
og fødder. So what, mand bliver jo alligevel våd på halsen også, når
man kører langt nok i l*rte-vejr.

Har kørt godt en kvart mio. km. mc siden 1985, og har også haft
motorsportslicens og kørt offroad og enduro nogle få år. Har været på
touring 8 gange, heraf Alperne 7 gange, første gang i 1988, sidst i
2009.
I fald det har interesse.

/Niels
Bandit 1250 SAK7

Fra : Ole Mogensen

Dato : 01-09-11 19:12

Den 01-09-2011 11:38, Martin Bak skrev:
> [...]
> selv.
>
> Det kan hendes far, og hun forestiller sig åbenbart, at hun kan sidde bagpå.

Lad mig gætte.. side 9 pigen er det bedste i dit liv ?

Ole

Fra : Pein

Dato : 02-09-11 05:38

On 1 Sep., 20:12, Ole Mogensen <o...@mogensen.mail.dk> wrote:

> Lad mig gætte.. side 9 pigen er det bedste i dit liv ?

Sådan en kommentar kan vi ikke arbejde med Ole.

Jeg tænkte faktisk noget lignende da jeg så artiklen; at det var da
ikke lige den bedste, hvis planen er at være bagsædepassager.
Men farmand er forhåbentlig glad for den.

/Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Ole Mogensen

Dato : 02-09-11 19:18

Den 02-09-2011 13:38, Pein skrev:

> [...]
> ikke lige den bedste, hvis planen er at være bagsædepassager.
> Men farmand er forhåbentlig glad for den.

Tænke er een ting, lave et indlæg om det..
Who cares!
Hver sin lyst!

Ole

Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-11 07:11

> Tænke er een ting, lave et indlæg om det..
> Who cares!
> Hver sin lyst!

Nu er jeg ikke motorcyklist. Men dog teknisk interesseret, og kan fascineres
af maskinerne. Jeg interesserer mig ikke for sport eller kendis-stof,
ligesom jeg ikke ser side-9 pigen. Jeg læser primært nyheder om politik,
hvilket jeg gør på mange forskellige nyhedsmedier på nettet hver eneste dag.

Men som sagt, jeg kan godt blive nysgerrig i forbindelse med en artikel om
teknik, som f.eks. denne motorcykel. Derfor så jeg artiklen. Og jeg undrede
mig over at Caroline ville sidde bagpå en maskine, der helt åbenbart ikke
har noget bagsæde.

Derfor lavede jeg et indlæg her i gruppen. Altså for at blive klogere på
noget der undrede mig.

Hvorfor mon du lavede dit første indlæg i tråden? Havde du en dårlig dag,
eller er du bare generelt nedladende og hånligt disponeret? Det er ikke for
meget at sige, at du ikke bidrog med noget seriøst i forhold til trådens
emne.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ole Mogensen

Dato : 04-09-11 15:56

Den 03-09-2011 08:10, Martin Bak skrev:
> [...]
> meget at sige, at du ikke bidrog med noget seriøst i forhold til trådens

Hej Martin

Efter at have læst grunden til dit ?, kan jeg kun beklage mit, korrekt,
meget nedladende svar.

Om hun kan sidde bag på, selv med den fantastiske numse hun render
rundt med, kan jeg ikke kommentere på.

Ole

Ole

Fra : Anders Majland

Dato : 05-09-11 13:46

> Nu er jeg ikke motorcyklist. Men dog teknisk interesseret, og kan
> fascineres af maskinerne.

Det er da også en en speciel maskine - og personificeret udover det
sædvanlige. Med penge nok kunne jeg da sikkert også finde på at købe sådan
et stykke "kunst". Men i realiteternes verden hvor der skal prioriteres
mellem en familiebil og sådan et stykke legetøj hører det ikke til på min
matrikkel. Så hellere noget mere jordnært

/A

Fra : Armand

Dato : 06-09-11 16:59

Den 05-09-2011 14:46, Anders Majland skrev:

> [...]
> prioriteres mellem en familiebil og sådan et stykke legetøj hører det
> ikke til på min matrikkel. Så hellere noget mere jordnært

Det er jo ikke andet end et selvbestaltet trofæ!
Der har indtil videre ikke været nogen prince Charming som kunne begave
hende med sådant, så hvorfor skulle hun ikke have lov til selv at
anskaffe sig sådant et??

At hun har den stående udenfor de genoprettede danske grænser hjælper jo
blot til udbredningen af Lauge's navn inden for branchen (som ikke har
min personlige bevågenhed) !

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 06-09-11 18:43

> [...]
> hende med sådant, så hvorfor skulle hun ikke have lov til selv at anskaffe

Nu er vi godt nok ved at være lidt OT, men mon ikke Rory Mcllroy skulle have
råd til at give Caroline sådan en cykel ?

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Armand

Dato : 06-09-11 20:38

Den 06-09-2011 19:43, Grunnet skrev:
> "Armand"<armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
>
> Nu er vi godt nok ved at være lidt OT, men mon ikke Rory Mcllroy skulle have
> råd til at give Caroline sådan en cykel ?

Jo på en jubilæumsdag eller lignende, men sikkert ikke et
måneds-jubilæum

Jeg kan lige drage konen med ind i snakken: "Det er sq da Lauge der er
igang med en kampagne - Kronprinsen har jo også fået sig en for nylig"

Og dén får så lov at hænge.

--
Armand.

Fra : Grunnet