MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Licens udløber?
Fra : Ukendt

Dato : 29-08-11 21:04

Min computer er begyndt med jævne mellemrum, at komme med en boks hvori der
står:

Øverst: Windows Aktivering

Licensen til denne forløbige version af Windows 7 Home Premium udløber om 2
dage
Hvis du vil fortsætte med at bruge Windows, skal du sikkerhedskopiere dine
filer og derefter installere en hvilkensomhelst udgave af Windows 7 Home
Premium.

Nederst en knap med teksten "Luk"

Antallet af dage tæller ned.

Det er ikke en foreløbig version, men en fuldt lovlig opgradering til Vista,
som har kørt nu i ca 2 år. Den blev uden problemer aktiveret, og er på et
tidspunkt genaktiveret pga skift af harddisk.

Jeg har talt med Microsoft support 2 gange, og de lader ikke til at kende
den pågældende meddelelse. De beder mig indtaste produktnøgle igen, og så
har de ikke flere gode forslag.
Søgning på Google på de npågældende tekst giver ikke nogen hits, så det
lader ikek til at være et udbredt problem. Men hvad pokker er det lige der
sker? Er der andre der er stødt på det?

-- Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.
(Min mailadresse er fejlbehæftet)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-08-11 21:32

Den 29-08-2011 22:03, Ole Axelsen skrev:

> [...]
> opgradering til Vista, som har kørt nu i ca 2 år. Den blev
> uden problemer aktiveret, og er på et tidspunkt genaktiveret

Det er vel en fejl, at du skriver "opgradering til Vista",
og så må løsningen være at aktivere Windows 7 igen. Det kan
gøres via nettet eller via telefonen, hvis du ikke kan på
nettet. Du skal blot følge vejledningen i aktiveringsprocessen.

Hvis det ikke lykkes, så vend tilbage her med eventuelle
fejlmeddelelser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-11 15:36

"Kim Ludvigsen" skrev i meddelelsen

> [...]

>Det er vel en fejl, at du skriver "opgradering til Vista", og så må
>løsningen være at aktivere Windows 7 igen. Det kan

Nej, det er ikke en fejl.
På kassen står "Windows 7 Home Premium" og i venstre øverste hjørne står
"Opgradering udviket til Windows Vista".
Den er 2 gange prøvet aktiveret igen, og det virker fint. I Egenskaber står
den også fint som værende aktiveret.
Eneste meddelse er det som jeg skrev i først postning. Det er
aktiveringsvinduet, der kommer frem og fortæller "Licensen udløber" Den
siger ikke noget om aktivering, og det behøver jo heller ikke være det
samme.
Det der undrer mig mest er næsten, at Support hos Microsoft ikke kender til
problemet.

Fra : P.N.

Dato : 30-08-11 16:16

"Ole Axelsen" <oleaxelsen(a)stenstrupmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme.
> Det der undrer mig mest er næsten, at Support hos Microsoft ikke kender

Men har M$ nogle produkter der skal opgraderes, er windows tidsbegrænset i
brug?.
Da jeg købte en netbook husker jeg sådan at sælgeren sagde at man på et
tidspunkt skulle opgradere dvs købe "windows7 starter" jeg har skrevet om
det og alle steder fik jeg at vide at produktet var mit og at jeg ikke
skulle betale noget senere.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-11 19:18

"P.N." skrev i meddelelsen news:j3iup2$h6p$1@speranza.aioe.org...

> [...]

>Men har M$ nogle produkter der skal opgraderes, er windows tidsbegrænset i

Min computer har oprindelig kørt Vista. Jeg købte en opgradering til Windows
7, som gjorde at det var lidt billigere end en "fuld" version. I
virkeligheden er det nu det samme, blot tjekker den for eksistensen af Vista
under installeringen.
Nu er den nået ned på 1 dag, så jeg venter spændt på hvad der sker i morgen.
Boksen nåede ikke at komme frem så tidligt så jeg kunne nå at ringe til
support i åbningstiden.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-08-11 20:57

Selve fejlmeddelelsen er velkendt. Den kommer hvis man har kørt med en
beta eller RC. Men det burde jo ikke være tilfældet her.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : dufur

Dato : 31-08-11 17:28

On 30/08/11 21.57, Jens Peter Karlsen wrote:
> Selve fejlmeddelelsen er velkendt. Den kommer hvis man har kørt med en
> beta eller RC. Men det burde jo ikke være tilfældet her.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Det sker, at en opdatering laver rav i lizens systemet, og windows tror
det er en anden windows, som altså udløber...
Jeg har, med en undtagelse, kun oplevet problemet på præinstallerede
windows 7 maskiner (nok fordi det er dem vi sælger :P )
Har brugt temmelig lang tid på fejlfinding, sammen med microsofts
support, og efter utallige "prøv lige at køre det her patch", har
løsningen hvereneste gang været, slet lortet og geninstaller.

Fra : admin

Dato : 31-08-11 19:57

dufur wrote:

> Det sker, at en opdatering laver rav i lizens systemet

Hvad er lizens systemet

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-11 15:45

"dufur" skrev i meddelelsen news:4e5e6123$0$309$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

>efter utallige "prøv lige at køre det her patch", har løsningen hvereneste
>gang været, slet lortet og geninstaller.

Lige nu ligger aben hos Microsoft. Der er oprettet en sag hos teknisk
afdeling, og jeg afventer de skal ringe tilbage. Så må vi se, om der kommer
en løsning. "Tidsfristen" er udløbet og foreløbig ser det ikke ud til der er
sket noget, så måske problemet ikke er så stort endda.

Fra : Jet

Dato : 31-08-11 13:28

On 31 Aug., 21:56, "admin" <administrat...@hsfo.dk> wrote:

> Hvad er lizens systemet

Mon ikke der menes Microsofts Licens og at den skal være ægte og ikke
en piratkopi