MS Windows
briani 27239
slette hyberfil.sys i W7
Fra : Heine Svendsen

Dato : 01-09-11 11:02

Jeg har slået dvale, slumre og hybridslumring fra i min
Windows 7.
Alligevel har jeg en hyberfil.sys fil på mit drev C, som jeg
ikke kan slette.
Kan nogen sige mig, hvordan jeg slipper af med denne fil?

Jeg laver en daglig Ghost-backup, og jeg vil gerne sikre
mig, at den bliver så lille som muligt.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-09-11 11:19

Heine Svendsen skrev:

> Jeg laver en daglig Ghost-backup, og jeg vil gerne sikre
> mig, at den bliver så lille som muligt.

En moderne Ghost tager hverken dvalefil eller pagefil med når den
pakker et drev. I det DOS-program jeg bruger, kan jeg vælge at de
ikke skal tages med.

Men det lyder da sært at den ligger der. Normalt skal den
forsvinde automatisk når man slår dvale fra.

--
Bertel

Fra : Mogens

Dato : 01-09-11 11:38

Den 01-09-2011 12:02, Heine Svendsen skrev:
> [...]
> Kan nogen sige mig, hvordan jeg slipper af med denne fil?
>
> Jeg laver en daglig Ghost-backup, og jeg vil gerne sikre mig, at den

Det er ikke nok at slå det fra, men det skal deaktiveres.

Skriv i en komandopromt: powercfg -h off

Og for at aktivere det igen: powercfg -h on

Mogens

Fra : Heine Svendsen

Dato : 01-09-11 12:03

Den 01-09-11 12:38, Mogens skrev:

> Det er ikke nok at slå det fra, men det skal deaktiveres.
>
> Skriv i en komandopromt: powercfg -h off
>
> Og for at aktivere det igen: powercfg -h on

Tak til Bertel og Mogens.
Jeg gik også ud fra at Ghost springer over dvale- og
page-fil, men var ikke sikker - især nu hvor den ikke kunne
slettes.
I Windows XP blev filerne i hvert fald sprunget over, og de
forsvandt også automatisk, når jeg slog de to funktioner
fra. Nå, ja - de forsvandt ikke altid, men så kunne de sa i
det mindste slettes.
Mysteriet løst.

Fra : Heine Svendsen

Dato : 01-09-11 12:09

> Det er ikke nok at slå det fra, men det skal deaktiveres.
>
> Skriv i en komandopromt: powercfg -h off
>
> Og for at aktivere det igen: powercfg -h on

NÃ¥, jeg har ikke tilladelse til at deaktivere
dvalefunktionen, skriver Windows 7.
Jeg er eneste bruger på denne computer og jeg har
administratorrettigheder, alligevel er det som om Windows 7
har nogle forbehold nogle gange, hvilket jeg aldrig var ude
for på XP.
Har man ikke fuld rettighed som administrator eller kan man
yderligere ændre på disse brugerrettigheder et sted?

Fra : Mogens

Dato : 01-09-11 12:13

Den 01-09-2011 13:08, Heine Svendsen skrev:

> [...]
> Har man ikke fuld rettighed som administrator eller kan man yderligere
> ændre på disse brugerrettigheder et sted?

Du skal kører cmd som administrator, ellers virker det ikke.
Højre klik på kommandopromt og vælg "Kør som administrator"

Mogens

Fra : Heine Svendsen

Dato : 01-09-11 13:33

Den 01-09-11 13:12, Mogens skrev:

> Du skal kører cmd som administrator, ellers virker det ikke.
> Højre klik på kommandopromt og vælg "Kør som administrator"

Selvfølgelig - enkelt, når man ved det. Jeg gør det med
programmer, men tænkte ikke på at en genvej kunne bruges på
samme måde. Hvor bevæger tanken sig dog langsomt!
Nu hvor jeg er i gang med dette emne, så kan du sikkert sige
mig, om jeg kan komme uden om flg. problem på samme måde:
Ét enkelt af mine autostartprogrammer dukker op hver dag og
beder om lov til at køre (dog ikke på min bærbare, hvor det
er installeret på samme vis).
Jeg har prøvet at ændre alt muligt i programmets
rettigheder, men måske ville det klare problemet at
installere det igen ved at højreklikke på det og vælge "Kør
som administrator"?

Fra : Mogens

Dato : 01-09-11 15:11

Den 01-09-2011 14:32, Heine Svendsen skrev:

> [...]
> Jeg har prøvet at ændre alt muligt i programmets rettigheder, men måske
> ville det klare problemet at installere det igen ved at højreklikke på

Har du prøvet at finde exe filen, højreklik og under egenskaber i fanen
kompatibilitet, flueben i "Kør dette program som administrator"?

Mogens