Politiet finder mange stjålne motorcykler ~
Fra : Per

Dato : 30-08-11 04:17

Fra : John

Dato : 30-08-11 16:29

Per har bragt dette til os:
> Hej !
>
> se her: http://www.bt.dk/krimi/politi-finder-lager-af-stjaalne-motorcykler

Kunne håbe min gamle Ninja var i blandt :D

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pjerrot

Dato : 31-08-11 17:42

Hvordan stjæles disse motorcykler, folk plejer ligesom jeg selv, at passe
enormt godt på dem. Altid parkeret hvor mange kan se den og altid fastlåst
til noget solidt med en kædelås som kun kan skæres/slibes over, med en
masse larm til følge som jeg hører.

Nye MC-er med indsprøjtning har jo også startspærre, så de skal løftes ind
i en varevogn.

Nogen fif til hvordan man sikrer den bedst, udover startspærre, GPS
overvågning og fastlåsning?
Er det ide at have en bøjlelås eller skrivebremselås på forhjulet, så tyven
ikke kan trille med den på forhjulet?

--
Pjerrot

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-09-11 22:40

Pjerrot wrote:
> [...]
> enormt godt på dem. Altid parkeret hvor mange kan se den og altid fastlåst
> til noget solidt med en kædelås som kun kan skæres/slibes over, med en

Umidbart vil jeg nu nok tro at jeg kan finde en del ikke fastlåste
natparkerede motorcykler temmeligt hurtigt her på Nørrebro og i
København NV... inklusive eksklusive ting som f.eks Ducati'er. Det
er ikke alle der passer på deres ting.

// Hans

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-09-11 22:52

Den 01-09-2011 23:39, Hans Joergensen skrev:

> [...]
> natparkerede motorcykler temmeligt hurtigt her på Nørrebro og i
> København NV... inklusive eksklusive ting som f.eks Ducati'er. Det

.... og dog har de fortsat deres motorcykel -
måske det ikke er så pisse kriminelt i DK som nogen gerne vil få det til
at tage sig ud?

--
Dun@nt -
SFau1000R Hvidguld

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-09-11 12:44

J.C.Kløve wrote:
> ... og dog har de fortsat deres motorcykel -
> måske det ikke er så pisse kriminelt i DK som nogen gerne vil få det til
> at tage sig ud?

Jeg tror heller ikke det er så voldsomt. Jeg sover ihvertfald ikke
så dårligt om natten når min gamle Dnepr K750 holder ude på gaden ;)

// Hans

Fra : Armand

Dato : 06-09-11 16:03

Den 02-09-2011 13:43, Hans Joergensen skrev:

> Jeg tror heller ikke det er så voldsomt. Jeg sover ihvertfald ikke
> så dårligt om natten når min gamle Dnepr K750 holder ude på gaden ;)

Jup!
Det der med at låse sin Kawaduc Maximum, afholder ikke dem der netop vil
skaffe sig sådan en derved at kreativiteten tilsyneladende er stor
blandt den slags kriminelle
Men ved at låse sin motorcykel grundigt og tydeligt(!) er der bedst
chance for istedet at 'spille sorteper videre' til den nærmeste lignende
motorcykel som er ringere låst.

Et andet trick kan være at parkere sin aflåste ordinære motorcykel nær
ved en 'Kawaduc Maximum', som derved tager al opmærksomheden. Eller
simpelthen have en så ordinær motorcykel at ingen gider stjæle den (det
er dér at Dnepr'en kommer ind i emnet)

--
Armand.