Er min drivhus-vinplante ved at dø?
Fra : Jan .

Dato : 31-08-11 02:53

Jeg er bekymret for vores vinplante (2 stk), som jeg plantede i
foråret (i drivhus). Den er ellers groet super fint sommeren over, men
er nu begyndt at få røde blade og selve stænglen har brun-sorte
pletter.

Se 4 stk billeder hér:

http://peecee.dk/upload/view/324629

http://peecee.dk/upload/view/324628

http://peecee.dk/upload/view/324626

http://peecee.dk/upload/view/324627

Hvad er jeres dom - og er der noget jeg kan gøre?

Jeg har en mistanke om, at planten står for fugtigt, pga alt den regn
der er kommet (der er hul i soklen). Drivhuset ligger lidt lavt i
terrænet.

Fra : Esben I.

Dato : 01-09-11 22:13

Jan . wrote:

> Hvad er jeres dom - og er der noget jeg kan gøre?
Høstfarver: min vin (der står udendørs) er også ved at få røde blade
Hvis ikke druerne rådner på stilkene, er der ingen grund til bekymring
mvh
Esben I.

Fra : Jan .

Dato : 02-09-11 04:25

On 1 Sep., 23:12, "Esben I." <raggamuf...@invalid.get2net.dk> wrote:
> Høstfarver: min vin (der står udendørs) er også ved at få røde blade
> Hvis ikke druerne rådner på stilkene, er der ingen grund til bekymring

Hej, tak for respons. Da det er en helt ny plante (fra foråret), som
tidligt er blevet frataget frugterne, så har jeg ikke disse at "kigge
på" (og de rådner). Synes du ikke stilken ser mistænkelig ud, med
pletter?