Ingen tænding på Kawa ER5 (-05)
Fra : Rene´

Dato : 31-08-11 12:23

Når jeg drejer nøglen kommer der ikke tænding på, men den kan godt
blinke og aktivere stoplys. En enkelt gang, da jeg drejede nøglen, kom
der et klik fra et eller andet relæ, og så kom der tænding på,men da
jeg så prøvede igen skete der intet.
Batteriet er helt nyt og lige ladt op,da jeg håbede på at det bare var
det.
Jeg har målt alle sikringer og skilt/smurt de stik jeg kunne finde,
men intet har hjulpet. Stelforbindelsen på motoren er renset og målt.
Alle de stik jeg skilte ad, så pæne ud uden ir og jeg har heller ikke
kunnet finde nogle defekte ledninger.

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-11 21:37

On Wed, 31 Aug 2011 11:23:04 -0700 (PDT), Rene´ wrote:

> Når jeg drejer nøglen kommer der ikke tænding på, men den kan godt
> blinke og aktivere stoplys.

Defekt dødemandsknap, frigearskontakt, eller støttebenskontakt.

Prøv evt. at tjekke med koblingen trukket, det skulle virke selv med defekt
frigearskontakt.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 21-4-2011

Fra : Rene´

Dato : 01-09-11 01:19

Har nu checket dødemandsknap og frigearskontakt. De fejler ikke noget.
Støttebenskontakt har jeg ikke kigget på, for hvis den ikke virker på
en ER5, kan man stadigvæk godt dreje nøglen, så der kommer lys i
instrumentbrættet, men den kan bare ikke sættes i gear og køre.
Det sidste råd jeg har fået i dag, er at strippe mc helt og gennemgå
hver enkelt ledning for skader eller dårlige forbindelser, så det må
jeg jo se at få gjort.

Fra : Rene´

Dato : 01-09-11 07:21

On 31 Aug., 20:23, Rene´ <ren....@get2net.dk> wrote:
>En enkelt gang, da jeg drejede nøglen, kom
> der et klik fra et eller andet relæ, og så kom der tænding på,men da
> jeg så prøvede igen skete der intet.

Hvor dum kan man være!
Det klik jeg hørte var selvfølgelig ikke et relæ, men sikringen til
tændingskredsen som røg, så et eller andet sted har jeg en
kortslutning.

Fra : Armand

Dato : 06-09-11 16:24

Den 01-09-2011 15:21, Rene´ skrev:

> Hvor dum kan man være!
> Det klik jeg hørte var selvfølgelig ikke et relæ, men sikringen til
> tændingskredsen som røg, så et eller andet sted har jeg en
> kortslutning.

Okay, så!
Første mistanke bør rettes til området omkring kronrøret: Er der en
ledning, som løber tæt forbi dér, der er blevet klemt eller fået
isolationen slidt igennem ??

--
Armand.

Fra : Rene´

Dato : 08-09-11 02:39

On 6 Sep., 17:24, Armand skrev:
> Okay, så!
> Første mistanke bør rettes til området omkring kronrøret: Er der en
> ledning, som løber tæt forbi dér, der er blevet klemt eller fået
> isolationen slidt igennem ??

Jeg har haft gennemgået alle ledninger og fandt ingen kortslutninger,
men som du pudsigt nævner, så var det yderste lag isolering på det
tykke kabel, fra tændingskontakten, revet i stykker.
Jeg fik leveret motorcyklen med en TCP-helkåbe(noget værre møg), og
den er spændt fast omkring kronrøret. Et af gevindstykker har så haft
gnavet i isoleringen, hver gang jeg drejede til venstre, men det har
jeg fået rettet nu, men det var heldigt, at det blev opdaget, inden
der var gnavet hul.
Har så senere fundet ud af at ensretteren er stået af og har haft ladt
med 18 volt, og de deraf kostbare konsekvenser.
Hvorfor hører man aldrig at det sker på biler ??
Er ensretteren på en mc dårligt lavet, og hvorfor har man ikke gjort
noget som forhindrer, at den giver for høj spænding.?? Det ville jo
være bedre, hvis den bare holdt op med at lade i stedet for det
modsatte.