Stafetten: Om at gå
Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-08-11 14:16

Solen skinner vefter en regnfuld weekend, så jeg har klige været ude at gå i
det gode vejr. Stafetten skal derfor handle om tekster eller titler, der
handler om at gå eller vandre, i byen eller i naturen - eller andre steder.
Her er lidt til inspiration.

Jeg lægger ud med gode gamle The Move, som kunne mange ting. Blandt andet
kunne de gå på vandet.
http://www.youtube.com/watch?v=KNhiWrROmnQ

Fats Domino gik hele vejen til New Orleans
http://www.youtube.com/watch?v=UDGWhqmF9RI

og Fairport Convention opfordrede bare til at gå en tur:
http://www.youtube.com/watch?v=gEJLzlP3sfw

Men der er mange andre som har gået, opfordret til at gå, og så videre.

Hilsen
Jan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-11 15:05

Jan Kronsell <nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=gEJLzlP3sfw
>
> Men der er mange andre som har gået, opfordret til at gå, og så videre.

Bad Religion - A walk

<http://www.youtube.com/watch?v=sIsm22AK0cs&feature=related>

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-08-11 15:12

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i det gode vejr. Stafetten skal derfor handle om tekster eller titler, der
> handler om at gå eller vandre, i byen eller i naturen - eller andre

Alt imens Grethe er ude at slentre en tur,
selv om det regnede med skomager-drenge, som faldt ned i hovedet på hende
fra himlen: http://www.youtube.com/watch?v=LJrB1vFE8po

Godaw Roger Miller. Hvor går du hen?:
http://www.youtube.com/watch?v=SLcktHoRv8U

Nårhhh. Han er ved at gå ned til Les Humphies Singers:
http://www.youtube.com/watch?v=5XcdtQzufdI

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-11 15:30

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> wrote in

> Stafetten skal derfor handle om tekster eller titler, der
> handler om at gå eller vandre, i byen eller i naturen - eller andre
> steder.

Her er to helt forskellige som lige faldt mig ind:

Lou Reed med "Walk on the wild side"

http://www.youtube.com/watch?v=WZ88oTITMoM

og Patsy Cline med "Walkin' After Midnight"

http://www.youtube.com/watch?v=RICeErc0ni8

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-11 15:38

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i det gode vejr. Stafetten skal derfor handle om tekster eller titler, der
> handler om at gå eller vandre, i byen eller i naturen - eller andre

Marc Cohn med "Walking In Menphis":
http://www.youtube.com/watch?v=Ire2UFY8Eus

Vi tager den lige en gang til, denne gang med Cher, som IMØ har lavet et ret
godt cover: http://www.youtube.com/watch?v=U0mL2gzy8dE

For det nu ikke skal ende helt i pop, så slutter jeg af med Pantera's
"Walk": http://www.youtube.com/watch?v=AkFqg5wAuFk&ob=av2e

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-11 15:39

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> wrote in

> Stafetten skal derfor handle om tekster eller titler, der
> handler om at gå eller vandre, i byen eller i naturen - eller andre
> steder.

Glemte lige den her, som bare MÅ med Dion, "the Wanderer"

http://www.youtube.com/watch?v=5m6lymJy57E

Venligst
Lars

Fra : Kert Rats

Dato : 29-08-11 15:56

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=gEJLzlP3sfw
>
> Men der er mange andre som har gået, opfordret til at gå, og så videre.

En gammel ting fra den danske musical "Mød Mig På Cassiopeia" med Ellen
Gottschalch: Gå ud at gå en tur.
http://www.youtube.com/watch?v=b0yLo1zTw7g

Så skal vi en tur i Lunden med Liva Weel:
http://www.youtube.com/watch?v=_Obt9Bw2aA4

Her får vi Lund-turen i en spadulja-udgave:
http://www.youtube.com/watch?v=-vTDw2DbP9I

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-11 16:13

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> En gammel ting fra den danske musical "Mød Mig På Cassiopeia" med Ellen
> Gottschalch: Gå ud at gå en tur.
> http://www.youtube.com/watch?v=b0yLo1zTw7g

Uha, den minder mig om min mormor og hendes gamle dampradio med grønt lys i
"røret"

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-11 16:35

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Uha, den minder mig om min mormor og hendes gamle dampradio med grønt
> lys i "røret"

Som sikkert har været "EM84".
Her får du lidt til nostalgien.. med et twist

http://www.youtube.com/watch?v=mAFPzBEe9b4&feature=related

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-11 16:38

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Som sikkert har været "EM84".
> Her får du lidt til nostalgien.. med et twist
>
> http://www.youtube.com/watch?v=mAFPzBEe9b4&feature=related

Ganske bestemt, og den sad i sådan en fætter:
http://www.radiomuseum.org/images/radio/diora_radiowerk/menuet_6204_em84_166912.jpg

(Fed lyd på den første dog)

/Alex

Fra : Hauge

Dato : 29-08-11 16:17

Den 29-08-2011 15:16, Jan Kronsell skrev:
> [...]
> titler, der handler om at gå eller vandre, i byen eller i naturen -
> eller andre steder. Her er lidt til inspiration.

