MS Windows
briani 27239
Opstart af WIN7
Fra : Abricosicus

Dato : 01-09-11 09:55

Hej !

Min pc med WIN7home har altid startet op og endt med at vise Skrivebordet.

Nu kommer der en logon-skærm, hvor jeg skal klikke på min konto.
Det er da ret fjollet, fordi der kun er den eneste konto, der er.

Hvordan kommer jeg af med det ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-09-11 10:17

Abricosicus skrev den 01-09-2011 10:54:
> Nu kommer der en logon-skærm, hvor jeg skal klikke på min konto.
> Det er da ret fjollet, fordi der kun er den eneste konto, der er.

Selvom jeg er den eneste bruger foretrækker jeg at have en konto til
administration af computeren, en til dagligdags brug og en til netbank.
Det er kun kontoen til administration, som har
administrationsrettigheder. Jeg bruger den opdeling for at beskytte mig
bedre mod eventuelle farer.

> Hvordan kommer jeg af med det ?

Det ved jeg ikke.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-09-11 10:34

Abricosicus skrev:

> Nu kommer der en logon-skærm, hvor jeg skal klikke på min konto.
> Det er da ret fjollet, fordi der kun er den eneste konto, der er.

> Hvordan kommer jeg af med det ?

(Jeg kører XP)

Hvis der er sat et kodeord for brugeren, spørges der om det ved
opstart. Hvis kodeordet sættes til at være tomt, spørges der
ikke. I XP hedder det "Brugerkonti" i kontrolpanelet.

Hvis du har sat din computer til at dvale, er det lidt
anderledes. Så skal du i System under kontrolpanel fjerne hakket
ved at der skal spørges om kodeord når computeren vågner efter
dvale. Der spørges selv om kodeordet er tomt, og så er et klik
nok til at starte.

--
Bertel