MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Opstart stopper efter ramtjek
Fra : Thomsen

Dato : 31-08-11 22:35

Hej

Når jeg starter min maskine bliver jeg nødt til at trykke på "F1", på mit
tastatur, efter ram-tjek for at opstarten kan fortsætte.
Er der en måde at undgå dette "stop" efter ramtjek?
Jeg har Windows XP.

mvh ole

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-08-11 22:40

"Thomsen" <othomsen@@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> tastatur, efter ram-tjek for at opstarten kan fortsætte.
> Er der en måde at undgå dette "stop" efter ramtjek?

Hvad skriver den til dig?

Kurt

Fra : Thomsen

Dato : 01-09-11 08:28

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Thomsen" <othomsen@@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad skriver den til dig?
>
> Kurt

Hej Kurt

Må lige rette mig selv.
Det er faktisk ikke lige efter ramstart at opstarten stopper.
Det er lidt længere nede på skærmen hvor den skriver Floppy disk(s) fail
(40).

Så det har jo nok noget med det at gøre.

hilsen Ole

Fra : Thomsen

Dato : 01-09-11 08:55

> [...]
> (40).
>
> Så det har jo nok noget med det at gøre.

Problemet er løst
Har lige været inde i setup og "fjerne" floppy-drev i CMOS.
Lang ude ... har ikke gjort noget ved det i 8 år!!!

hilsen Ole

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-09-11 09:45

On Thu, 1 Sep 2011 09:54:48 +0200, "Thomsen" <othomsen@@gmail.com>
wrote:

>Problemet er løst
>Har lige været inde i setup og "fjerne" floppy-drev i CMOS.
>Lang ude ... har ikke gjort noget ved det i 8 år!!!
Måske et nyt BIOS batteri skal på ønskelisten til jul ?

/Hans

Fra : Mcwm

Dato : 01-09-11 09:49

Den 01-09-2011 10:44, Hans Kjaergaard skrev:
> Måske et nyt BIOS batteri skal på ønskelisten til jul ?
Sætningen kunne også tolkes som; Jeg har haft den fejl i 8 år og først
orket kigge på det nu. Dejligt det endelig er løst.

Er det tilfældet, topper det alt jeg har hørt

Venligst
Mcwm

Fra : Thomsen

Dato : 01-09-11 12:34

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> orket kigge på det nu. Dejligt det endelig er løst.
>
> Er det tilfældet, topper det alt jeg har hørt

Man vænner sig til de mærkeligste ting

hilsen Ole

Fra : Thomsen

Dato : 01-09-11 12:36

> Måske et nyt BIOS batteri skal på ønskelisten til jul ?
>

> /Hans

Det kan du sgu nok ha' ret i

hilsen Ole

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-09-11 16:55

Thomsen skrev den 01-09-2011:
> Det er faktisk ikke lige efter ramstart at opstarten stopper.
> Det er lidt længere nede på skærmen hvor den skriver Floppy disk(s) fail
> (40).

Den giver da en fin fejlbeskrivelse.
Fejl 40, er så vidt jeg husker, datakablet er vendt forkert.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]