Så synes jeg vi skal gå en tur i parken, men Nick Straker Band:
http://www.youtube.com/watch?v=-wJMAg6jc1s

Mvh Hauge

Fra : ASKF

Dato : 29-08-11 16:17

Jan Kronsell ytrede sig i <4e5b9109$0$292$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>http://www.youtube.com/watch?v=gEJLzlP3sfw
>
>Men der er mange andre som har gået, opfordret til at gå, og så videre.

Gnags "Fodgænger"
<http://www.youtube.com/watch?v=Pe_rBNYK7Ws>
da lyden er ret dårlig kan man følge teksten her:
<http://www.leoslyrics.com/gnags/fodgaenger-lyrics/>

Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking (1966)
<http://www.youtube.com/watch?v=yRkovnss7sg>
- jeg mener stadig hendes første indspilning af nummeret er det bedste.

The Police - Walking On The Moon
<http://www.youtube.com/watch?v=zPwMdZOlPo8&ob=av2n>
- et af de mere reggae-prægede numre fra Police.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Carl Drud

Dato : 29-08-11 17:32

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> writes:

> [...]
> titler, der handler om at gå eller vandre, i byen eller i naturen -
> eller andre steder. Her er lidt til inspiration.

Katrina & The Waves - Walking On Sunshine
http://www.youtube.com/watch?v=iPUmE-tne5U&ob=av2e

--
Carl

Fra : Kert Rats

Dato : 29-08-11 19:09

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> Katrina & The Waves - Walking On Sunshine
> http://www.youtube.com/watch?v=iPUmE-tne5U&ob=av2e

Den gruppe var jo gevaldigt i vælten netop den 29. august for seks år i
forbindelse med deres overvældende turne i New Orleans.

Venligst

Kert Rats

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-11 19:23

Kert Rats <nat@hestedag.nu> wrote:

> "Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> Den gruppe var jo gevaldigt i vælten netop den 29. august for seks år i
> forbindelse med deres overvældende turne i New Orleans.

Too soon ....

/thomas

Fra : Kert Rats

Dato : 30-08-11 10:06

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Too soon ....

Datoen passer da.
Læs selv på http://da.wikipedia.org/wiki/Orkan_Katrina

Venligst

Kert Rats

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-11 13:14

Kert Rats <nat@hestedag.nu> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Datoen passer da.
> Læs selv på http://da.wikipedia.org/wiki/Orkan_Katrina

Nej, jeg mener det nok er for tidligt at lave jokes ang. Katrina ...

/thomas

Fra : Kert Rats

Dato : 31-08-11 14:53

> Nej, jeg mener det nok er for tidligt at lave jokes ang. Katrina ...

Efter seks år?? Come on ....

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-08-11 18:42

On 29-08-2011 15:16, Jan Kronsell wrote:
> [...]
> titler, der handler om at gå eller vandre, i byen eller i naturen -
> eller andre steder. Her er lidt til inspiration.

Sortsind med "Vandrer Blandt Dødninge":

I en verden af glemsel og tomhed
I en tid af viljeløs dumhed
Vandrer blandt dødninge
Prøver at mindes de længste svundne tider
http://www.youtube.com/watch?v=3TGA2BXHzNc

Cornelis Vreeswijk med "Deirdres Samba" fra 1968:

Går man på Copacabana
har man havet till vänste.
Fast jag tittar rakt framför mig
och ser på vem jag möter
http://www.youtube.com/watch?v=BAx55cY7Pho

Henning

Fra : Max

Dato : 29-08-11 19:47

Hej Jan

> Men der er mange andre som har gået, opfordret til at gå, og så
> videre.

Så tror jeg at jeg vil referere til vejret idag :)
Og en ældre sag med en fyr der selv havde
orkesteret med i struben :)

Johnnie Ray - Just Walking In The Rain
http://www.youtube.com/watch?v=kCjTWYoRTzM

Og så er det tid til at gå en tur ved søen

Runrig Loch Lomond
http://www.youtube.com/watch?v=RJ7f0HUk8OU

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-08-11 08:00

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=gEJLzlP3sfw
>
> Men der er mange andre som har gået, opfordret til at gå, og så videre.

Tja, jeg ender jo som sædvanligt tilbage ved et par herlige brødre..

Brødrene Olsen - Walk right back

http://www.youtube.com/watch?v=FGZR_4nIwNE

Grethe & Jørgen Ingmann - Slentre gennem regn..

http://www.youtube.com/watch?v=LJrB1vFE8po

For så at slutte af i det gode gamle England, med The Hollies.. Look through
any window

http://www.youtube.com/watch?v=0CfH-FAGc88

Så var kvoten vist opbrugt for denne gang.

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-08-11 15:17

Uroligt så forskellig musik, der kan laves om noget så simpelt som at gå.
Jeg har valgt at lade stafetten gå videre til daxhund for Patsy Cline, som
er en af mine favoritter.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-11 11:24

> Jeg har valgt at lade stafetten gå videre til daxhund for Patsy Cline,
> som er en af mine favoritter.

Så siger jeg mange tak, og vender tilbage først på aftenen med et nyt emne

Venligst
Lars