Spørgsmål vedr. kirkebogen for Hann
Fra : Jebir

Dato : 28-08-11 17:36

Goddag

Jeg har siddet og kigget lidt i kirkebøger her hen over dagen, og er
faldet over en lidt spøjs formulering ved en slægning, som jeg mangler
lidt hjælp til at finde betydningen af;

Det drejer sig om kirkebogen for Hanning Sogn, 1892-1901, opslag 26 nr 4.
I sidste rubrik står der, som jeg læser det, følgende;

"Den 4de april 1901 holdt Moderen Kirkegaard"

Umiddelbart vil jeg jo ikke mene det giver megen mening, men måske kan
nogen få noget ud af det?

På forhånd tak,
Mikkel Skou

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-08-11 18:16

Jebir wrote:

> Det drejer sig om kirkebogen for Hanning Sogn, 1892-1901, opslag 26
> nr 4. I sidste rubrik står der, som jeg læser det, følgende;

En oplysning om i hvilket amt og herred omtalte sogn ligger, ville nok gøre
det lettere at hjælpe.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Jebir

Dato : 28-08-11 18:38

Den 28-08-2011 19:15, Erik Ginnerskov skrev:

> En oplysning om i hvilket amt og herred omtalte sogn ligger, ville nok
> gøre det lettere at hjælpe.

Den tænkte jeg ikke lige - på sa.dk/ao kan man bare vælge Hanning Sogn
som udgangspunkt :) Men det er Ringkøbing -> Bølling -> Hanning

Vh.
Mikkel

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-08-11 19:10

Jebir <jebir@jebir.dk> skrev Sun, 28 Aug 2011 18:35:39 +0200

>"Den 4de april 1901 holdt Moderen Kirkegaard"

Der står godt nok Kirkegaard, men jeg tror nu degnen har skrevet
forkert.

Mon ikke det skulle have stået "Kirkegang" dvs. første gang i kirke
efter fødslen.

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk